Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
Carin
- Forum-lid
Carin
20 aug 2013 20:14
RichieRich schreef:jossie16 schreef:Carin, je doet niets fout zo te lezen.
Ik had dit vorige week ook regelmatig, ga naar route en keer om.
Mijn teasi is nu opgestuurd, is niet goed.
Dingen navigeren niet meer goed ineens.
Dat klinkt als een mooie software bug die opgelost moet worden.
Hopelijk blijft Teasi de software goed ondersteunen en worden deze bugs opgelost.
Zou het helpen als ik hem nog een keer aan de laptop hang?
-
skyhigh
- Forum-lid
skyhigh
20 aug 2013 20:25
zie mijn bericht van 31 jul 2013 15:18
wat ben ik blij dat ik hem teruggebracht heb. bovendien zie je veel meer onderweg zonder Teasi èn met een uitgeprint kaartje.
ik snap het niet van de Aldi. allereerst niet dat ze zo'n slecht product in de winkel leggen en vervolgens dat ze de aanbieding na een paar weken alweer herhalen.
maar eerlijk is eerlijk: na drie weken zonder gezeur mijn geld teruggekregen.
-
jossie16
- Forum-lid
jossie16
20 aug 2013 22:11
Carin, als ik in jouw schoenen zou staan ging de teasi retour afzender.
Mio is wel duurder maar als mijn FM het wil ga ik de teasi omruilen voor een Mio.
-
vadyre
- Forum-lid
vadyre
20 aug 2013 22:54
k versta deze laatste reacties niet zo goed.
Ik heb de Teasi nu een maand of vier.
Verleden week een update met de nieuw software 2.0.
Tot op heden, na 2000 km, ben ik nog tevreden en kende al die tijd geen noemenswaardige moeilijkheden.
Te meer daar Ik lees dat ook GPS-toestellen van andere merken hun minpunten en mankementen hebben.
Vandaag nog 130 km gereden in 3 landen (België, Nederland en Duitsland), alles goed verlopen.
Eén minpunt : de levensduur van de batterij, maar dit heb ik opgelost met een externe batterij.
-
hanne.
- Forum-lid
hanne.
21 aug 2013 10:52
Hallo,
Ik ben nu eens wat routes zelf aan het maken via bikemap.net en als ik ze op mijn teasi zet en wil starten, dan zegt hij: je hebt ervoor hekozen om tegenovergesteld te navigeren t.o.v. hoe het parcour is opgeslagen. let goed op
ik kan me niet herinneren dat ik dat heb gevraagd, weet iemand hoe je dat tegenovergesteld navigeren uitzet?
-
freezetyle01
- Forum-lid
freezetyle01
21 aug 2013 10:59
vadyre schreef:
Eén minpunt : de levensduur van de batterij, maar dit heb ik opgelost met een externe batterij.
Welke batt heb je?
-
jossie16
- Forum-lid
jossie16
21 aug 2013 11:52
vadyre schreef:k versta deze laatste reacties niet zo goed.
Ik heb de Teasi nu een maand of vier.
Verleden week een update met de nieuw software 2.0.
Tot op heden, na 2000 km, ben ik nog tevreden en kende al die tijd geen noemenswaardige moeilijkheden.
Te meer daar Ik lees dat ook GPS-toestellen van andere merken hun minpunten en mankementen hebben.
Vandaag nog 130 km gereden in 3 landen (België, Nederland en Duitsland), alles goed verlopen.
Ik had in het begin ook totaal geen problemen met de nieuwe update, zelf beter dan voorheen. Maar ineens bij navigeren op ingeladen route kwam steeds de melding: ga naar route, keer om, van route af, herberekenen , draai om, enz. Kwam geen eind aan.
Teasi van mijn vrouw nu op het stuur en dezelfde shitzooi, mijne is opgestuurd., dus red me wel zolang maar pik het niet temeer ik vorig jaar een dure Bryton ook al onder de wielen van de Scania heb gelegd en het ding heb platgewalst.
-
stakie75
- Forum-lid
-
Contact
stakie75
21 aug 2013 16:55
Vandaag email gehad dat de officiele 2.0 update te downloaden is. Meteen gedaan natuurlijk. Maakt het voor de performance uit of je bv alleen Benelux download of alle landen?
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)
-
Limo1
- Forum-lid
Limo1
21 aug 2013 17:01
Hallo,
Ik wou dit even kwijt. Het valt mij de laatste weken op dat er heel negatief over
deTeasi One wordt geoordeeld. Het zal zeker terecht zijn de dat gebruikers van de
Teasi klagen over deze navigatie, als het goed is klaag je dus niet.
Wat mij echter wel opvalt is dat de gebruikers na de update naar 2.0 ofwel gekocht
met de versie 2.0 de meeste problemen hebben.
Zelf navigeer ik nog steeds met de versie 1.6.4.0. en deze versie werkt hier
super. Ik herken gelukkig helemaal niets van de problemen die hierboven allemaal
beschreven worden, want dat is nogal wat.
Ik denk dus dat het probleem bij de versie 2.0 ligt.
Wellicht zijn er Teasi gebruikers die ook fietsen met deze iets oudere versie, en
vraag ik mij dus af jullie deze ervaring delen.
Als de versie 2.0 niet voldoet, dan zou de fabrikant moeten reageren.
Zeker na zoveel negatieve reacties.
Ook worden er veel vragen gesteld door gebruikers die net een Teasi gekocht hebben.
Het is verstandig om dit forum eens goed te lezen. Veel vragen die hier gesteld worden zijn al eerder beantwoord in dit forum, en waarschijnlijk kom je de antwoorden van
van de volgende vragen hier ook tegen.
Ikzelf heb van dit forum ook veel geleerd, en door veel te fietsen met de Teasi
wordt het gebruik alleen maak makkelijker.
Groetjes Limo.
-
jossie16
- Forum-lid
jossie16
21 aug 2013 19:15
Ben het met je eens Limo.
Voor de update 2.0 deed de teasi het perfect, geen enkel probleem, ruim 3000 km mee gefietst zonder enig probleem, navigeren ging goed, geen spookafstanden en gemiddelden, enz. Sinds update 2.0 alleen maar gezeik met de teasi, enige verbetering is de afleesbaarheid van het scherm, de rest is bagger geworden.
De mijne is dus retour teasi en ben benieuwd wat er gaat gebeuren cq wat ze zullen zeggen over de problemen.
Hopelijk wordt het goed opgelost, ga er wel vanuit tenminste.
-
depoldertoerist
- Forum-lid
-
Contact
depoldertoerist
21 aug 2013 19:53
jossie16 schreef:Carin, als ik in jouw schoenen zou staan ging de teasi retour afzender.
Mio is wel duurder maar als mijn FM het wil ga ik de teasi omruilen voor een Mio.
misschien goed om te weten dat de navigatiesoftware op de teasie afkomstig is van GPS-tuner en weet je aan wie ze die software nog meer leveren? 3 keer raden..... juist. en ook aan Bryton.
BIKE to Work.
Work to Eat. Eat to live.
Live to BIKE
-
stakie75
- Forum-lid
-
Contact
stakie75
21 aug 2013 21:08
Zijn die 2.0 problemen ivm de beta update of ook met de officiële die vandaag uitgebracht is?
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)