Renovo R1 racefiets van hout
Via MP heb ik een aantal weken geleden een setje wielen gekocht voor tubes (Tune Mig Mag / Ambrosio Montreal) die ik dit voorjaar wil gaan gebruiken in een aantal recreanten wedstrijden. Hier alvast een foto van de fiets in de nieuwe setup.
Vorig weekend heb ik deelgenomen aan de Maratona dles Dolomites in Italië op de Renovo. In plaats van de auto, ben ik er naartoe gegaan op de fiets samen met een vriend van mij. Vanaf Nederland zijn we via de Belgisch Ardennen, de Duitse Eifel en het Zwarte Woud, de Franse Vogezen, de Zwitserse en Italiaanse Alpen uitgekomen in het hart van de Italiaanse Dolomieten. De tocht er naartoe was werkelijk fantastisch! Na de Maratona stond de teller op exact 1400km en ruim 25.000 hoogtemeters.
Hier zijn nog wat plaatjes van de tocht.
---
Het reserve fietsbroekje laten drogen
Even bijkomen in het Zwarte Woud
Het Gilles Berthoud zadel ging gedurende de tocht steeds beter zitten
Heel veel slecht weer tot aan Italië
De klim naar Davos
Een goede bodem leggen voor rit naar Italië vanuit Davos over de Flüelapass
Lage temperaturen, sneeuw en strooiwagens bovenop de Flüela Pass
Plastic zakjes hielpen om de voeten 'warm' te houden in de afdaling
De afslag naar de Stelvio
Het uitzicht vanaf de top van de Stelvio
Nog een mooi uitzicht vanaf de Stelvio
Tijdens onze trip zijn we vrijwel continu getrakteerd op prachtige vergezichten
Tweede keer lek, 40km voor de eindstreep
Uitdagende Italiaanse wegen
De Dolomieten
Het resultaat na 11 dagen fietsen
Hier zijn nog wat plaatjes van de tocht.
---
Het reserve fietsbroekje laten drogen
Even bijkomen in het Zwarte Woud
Het Gilles Berthoud zadel ging gedurende de tocht steeds beter zitten
Heel veel slecht weer tot aan Italië
De klim naar Davos
Een goede bodem leggen voor rit naar Italië vanuit Davos over de Flüelapass
Lage temperaturen, sneeuw en strooiwagens bovenop de Flüela Pass
Plastic zakjes hielpen om de voeten 'warm' te houden in de afdaling
De afslag naar de Stelvio
Het uitzicht vanaf de top van de Stelvio
Nog een mooi uitzicht vanaf de Stelvio
Tijdens onze trip zijn we vrijwel continu getrakteerd op prachtige vergezichten
Tweede keer lek, 40km voor de eindstreep
Uitdagende Italiaanse wegen
De Dolomieten
Het resultaat na 11 dagen fietsen
- robbebopper
- Forum-lid HC
Mooie tocht zeg!! Gaaf om te doen lijkt me.
Hoe bevalt de fiets tijdens zo'n marathontocht?
Hoe bevalt de fiets tijdens zo'n marathontocht?
De fiets presteerde de gehele tocht fantastisch. Hij stuurde in de afdaling mooi scherp, wat afdalen echt een genot maakte. Daarnaast was hij ook comfortabel en betrouwbaar genoeg voor het niet altijd even goede wegdek en de slechte weersomstandigheden.
Heb met grote belangstelling je hele project doorgelezen.
Vind de fiets vooral met de heldere aluminium velgen erg mooi combineren. Mooi klassiek materiaal in een moderne fiets gecombineerd.
Vind de fiets vooral met de heldere aluminium velgen erg mooi combineren. Mooi klassiek materiaal in een moderne fiets gecombineerd.
Merida Scultura EVO Dura Ace Com
Merida Matts TFS Shark MTB
Merida Matts TFS Shark MTB
Mijn passie voor hout komt voort uit het feit dat mijn ouders al ruim 23 jaar een meubelmakerij runnen (http://www.dwmeubel.nl). Als kind heb ik talloze uren doorgebracht in de werkplaats waar ik de gekste dingen knutselde, vanzelfsprekend van hout. Met de jaren ben ik houten producten daardoor steeds meer op prijs gaan stellen.
De passie die ik heb ontwikkeld voor hout, is mijn vader absoluut vreemd waar het fietsen betreft. Desondanks was hij erg onder de indruk van het Renovo frame. Op de foto hieronder is mijn vader te zien in de werkplaats van het bedrijf met het Renovo frame in zijn handen.
@Appy 85: bedankt voor je commentaar.
De passie die ik heb ontwikkeld voor hout, is mijn vader absoluut vreemd waar het fietsen betreft. Desondanks was hij erg onder de indruk van het Renovo frame. Op de foto hieronder is mijn vader te zien in de werkplaats van het bedrijf met het Renovo frame in zijn handen.
@Appy 85: bedankt voor je commentaar.