Alles over vakanties op én met de fiets

Rondje Cols frankrijk

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 aug 2013 17:45

Heb je wel eens op de kaart gekeken? Die 1e 3 liggen bij elkaar in de buurt, maar de Ventoux ligt een aardig stuk in de richting.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Danny1808
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:53

Danny1808 15 aug 2013 19:04

Dat weet ik daarom gaan we ook met de auto! Fietsen achterop en gasgeven. Vanuit huez richting de ventoux moet toch makkelijk te doen zijn binnen 1 week!

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 15 aug 2013 19:08

Je zou je week in twee kunnen splitsen. Doe je eerst 3 dagen in Barcelonette voor een rondje Alos, Champ, Cayolle. Dag twee doe je de Bonette en dag drie pak je 's ochtens de Var ofzo. Dan in de middag rijden naar Morzine om daar de resterende dagen allerlei - hier al genoemde - cols af te strepen. Rij je vanaf Morzine 'n uurtje of wat met de auto de Joux Plane over richting Annecy, dan kun je daar in de buurt ook nog genoeg cols afwerken voor het geval je rond Morzine al uitgespeeld zijn...

Lijkt mij een top vakantie!
Mag ik mee? :-)

Ps
bovenstaande alleen wel er van uit gegaan dat je een goede conditie meeneemt.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Psycho_Bartje
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 feb 2012 19:30

Psycho_Bartje 26 aug 2013 22:17

Genoeg plek momenteel hier op camping Loisir d'Ubaye; net buiten Barcelonnette, waar het héérlijk klimmen is. Gisteren met de afsluitende col de Bonnette heb ik m'n brevet van de 7 cols volbracht. Later deze week nog de col d'Izoard en dan zit de vakantie er helaas weer op...

Tracing
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mar 2013 12:22

Tracing 27 aug 2013 12:17

@ WMC, Is inderdaad maar 15 km van Bourg af, maar wel een verdomd steile slotklim iedere dag. Wij zaten iets lager op de zelfde helling in de week van de Marmotte (La Maitreya, was goed, maar niet goedkoop). Maar iedere dag de laatste 4 km a 10 % viel zwaarder dan ik dacht

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 27 aug 2013 15:27

amclassic-fan schreef: Om rondjes te rijden bij Barcelonette moet je wel een hele behoorlijke conditie hebben.
Klopt, maar het rondje Allos-Champs-Cayolle is daarentegen wel erg mooi. Deze richting/volgorde vind ik persoonlijk mooier omdat je dan in de klim van de Allos meer natuurschoon hebt en in de afdaling door de wintersportdorpen gaat. Bonette is wel een heen-en-terug klim, of je moet een heeel lang rondje willen fietsen ;)
edit: is al gezegd zie ik nu.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 aug 2013 15:58

Rondje Bonette kan best wel. Vanaf Jausiers is het via de Lombarde 170 km met goed 4000 hoogte meters. De Lombarde is één van de mooiste klimmen in de Alpen, daar blijft geen tijd voor over als je in 1 week zoveel mogelijke bekende cols op je lijstje wil zetten. Ik vind dat persoonlijk zonde, je kan je prima een week vermaken in Barcelonette/Jausiers. En zo zijn er nog een heel aantal standplaatsen uit te kiezen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 27 aug 2013 16:02

amclassic-fan schreef:Rondje Bonette kan best wel. Vanaf Jausiers is het via de Lombarde 170 km met goed 4000 hoogte meters. De Lombarde is één van de mooiste klimmen in de Alpen, daar blijft geen tijd voor over als je in 1 week zoveel mogelijke bekende cols op je lijstje wil zetten. Ik vind dat persoonlijk zonde, je kan je prima een week vermaken in Barcelonette/Jausiers. En zo zijn er nog een heel aantal standplaatsen uit te kiezen.
OK, ik geef toe dat ik ook niet op de kaart had gekeken en dacht dat het langer is dan 170 km.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 27 aug 2013 20:28

amclassic-fan schreef:Rondje Bonette kan best wel. Vanaf Jausiers is het via de Lombarde 170 km met goed 4000 hoogte meters. De Lombarde is één van de mooiste klimmen in de Alpen, daar blijft geen tijd voor over als je in 1 week zoveel mogelijke bekende cols op je lijstje wil zetten. Ik vind dat persoonlijk zonde, je kan je prima een week vermaken in Barcelonette/Jausiers. En zo zijn er nog een heel aantal standplaatsen uit te kiezen.
Helemaal mee eens, een aanrader. Wel de Lombarde vanaf de Italiaanse kant doen.

Plaats reactie