Schwalbe Racing Ralph schiet spontaan van velg
Hoi,
Nou als iemand een idee heeft dan graag. Wat is het geval. Gisteren twee Racing Ralphs 57-622 (29X2.25) EVO buitenbanden gekocht. Artikel nummer: 11600256
Op mijn Merida Big Nine met 622-19C velgen gelegd (ging idd wel erg makkelijk maar dat gold eigenlijk ook voor de voormalige Maxxis Crosmark 2.1), goed nagetrokken, ventiel omhoog, beetje lucht erbij, nog een keer nagetrokken en toen verder omgepompt tot 2.2 Bar.
Fiets stond de hele nacht in een bijkamer. Ik moest even ergens iets wegbrengen en dacht maar eens even op de Merida te gaan en een kort ommetje te maken met de nieuwe RR.
Rondje van zo'n 6km gereden in mijn gewone kleertjes.
Ik zit zonet even met Strava te klooien tot ik in ene een 'baf' geluid hoor. Kijk om en zie dat de biba van het achterwiel plots als een balon onder de RR uit steekt. Ik loop er snel heen om de lucht er uit te laten maar .......te laat. Biba knalt uit elkaar. What?
Ik durf die RR er niet meer om te leggen en te gaan fietsen. Iemand ideeen/ervaring?
Nu kwam ik gisteravond wel toevallig een filmpje tegen op YouTube met iets soortgelijks al lijkt daar de hieldraad uit te scheuren.
Nou als iemand een idee heeft dan graag. Wat is het geval. Gisteren twee Racing Ralphs 57-622 (29X2.25) EVO buitenbanden gekocht. Artikel nummer: 11600256
Op mijn Merida Big Nine met 622-19C velgen gelegd (ging idd wel erg makkelijk maar dat gold eigenlijk ook voor de voormalige Maxxis Crosmark 2.1), goed nagetrokken, ventiel omhoog, beetje lucht erbij, nog een keer nagetrokken en toen verder omgepompt tot 2.2 Bar.
Fiets stond de hele nacht in een bijkamer. Ik moest even ergens iets wegbrengen en dacht maar eens even op de Merida te gaan en een kort ommetje te maken met de nieuwe RR.
Rondje van zo'n 6km gereden in mijn gewone kleertjes.
Ik zit zonet even met Strava te klooien tot ik in ene een 'baf' geluid hoor. Kijk om en zie dat de biba van het achterwiel plots als een balon onder de RR uit steekt. Ik loop er snel heen om de lucht er uit te laten maar .......te laat. Biba knalt uit elkaar. What?
Ik durf die RR er niet meer om te leggen en te gaan fietsen. Iemand ideeen/ervaring?
Nu kwam ik gisteravond wel toevallig een filmpje tegen op YouTube met iets soortgelijks al lijkt daar de hieldraad uit te scheuren.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Laat ik het even anders vragen. Hoe makkelijk of moeilijk gaan Racing Ralphs 57-622 (29X2.25) EVO bij andere 29er eigenaren erom?
Zat die biba er dan toch verkeerd terwijl ik voorheen geen hoogtehobbels of zijdelinkse uitslagen zag?
Tevens kan ik ook geen breuk in de hieldraad ontdekken.
Maar met 2.2 Bar een Biba die een buitenband er in ruststand plots zo afdrukt vind ik toch erg raar.
Edit: Ik zie tevens geen reare dingen aan de binnekant velg.
Ik heb ze er weer omgelegd en ga morgen toch rijden maar dan wel op een parcours met gras e.d. Just in case.
Zat die biba er dan toch verkeerd terwijl ik voorheen geen hoogtehobbels of zijdelinkse uitslagen zag?
Tevens kan ik ook geen breuk in de hieldraad ontdekken.
Maar met 2.2 Bar een Biba die een buitenband er in ruststand plots zo afdrukt vind ik toch erg raar.
Edit: Ik zie tevens geen reare dingen aan de binnekant velg.
Ik heb ze er weer omgelegd en ga morgen toch rijden maar dan wel op een parcours met gras e.d. Just in case.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40053
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Pomp ze eens op tot ruim het max wat op de band staat. Dat doe ik vaak even bij de ATB om te zorgen dat de hieldraad ook echt in de daarvoor bestemde rand haakt. Soms hoor je bij 4 bar pas iets op z'n plek schieten.
Less is bore
Doe ik. Ik ben alleen met racers gewend dat buitenbanden (Conti Grand Prix 4000 b.v.) er niet echt moelijk om gingen maar zeker niet zo makkelijk als die ATB. Dat dit bij ATB dus altijd wat ruimer in jou ervaring?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40053
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb een keer een setje (26") gehad waar ik de RacingR met de hand eraf kon halen, zonder lichters. En toch is die er nooit afgeschoten, ondanks dat ik meestal slecht 1.9-2.2 bar erin heb zitten.zorroi schreef:Doe ik. Ik ben alleen met racers gewend dat buitenbanden (Conti Grand Prix 4000 b.v.) er niet echt moelijk om gingen maar zeker niet zo makkelijk als die ATB. Dat dit bij ATB dus altijd wat ruimer in jou ervaring?
Less is bore
Hoi, nee zou geen probleem moeten zijn. Biba's zijn 29X1.9/2.35.eric1967 schreef:binnenband geschikt voor de RR 2,25?
kijk ff wat er op de binnenbanden staat!, ik moest bij mijn RR 2,25 ook nieuwe binnenbanden monteren
oude binnenbanden gingen maar tot 2,10, kan wellicht een oorzaak zijn.
Toch bedankt voor het idee.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik kocht vrijdag 2 biba 29x1.50/2.10. Ik voelde me daarbij al niet echt happy bij ( ze zouden moeten passen ,maar ik klaagde al meteen ) . Rij ik vandaag lek en leg er zo 1tje in , ik zag al direct dat ze wat smaller/dunner waren dan de band die er in lag , opgepompt , maar vond het niet kliken. De lekkende oude er weer in gelegd en op zoek gegaan naar de goede maat , die gevonden na 4 keer de band oppompen. Thuis de bandjes omgewisseld voor de goede maat.eric1967 schreef:binnenband geschikt voor de RR 2,25?
kijk ff wat er op de binnenbanden staat!, ik moest bij mijn RR 2,25 ook nieuwe binnenbanden monteren
oude binnenbanden gingen maar tot 2,10, kan wellicht een oorzaak zijn.
Ik was wel ruim een kwijt met dat grapje (inclusief goed controleren van de buba , diverse ren oppompen en zoeken v/e fm)
De band zag er uit als een maat die tussen een race- en mijn normale 29'er biba lag.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
MTB-banden liggen altijd losser, het merendeel kan je er gewoon met de hand afhalen bij een lekke band.zorroi schreef:Doe ik. Ik ben alleen met racers gewend dat buitenbanden (Conti Grand Prix 4000 b.v.) er niet echt moelijk om gingen maar zeker niet zo makkelijk als die ATB. Dat dit bij ATB dus altijd wat ruimer in jou ervaring?
Paar weken terug mijn winterwielen in de koersfiets gestoken, na 5km knalde men binnenband er ook uit, moet toch ergens niet goed gezeten hebben. Eerste keer dat me dit gebeurt op een jaar of 15 fietsen, kan gebeuren zeker.
Over elk product zal je wel slechte commentaren of filmpjes vinden. Gewoon een nieuw bandje insteken en gaan
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13719
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb het dit jaar ook gehad met
Rara snakeskin 2.25, de latex zat over twee ramen van 2,5 bij 2
Rara evo 2.25
ultremo 23mm
one 25mm bij 3.5 bar.
schwalbe heeft er een handje van om de toleranties nog al ruim te nemen. Ik lees op het mtb forum dat mensen de rara of roro er niet op krijgen op dezelfde velgen als ik heb crest en arch. Nou ik zou die banden graag een keer rijden. Ik kan ze er bijna omheen gooien.
op de beurs heb ik het gevraagd hoe dit zit, ze geven aan dat elke band binnen de afgesproken toleranties valt en als je twijfelt je de band op kan sturen en dan krijg je een heel rapport. Leuk maar wat kopen we ervoor.
De roro die ik heb heeft dan weer een perfecte passing, ze kunnen het dus wel.
Zeker niet meer mee gaan rijden je hiel draad is nu waarschijnlijk kapot, of was dat al bij het uit de doos halen
Met deze iig niet meer rijden en een nieuwe halen, lees ruilen. Daar zijn ze dan ook wel weer makkelijk in. Maar het geeft geen lekker gevoel zeker niet als de snelheid hoog licht.
Daarnaast hoe meer banden er terug worden gebracht, des te eerder gaan ze er eens wat aan doen, hopeleijk.....
tip ga voor de michelin ultimate advanced 2.25, vanaf februari te krijgen. Zitten mooi om de velg en zijn eventueel met 30ml vloeistof al direct dicht.
Rara snakeskin 2.25, de latex zat over twee ramen van 2,5 bij 2
Rara evo 2.25
ultremo 23mm
one 25mm bij 3.5 bar.
schwalbe heeft er een handje van om de toleranties nog al ruim te nemen. Ik lees op het mtb forum dat mensen de rara of roro er niet op krijgen op dezelfde velgen als ik heb crest en arch. Nou ik zou die banden graag een keer rijden. Ik kan ze er bijna omheen gooien.
op de beurs heb ik het gevraagd hoe dit zit, ze geven aan dat elke band binnen de afgesproken toleranties valt en als je twijfelt je de band op kan sturen en dan krijg je een heel rapport. Leuk maar wat kopen we ervoor.
De roro die ik heb heeft dan weer een perfecte passing, ze kunnen het dus wel.
Zeker niet meer mee gaan rijden je hiel draad is nu waarschijnlijk kapot, of was dat al bij het uit de doos halen
Met deze iig niet meer rijden en een nieuwe halen, lees ruilen. Daar zijn ze dan ook wel weer makkelijk in. Maar het geeft geen lekker gevoel zeker niet als de snelheid hoog licht.
Daarnaast hoe meer banden er terug worden gebracht, des te eerder gaan ze er eens wat aan doen, hopeleijk.....
tip ga voor de michelin ultimate advanced 2.25, vanaf februari te krijgen. Zitten mooi om de velg en zijn eventueel met 30ml vloeistof al direct dicht.
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29 dec 2013 20:28
Je advies voor de band kan ik goed begrijpen, maar is 30ml voldoende?wasbeer2006 schreef:tip ga voor de michelin ultimate advanced 2.25, vanaf februari te krijgen. Zitten mooi om de velg en zijn eventueel met 30ml vloeistof al direct dicht.
Ik dacht va 60ml normaal gangbaar was/is.
Gas er op.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13719
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
30ml is voldoende voor het dichten, voor lekpreventie doe ik in de 29 meestal 80 a90ml