Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One
Mysterietje waarmee ik wel kan leven maar toch...
Bij het rijden van een route wordt de aankomsttijd of de tijd dat de rit nog zal duren berekend zonder rekening te houden met mijn werkelijke snelheid. Eventjes omgerekend: teasi rekent 4 à 5 km per uur (waar hij het vandaan haalt een mysterie of is dit nog een bug in het versie 2). Aanpassingen zijn niet mogelijk volgens mij ook niet in de accounts, trouwens de berekening moet gebaseerd zijn op de werkelijke snelheid.
Verdere ervaring:
versie 2 geeft minder pieptonen: eentje nog voor de afslag (voor mij een verbetering)
op een route arriveren: hij geeft enkele meters ervoor het volgende manoeuver aan zodat je meestal kan zien of je nu naar rechts of naar links de route moet vervolgen (je weet niet altijd precies waar nu begin of eindpunt ligt)
Bij het rijden van een route wordt de aankomsttijd of de tijd dat de rit nog zal duren berekend zonder rekening te houden met mijn werkelijke snelheid. Eventjes omgerekend: teasi rekent 4 à 5 km per uur (waar hij het vandaan haalt een mysterie of is dit nog een bug in het versie 2). Aanpassingen zijn niet mogelijk volgens mij ook niet in de accounts, trouwens de berekening moet gebaseerd zijn op de werkelijke snelheid.
Verdere ervaring:
versie 2 geeft minder pieptonen: eentje nog voor de afslag (voor mij een verbetering)
op een route arriveren: hij geeft enkele meters ervoor het volgende manoeuver aan zodat je meestal kan zien of je nu naar rechts of naar links de route moet vervolgen (je weet niet altijd precies waar nu begin of eindpunt ligt)
Ik ben naar de winkel gegaan waar ik de Teasi heb gekocht. Waarschijnlijk wordt het ding omgeruild zei de verkoper. Ben benieuwd, hiervoor het rampending van Bryton gehad en die was meer bij de importeur dan op mijn racestuurtje. Afwachten maar weer, het gezeur dat je ermee hebt steeds.fred1965 schreef:Gister is m`n Teasi overleden.
Tijdens woon-werk wilde hij bij terugreis niet meer opstarten, het eerste scherm komt wel maar daarna een flauwoplichtend beeldscherm waar niets meer gebeurt, .
Ik heb een paar keer een reset geprobeerd, geen resultaat.
De PC herkent hem ook niet meer en een extra update wil dus ook niet
Had de laatste update dus toch beter niet kunnen doen vermoedt ik.
Enfin balen dus , ga vandaag even vragen op de facebook site wat dit nu wer betekent, maar ik ben bang dat het ook opsturen wordt.
"jossie16"heb je hem naar de winkel teruggestuurd of rechtstreeks naar Teasi, ivm garantie?
-
- Forum-lid
Hallo, ook ik heb een Teasi One aangeschaft en alles lijkt tot nu toe goed te functioneren (heb nog geen update naar 2.0 uitgevoerd en wacht daar misschien beter nog even mee gezien sommige ervaringen). Wat me leuk en makkelijk lijkt is om gereden fietstochten te delen op facebook. Tot nu toe gebruik ik hiervoor Endomondo als app op mijn telefoon (dus los van de teasi one). Het zou fijn zijn als ik de app/telefoon niet meer hoeft te gebruiken maar het lukt me nog niet om na afloop een tocht vanaf de pc of de teasi one te uploaden in Endomondo en zo te delen op facebook. Daarom ben ik nu aan de slag gegaan met bikemap.net. Daarin lukt het me wel om de route te uploaden maar ik zie nergens de mogelijkheid om deze dan vervolgens ook te delen op facebook. Heeft er iemand een helpende hand voor me? Of aanbevelingen voor andere, wellicht betere, mogelijkheden? Alvast bedankt!
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
pfew... ik zou er zeker niet aan beginnen als ik jou was.Fiets1954 schreef:Ben bang dat je meer met dat gezeik bezig bent dat het app niet werkt, dan dat je fietst.
Maar klein beetje gelijk moet ik je wel geven. Na het gezeur met de Garmins ben ik overgestapt op de Teasi. Helaas heeft die meer water over zich heen gekregen dan dat ie kan handelen kennelijk met als gevolg condens onder het scherm en dat is niet zo prettig bij een Touchscreen. omdat deTeasi IPX5 is en dit volgens mij had moeten kunnen overleven (hij is niet onder water geweest bijvoorbeeld, het was alleen extreem veel regen) is ook die van mij terug voor garantie.
En welk topic je ook doorleest over fiets gps'n... ER is er geen een storingsvrij.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Dat is dan ook de reden. Hoewel ik er graag een zou willen hebben staat de fietsnavigatie nog in de kinderschoenen.depoldertoerist schreef:pfew... ik zou er zeker niet aan beginnen als ik jou was.Fiets1954 schreef:Ben bang dat je meer met dat gezeik bezig bent dat het app niet werkt, dan dat je fietst.
Maar klein beetje gelijk moet ik je wel geven. Na het gezeur met de Garmins ben ik overgestapt op de Teasi. Helaas heeft die meer water over zich heen gekregen dan dat ie kan handelen kennelijk met als gevolg condens onder het scherm en dat is niet zo prettig bij een Touchscreen. omdat deTeasi IPX5 is en dit volgens mij had moeten kunnen overleven (hij is niet onder water geweest bijvoorbeeld, het was alleen extreem veel regen) is ook die van mij terug voor garantie.
En welk topic je ook doorleest over fiets gps'n... ER is er geen een storingsvrij.
-
- Forum-lid
Nog even een aanvulling op mijn eerdere vraag: het is me inmiddels wel gelukt om een met de teasi one opgenomen route in Endomondo te uploaden, zij het dat hij deze als hardlooproute binnenhaalt en helaas niet als met de racefiets gereden route. Dit kan ik dan wel weer achteraf corrigeren maar het zorgt er dus voor dat ik het niet langer gewenst is om automatisch door te sluizen naar facebook, dat moet dan handmatig na de uitgevoerde correctie .
Mijn teasi is dan opgestuurd onder garantie.
Gisteren met de teasi van mijn vrouw eens aan het proberen gegaan en we vielen echt van verbazing van de stoel.
Het apparaat lag op tafel en de snelheid liep gewoon door, afstand telde gewoon door.
De tafel ging gemiddeld met 118,7 km/u door de kamer volgens de teasi.
De tafel is wel flink afgevallen, 3954 calorieen verbrand.
De teasi kun je dus niet serieus nemen, niet betrouwbaar, het was me al een paar weken opgevallen met gemiddelden, vond al rare gemiddelden ineens.
Dus maar eens naar de winkel om de teasi's om te ruilen voor ander merk.
Gisteren met de teasi van mijn vrouw eens aan het proberen gegaan en we vielen echt van verbazing van de stoel.
Het apparaat lag op tafel en de snelheid liep gewoon door, afstand telde gewoon door.
De tafel ging gemiddeld met 118,7 km/u door de kamer volgens de teasi.
De tafel is wel flink afgevallen, 3954 calorieen verbrand.
De teasi kun je dus niet serieus nemen, niet betrouwbaar, het was me al een paar weken opgevallen met gemiddelden, vond al rare gemiddelden ineens.
Dus maar eens naar de winkel om de teasi's om te ruilen voor ander merk.
Tja ....die van mij had hetzelfde euvel zo`n beetje (voordat hij er definitief de brui aan gaf), zo gauw ik hem aanzette begon hij km te tellen met als gevolg dat afstand en gemm snelheid niet meer klopten, dit gebeurde pas na de laatste updates, voorheen gaf hij goede waardes.
Ik heb het idee dat ze bij Teasi te snel zijn met updates, voordat evt software fouten eruit zijn gefilterd worden de updates beschikbaar gesteld,
Jammer, Apparaat deed voorheen precies wat hij moest doen.
Ik wacht even antwoord af op Teasi facebook en dan ws terug naar leverancier
gr Freddy
Ik heb het idee dat ze bij Teasi te snel zijn met updates, voordat evt software fouten eruit zijn gefilterd worden de updates beschikbaar gesteld,
Jammer, Apparaat deed voorheen precies wat hij moest doen.
Ik wacht even antwoord af op Teasi facebook en dan ws terug naar leverancier
gr Freddy
Vanmorgen ook geen respons meer na het openingsscherm geen doorstart....Had al 2 updates van versie 2 achter de rug, maar tussen de updates en sommige reacties op facebook had ik veiligheidshalve zelf een backup gemaakt en ook op volgende site: http://www.a-rival.de/de/teasi-one-backup informatie ingewonnen. Heb dan ook een geheugenkaartje klaargemaakt en het proces doorlopen en backup bestanden gekopieerd (de twee programfiles heb ik op een andere map moeten verplaatsen (later kan je ze wel verwijderen), je kan er niet overkopiëren... verder ook settings en enkele files in de root...maps heb ik intact gelaten....)
En dan weer opstarten, bleef een tijdje haperen in de windows schil maar ben er toch uitgeraakt en plots het wonder: hij start terug op... voorlopig blijf ik bij de eerste update want het was geen simpele zaak (trial and error) om het terug recht te trekken.
En dan weer opstarten, bleef een tijdje haperen in de windows schil maar ben er toch uitgeraakt en plots het wonder: hij start terug op... voorlopig blijf ik bij de eerste update want het was geen simpele zaak (trial and error) om het terug recht te trekken.
Beste fietsgenoten,
mijn naam is Carin, ben nieuw hier op het forum, en ben sinds zaterdag in het bezit van een Teasi one.
Ik heb nog best een aantal vragen, en wellicht kunnen jullie me helpen.
1. Hoe kan ik zien welke update/versie er om mijn teasi staat.
2. Het maken van een route op Routeyou, en het op mijn Teasi zetten gaat goed, alleen als ik de route dan wil gaan rijden, dan krijg ik te zien dat ik naar de route begeleid word, en dan krijg ik niet meer, alleen naar verloop van tijd "Draai om".
Ik heb hier om het forum gelezen dat ik als ik op GO druk, dan 4 verschillende opties krijg. Vraag is nu alleen, als ik een route aanmaak vanaf mijn huisadres, dan een rondje, en als eindpunt weer mijn huisadres, kan ik dan het beste kiezen voor "van beginpunt naar eindpunt", of voor "dichtsbijzijnde punt naar eind punt"?
3. Als ik een door een ander gemaakte route download, welke van deze vier opties moet ik dan kiezen, want je weet dan natuurlijk niet wat het begin en eindpunt van de route is.
4. Volgens mij draait mijn kaart niet, hoe kan ik dat instellen?
5. Als ik een route aan het fietsen ben, dan krijg je alleen via een klein groen pijltje links in de hoek te zien (en met een piepje), dat je een richting uit moet. Ik lees hier ergens, dat dat ook via een grote groene pijl kan. Mijn vraag is, hoe stel ik dan in, en krijg je dan bij die grote groene pijl, ook nog piepsignalen?
6. Klopt het dat als je naar een adres navigeert, geen piepsignaaltjes krijgt?
Ik zie dat ik nog best veel vragen heb, en er zullen er ongetwijfelt nog veel komen, maar vergeef me, want ik ben nog echt een "dummy"in navigatieland.
Bedankt alvast voor jullie moeite,
groet Carin
mijn naam is Carin, ben nieuw hier op het forum, en ben sinds zaterdag in het bezit van een Teasi one.
Ik heb nog best een aantal vragen, en wellicht kunnen jullie me helpen.
1. Hoe kan ik zien welke update/versie er om mijn teasi staat.
2. Het maken van een route op Routeyou, en het op mijn Teasi zetten gaat goed, alleen als ik de route dan wil gaan rijden, dan krijg ik te zien dat ik naar de route begeleid word, en dan krijg ik niet meer, alleen naar verloop van tijd "Draai om".
Ik heb hier om het forum gelezen dat ik als ik op GO druk, dan 4 verschillende opties krijg. Vraag is nu alleen, als ik een route aanmaak vanaf mijn huisadres, dan een rondje, en als eindpunt weer mijn huisadres, kan ik dan het beste kiezen voor "van beginpunt naar eindpunt", of voor "dichtsbijzijnde punt naar eind punt"?
3. Als ik een door een ander gemaakte route download, welke van deze vier opties moet ik dan kiezen, want je weet dan natuurlijk niet wat het begin en eindpunt van de route is.
4. Volgens mij draait mijn kaart niet, hoe kan ik dat instellen?
5. Als ik een route aan het fietsen ben, dan krijg je alleen via een klein groen pijltje links in de hoek te zien (en met een piepje), dat je een richting uit moet. Ik lees hier ergens, dat dat ook via een grote groene pijl kan. Mijn vraag is, hoe stel ik dan in, en krijg je dan bij die grote groene pijl, ook nog piepsignalen?
6. Klopt het dat als je naar een adres navigeert, geen piepsignaaltjes krijgt?
Ik zie dat ik nog best veel vragen heb, en er zullen er ongetwijfelt nog veel komen, maar vergeef me, want ik ben nog echt een "dummy"in navigatieland.
Bedankt alvast voor jullie moeite,
groet Carin