Over de wielersport en zijn beoefenaars.

voorzitterschap UCI

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 21 aug 2013 14:04

'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 21 aug 2013 14:23

Probleem is dat er geen competente vervanger is. Ik snap niet dat er niet gewoon een fatsoenlijke voorzitter voorgedragen kan worden door de bonden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 aug 2013 14:45

Die Engelsman lijkt mij toch erg competent in vergelijking met Patje.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 aug 2013 14:52

Ja, maar slechter kan toch ook niet? ;)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39701
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 aug 2013 18:49

Ik snap niet dat er uberhaupt discussie over is. Zowel zwitserland als Ierland steunen hem niet, dan is het toch gewoon klaar? Ook als die idiote kiesregel verandert zou worden, dan is het toch nog een kwestie van wegstemmen?
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 aug 2013 19:26

Nee, want alle landen hebben even veel stemrecht. Landen met 4.5 licentiehouder kunnen dus gewoon zorgen dat hij op z'n gat blijft zitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fmr
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2013 16:08
Locatie: Amsterdam

fmr 21 aug 2013 19:36

Zou iemand duidelijk kunnen schetsen waarom Mcquaid niet geschikt is? Z'n huidige pogingen om in het zadel te blijven wekken veel argwaan, en het lijkt me duidelijk dat de UCI doping niet bepaald voortvarend heeft aangepakt. Maar is dat laatste niet hoofdzakelijk een erfenis uit jaren '90 en eerste helft '00, toen Hein Verbruggen nog aan het roer stond? Wat heeft Mcquaid in de afgelopen jaren zelf niet goed gedaan? Gewoon als neutrale vraag.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 21 aug 2013 20:10

fmr schreef:Zou iemand duidelijk kunnen schetsen waarom Mcquaid niet geschikt is? Z'n huidige pogingen om in het zadel te blijven wekken veel argwaan, en het lijkt me duidelijk dat de UCI doping niet bepaald voortvarend heeft aangepakt. Maar is dat laatste niet hoofdzakelijk een erfenis uit jaren '90 en eerste helft '00, toen Hein Verbruggen nog aan het roer stond? Wat heeft Mcquaid in de afgelopen jaren zelf niet goed gedaan? Gewoon als neutrale vraag.
McQuaid heeft geen zak ondernomen om zijn erfenis adequaat aan te pakken. Sterker nog, alles geeft de indruk dat hij die erfenis vol heeft doorgezet. Daarnaast kun je zijn optreden rondom het beroemde Wada Raport op zijn minst zwak noemen.

Daar weer naast zijn er net wat teveel geruchten rondom vriendjespolitiek.

Al met al is het huidige wielrennen niet gebaat bij een kerel die enerzijds alle schijn tegen heeft en anderzijds vanuit zijn bestuurlijk verleden geen concrete acties heeft ondernomen die enige vorm van vertrouwen geven.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

fmr
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2013 16:08
Locatie: Amsterdam

fmr 22 aug 2013 14:51

Juist. Dat gedoe met de WADA was ik alweer vergeten. En ik lees dat de bejegening van meneer Kimmage ook niet zo stijlvol is. Ben overtuigd. Dank.

Plaats reactie