Welke fiets zouden jullie kopen?
Hallo,
Ik ben een startende "wielrenner" en ben mij aan het verdiepen om een 1e racefiets aan te schaffen. Ik ben 30 jaar, 1,85m lang en weeg zo'n 70kg en woon in Zuid-Limburg.
Nu ben ik bij een aantal fietsenzaken geweest en heb dan ook zoveel informatie gekregen en fietsen gezien dat ik op dit moment even de draad kwijt ben
Vandaar mijn oproep hier bij de kenners op dit forum.
Ik heb de volgende racefietsen gezien die mij wel aanstaan (budget 1000 á 1300 euro):
- Cannondale CAAD 8 105 (triple) model 2012 --> prijs 1250 euro
- Focus CULEBRO SL 2.0 Ultegra (triple) model 2013 --> prijs 1319 euro
- Merida Ride Lite Juliet 94-30 (triple shimano 105) model 2013 --> prijs 1299 euro
Ik heb op dit moment een optie op de Cannondale CAAD 8 met shimano 105. Een mooie fiets en ook erg goede service die ik kreeg in deze fietsenzaak (Roger Wijnen te Geleen). Er lijkt alleen niet veel mogelijk te zijn met de prijs terwijl dit toch een model 2012 is.
Ik twijfel nu een beetje of bijv. de FOCUS CULEBRO SL 2.0 met Ultegra materiaal niet interessanter is?
Aangezien ik zelf geen verstand heb van deze fietsen mijn vraag hier op het forum, wat zouden jullie aanschaffen?
Ik weet dat via internet fietsen goedkoper zijn uit te halen maar omdat ik beginnende fietser ben wil ik toch graag bij een fietsenzaak kopen zodat ik ook wat service kan verwachten.
Bedankt voor de informatie alvast.
Gr, Mark
Ik ben een startende "wielrenner" en ben mij aan het verdiepen om een 1e racefiets aan te schaffen. Ik ben 30 jaar, 1,85m lang en weeg zo'n 70kg en woon in Zuid-Limburg.
Nu ben ik bij een aantal fietsenzaken geweest en heb dan ook zoveel informatie gekregen en fietsen gezien dat ik op dit moment even de draad kwijt ben
Vandaar mijn oproep hier bij de kenners op dit forum.
Ik heb de volgende racefietsen gezien die mij wel aanstaan (budget 1000 á 1300 euro):
- Cannondale CAAD 8 105 (triple) model 2012 --> prijs 1250 euro
- Focus CULEBRO SL 2.0 Ultegra (triple) model 2013 --> prijs 1319 euro
- Merida Ride Lite Juliet 94-30 (triple shimano 105) model 2013 --> prijs 1299 euro
Ik heb op dit moment een optie op de Cannondale CAAD 8 met shimano 105. Een mooie fiets en ook erg goede service die ik kreeg in deze fietsenzaak (Roger Wijnen te Geleen). Er lijkt alleen niet veel mogelijk te zijn met de prijs terwijl dit toch een model 2012 is.
Ik twijfel nu een beetje of bijv. de FOCUS CULEBRO SL 2.0 met Ultegra materiaal niet interessanter is?
Aangezien ik zelf geen verstand heb van deze fietsen mijn vraag hier op het forum, wat zouden jullie aanschaffen?
Ik weet dat via internet fietsen goedkoper zijn uit te halen maar omdat ik beginnende fietser ben wil ik toch graag bij een fietsenzaak kopen zodat ik ook wat service kan verwachten.
Bedankt voor de informatie alvast.
Gr, Mark
Volgens mij staat bij elke 1ste post kijk naar de geometrie,jij moet de fiets kopen,een goede fm meet jou op en geeft advies.
Wil je comfort of race geometrie.
Welke fm gaat jou opmeten?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Wijnen ben ik laatst ook geweest en erg behulpzaam en het was dan op een 2013 Cannondale en daar kon ik max 5% vanaf dat was een standaard korting.
Ik denk dat jij dan ook niet veel meer gekregen heb ondanks het 2012 model.105 is trouwens prima en ik gok dan Cannondale frames iets hoogwaardiger zijn dan Focus frame al heb ik Focus zelf verkocht en tevrede over alleen de alu fames vind ik bijvoorbeeld de afwerking niet zo geweldig van en dan nog de uitstraling vind ik niet super en het oog wilt ook wat.
Ik rij nu ca 3 jaar met 105 en heb ook dik een jaar met ultegra gereden maar ik vind de 105 zeker niet slechter wellicht iets zwaarder en iets minder strak afgewerkt maar de werking is zeker net zo mooi.
Bike fun in Heerlen begint ook al aardig wat kortingen te geven op 2013 modellen dus wellicht dat je daar iets vind wat intressant is voor je en gaf ook zeker goed advies.
Ik ga er dinsdag proberen te onderhandelen voor een MTB dus dan weet ik hoe je daar met korting uitkomt
Ik denk dat jij dan ook niet veel meer gekregen heb ondanks het 2012 model.105 is trouwens prima en ik gok dan Cannondale frames iets hoogwaardiger zijn dan Focus frame al heb ik Focus zelf verkocht en tevrede over alleen de alu fames vind ik bijvoorbeeld de afwerking niet zo geweldig van en dan nog de uitstraling vind ik niet super en het oog wilt ook wat.
Ik rij nu ca 3 jaar met 105 en heb ook dik een jaar met ultegra gereden maar ik vind de 105 zeker niet slechter wellicht iets zwaarder en iets minder strak afgewerkt maar de werking is zeker net zo mooi.
Bike fun in Heerlen begint ook al aardig wat kortingen te geven op 2013 modellen dus wellicht dat je daar iets vind wat intressant is voor je en gaf ook zeker goed advies.
Ik ga er dinsdag proberen te onderhandelen voor een MTB dus dan weet ik hoe je daar met korting uitkomt
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Als je trouwens een goede meting wilt hebben en zeker wilt zijn dat er niet een cm meer of minder wordt ingevoerd om je een fiets te verkopen wat op voorraad staat kan je eens kijken bij www.fit4cycling.nl
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Jou advies gaat over kortingen,of zie ik het verkeerd?peter1981 schreef:Wijnen ben ik laatst ook geweest en erg behulpzaam en het was dan op een 2013 Cannondale en daar kon ik max 5% vanaf dat was een standaard korting.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik ben bij twee fiets zaken geweest die mij hebben opgemeten.nijkie schreef:Volgens mij staat bij elke 1ste post kijk naar de geometrie,jij moet de fiets kopen,een goede fm meet jou op en geeft advies.
Bij Wijnen in Geleen hebben ze al mijn maten opgemeten en ingevoerd in een computer systeem. uitkomst maat 54.
Daarna ook bij Salden opgemeten en was binnen 1 minuut klaar. zeer onprofessionele zelf in elkaar geflanste apparatuur en uitkomst maat 59. Hier heb ik dan ook totaal geen vertrouwen in.
Ik denk dat ik dinsdag ook eens even binnenloop bij Bike fun in Heerlen.
Bij Wijnen was inderdaad sprake van 5% korting. Ik vind persoonlijk de Cannondale CAAD 8 105 wel erg mooi. Ik verwacht op een overjarig model wel extra korting. Op het moment dat ik daar in de winkel was wist ik niet dat dit een 2012 model was. Zal volgende week nog eens informeren wat de korting mag wezen op een totaal pakket incl. kleding en accessoires. Ben niet van plan om de volle mep te gaan betalen voor een 2012 model fiets.
Ben wel erg te spreken over de service van Wijnen dus zou graag daar een fiets kopen en klant blijven. Wil echter geen dief zijn van mijn eigen portemonnee.
Indien er nog verdere tips zijn dan verneem ik dit graag
Met 1.85 gok ik eerder dat de 59 klopt dan de 54.
Ik ben een stukje korter en rij een fiets van 56 of 58 met in ieder geval een bovenbuis lengte van 56,5.
Dan weet ik jou lichaams verhouding niet maar lijkt me sterk dat je een kleinere fiets nodig hebt dan mij
@ Nijkje
Dat zie je verkeerd waarschijnlijk heb je niet m`n hele post gelezen
Ik ben een stukje korter en rij een fiets van 56 of 58 met in ieder geval een bovenbuis lengte van 56,5.
Dan weet ik jou lichaams verhouding niet maar lijkt me sterk dat je een kleinere fiets nodig hebt dan mij
@ Nijkje
Dat zie je verkeerd waarschijnlijk heb je niet m`n hele post gelezen
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
Ik denk ook dat maat 59 eerder correct is dan 54, zo slecht is Salden dus niet
Ik ben zelf 1,88 en heb altijd fietsen van maat 58-60 gehad, afhankelijk van het type frame. Een standaard maat 54 lijkt mij veel te klein voor jou, echter is dit natuurlijk wel afhankelijk van het type frame.
Ik ben zelf 1,88 en heb altijd fietsen van maat 58-60 gehad, afhankelijk van het type frame. Een standaard maat 54 lijkt mij veel te klein voor jou, echter is dit natuurlijk wel afhankelijk van het type frame.
Maat 59 of maat 54? Dit is wel een enorm verschil. Heeft de een het mss over sloopingmodel en de ander over klassieke geometrie.
Ieder merk heeft ook zijn maatvoering. Hou vooral rekening met de effectieve bovenbuislengte en lengte balhoofd.
Ieder merk heeft ook zijn maatvoering. Hou vooral rekening met de effectieve bovenbuislengte en lengte balhoofd.
Ze hebben mij geheel opgemeten en deze waardes verwerkt in het computer programma.
hierbij kwam een framemaat van 54,5 naar voren (54cm dus).
Ik zal het volgende week voor de zekerheid nog eens laten controleren.
Waar kan ik zelf eventueel op letten als ik op de fiets zit? Hoe langer de bovenbuis hoe verder je naar voren zit?
Kan dit niet weer gecompenseerd worden door het stuur iets naar boven / voren te kantelen?
hierbij kwam een framemaat van 54,5 naar voren (54cm dus).
Ik zal het volgende week voor de zekerheid nog eens laten controleren.
Waar kan ik zelf eventueel op letten als ik op de fiets zit? Hoe langer de bovenbuis hoe verder je naar voren zit?
Kan dit niet weer gecompenseerd worden door het stuur iets naar boven / voren te kantelen?
Tevens stond er ook een KOGA Kimera Al 6061 105.
Deze koste 1399 euro. Ik vraag mij af of het dit prijs verschil waard is t.o.v. de Cannondale CAAD 8 105 (1250 euro).
Maakt het verder een verschil dat bijv. de CAAD 8 een Shimano Tiagra 4600 casette heeft en de KOGA een Shimano 105 casette?
Deze koste 1399 euro. Ik vraag mij af of het dit prijs verschil waard is t.o.v. de Cannondale CAAD 8 105 (1250 euro).
Maakt het verder een verschil dat bijv. de CAAD 8 een Shimano Tiagra 4600 casette heeft en de KOGA een Shimano 105 casette?
Zal misschien iets meer slijten met de nadruk op iets en zal ook een paar gram zwaarder zijn
ik zou me er dus niet teveel zorgen om maken
maar koga is een merk van betekenis en Cannondale ook maar zoals eerder gezegt Focus is ook zeker niet slecht dus het is maar wat je zelf mooi vind.
Er zullen vast kleine verschillen inzitten misschien iets andere wielset , andere ketting of zoals je zelf zegt andere casette maar meestal met fietsen in de zelfde orijsklasse is het altijd beetje te verwaarlozen.
Mijn smaak is dat ik de Cannondale`s tot nu toe nog altijd het mooiste vind van de door jou 3 genoemde merken.
Alleen jij moet het immers mooi vinden en erop rijden en niet ik.
Ik mag volgende week m`n nieuwe zomer fiets gaan uitzoeken
ik zou me er dus niet teveel zorgen om maken
maar koga is een merk van betekenis en Cannondale ook maar zoals eerder gezegt Focus is ook zeker niet slecht dus het is maar wat je zelf mooi vind.
Er zullen vast kleine verschillen inzitten misschien iets andere wielset , andere ketting of zoals je zelf zegt andere casette maar meestal met fietsen in de zelfde orijsklasse is het altijd beetje te verwaarlozen.
Mijn smaak is dat ik de Cannondale`s tot nu toe nog altijd het mooiste vind van de door jou 3 genoemde merken.
Alleen jij moet het immers mooi vinden en erop rijden en niet ik.
Ik mag volgende week m`n nieuwe zomer fiets gaan uitzoeken
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike