Ik heb de afgelopen jaren met de Challenge Grifo 33 vouwband gereden op de crosser. Qua comfort de beste band die ik heb gehad. Ik rij echter over diverse parcoursen en mijn ervaring is dat deze banden prima geschikt zijn voor bos en zand maar erg snel lek rijden op bijvoorbeeld schelpenpaadjes. Met name het afgelopen seizoen heb ik te vaak lek gereden hierdoor.
Ik ben bereid om wat comfort in te leveren voor een betere (lek) protectie. Wat is in jullie ogen de band die het best comfort en duurzaamheid/lekbestendigheid combineert? Met de Grifo's kan ik één, hooguit twee seizoenen trappen waarna behoorlijke slijtage en scheurtjes al zichtbaar worden.
Is het ook mogelijk om banden voor een '29er om een race wielset te leggen of kom je dan met de velgbreedte al snel in de problemen. Tot wat voor breedte band zou dit wel mogelijk zijn?
Beste allround cyclocross band?
Veldtoertochten rijd ik ook met grifo of grifo xs als het weer het toelaat. Dit is dan wel met de auto heen en terug anders slijten ze idd wel erg snel. Als er toch wat asfalt km's moeten worden gemaakt is de Racing Ralph een prima allrounder die slijtvast is en waar ik nog niet mee heb lek gereden.
Overigens lek rijden op een schelpenpad vind ik wel apart, snakebites daarentegen heb ik wel nu en dan over een verstopt wortelpad tijdens een VTT bijvoorbeeld.
Succes ermee en nog een paar weekjes en dan kan de crosser weer uit stal
Overigens lek rijden op een schelpenpad vind ik wel apart, snakebites daarentegen heb ik wel nu en dan over een verstopt wortelpad tijdens een VTT bijvoorbeeld.
Succes ermee en nog een paar weekjes en dan kan de crosser weer uit stal
Do not CROSS the road!
Het eerste seizoen met de grifo's geen problemen gehad. Het tweede seizoen viel me op dat bijna alles door het zachte rubber heen sloeg: kleine hoekjes vd schelpenpaden maar ook kleine takjes die je en andere zaken waar je dit niet van verwacht. Kan een keer gebeuren natuurlijk maar als je elke rit een keer een bandje moet wisselen ben je daar snel flauw van. Ik in ieder geval wel.
Van pure ellende op een gegeven moment de budgetband: Schwalbe CX Comp maar gemonteerd die ik nog had liggen. Deze is wel erg stug. Ik ben nu dus op zoek naar een goeie tussenweg.
Van pure ellende op een gegeven moment de budgetband: Schwalbe CX Comp maar gemonteerd die ik nog had liggen. Deze is wel erg stug. Ik ben nu dus op zoek naar een goeie tussenweg.
-
- Forum-lid
Michelin jet of mud.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC