Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
25 aug 2013 21:18
nijkie schreef:Volgens mij staat bij elke 1ste post kijk naar de geometrie,jij moet de fiets kopen,een goede fm meet jou op en geeft advies.
Wil je comfort of race geometrie.
Welke fm gaat jou opmeten?
Nijkie geeft het hier al heel goed aan. Het is heel belangrijk dat je goed op een fiets zit. Als ik hoor dat je verschillend opgemeten bent zou ik me daar zeker nog eens in verdiepen en door een ander advies inwinnen. Als ik naar mijn ervaring kijk lijkt de 59 me reëler dan de 54. En opmeten is niet alleen je binnenbeen lengte, maar ook romp, armen enz.
Daarnaast is goed op de fiets zitten natuurlijk ook het gevoel dat je erbij hebt. Wil je erg diep zitten, beetje comfort enz. Daar kom je alleen achter door erop te fietsen. Proberen dus!!
Wat betreft de afmontage met Tiagra cassette. Daar geeft Peter1981 al een goed antwoord op.
-
Inseen
- Forum-lid
Inseen
25 aug 2013 21:20
peter1981 schreef:Zal misschien iets meer slijten met de nadruk op iets en zal ook een paar gram zwaarder zijn
ik zou me er dus niet teveel zorgen om maken
maar koga is een merk van betekenis en Cannondale ook maar zoals eerder gezegt Focus is ook zeker niet slecht dus het is maar wat je zelf mooi vind.
Er zullen vast kleine verschillen inzitten misschien iets andere wielset , andere ketting of zoals je zelf zegt andere casette maar meestal met fietsen in de zelfde orijsklasse is het altijd beetje te verwaarlozen.
Mijn smaak is dat ik de Cannondale`s tot nu toe nog altijd het mooiste vind van de door jou 3 genoemde merken.
Alleen jij moet het immers mooi vinden en erop rijden en niet ik.
Ik mag volgende week m`n nieuwe zomer fiets gaan uitzoeken
Bedankt voor de informatie.
Ik ga volgende week nog maar eens de maatvoering laten controleren
Dan ga ik nog maar eens zitten op de Cannondale en Koga. Wellicht dat ik hierna beter kan beslissen.
Ik zal wel even laten weten wat het is geworden.
-
buddo
- Forum-lid
buddo
25 aug 2013 21:23
Inseen schreef:Ze hebben mij geheel opgemeten en deze waardes verwerkt in het computer programma.
hierbij kwam een framemaat van 54,5 naar voren (54cm dus).
Weet je zeker dat de conclusie een framemaat was?
Meestal resulteert een fietsmeting in een set van waarden. Deze waarden leg je dan naast de geometrie van een bepaalde fiets.
-
peter1981
- Forum-lid
peter1981
25 aug 2013 21:52
bij fit4cycling kreeg ik een mooie uitdraai en voordat die de waardes invoerde in de computer kon ik kiezen voor een race houding of meer comfort
Zoiets hoor je dus gewoon te krijgen dan heb je ook niet het probleem dat als je volgend jaar een andere fiets koopt weer moet laten meten
Ik zou mezelf ook niet laten opmeten bij een zaak waar ik de fiets koop, de gene achter de computer hoeft maar even iets anders in te typen en er komen andere waardes uit en dat kan het verschil zijn voor hem tussen een fiets bestellen of de fiets verkopen wat ze op voorraad hebben.
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
-
peter1981
- Forum-lid
peter1981
26 aug 2013 15:12
Net bij B.O.G. (zo heet die geloof ik) in Aken geweest en het viel me op dat die ook nog best wat racefietsen had staan van 2013 dus mocht je tijd en zin hebben erin dan kan je daar ook eens gaan kijken
Is tegenover het Tivoli stadion en kan niet missen eigenlijk is ook een behoorlijk grote zaak.
Ik ging dan kijken voor een MTB aangezien ik m`n racefiets wel al gevonden heb en had ook een leuke aanbieding staan van Merida van 1400 voor 1000euro dus toch een lekkere korting.
Had nog diverse Merida`s staan met 105 rond die 1000euro en wat ik heel mooi vond was een Fuji wat ze daar hadden met een hele aparte kleurstelling was ook iets van dik 1000euro en ik geloof ook 105.
Prijzen zitten rond die prijs moet je me dus niet op vast pinnen ik heb heel snel even gekeken
Giant Ease e-bike
-
peter1981
- Forum-lid
peter1981
26 aug 2013 15:13
BOC heet die dus hier de site
https://www.boc24.de/
hebben zelfs nog een carbon Fuji staan volgens de site van 2012 voor 1200euro met ultegra en alleen een FSA crank maar is geen geld voor dat ding
Giant Ease e-bike
-
Inseen
- Forum-lid
Inseen
27 aug 2013 20:32
Ben vandaag nog even bij Bike Fun in Heerlen geweest.
Deze had het 2013 model Cannondale CAAD8 105 staan welke ik kon hebben voor 1050 euro. Helaas spreekt het voornamelijk saai ogende grijze frame mij totaal niet aan.
Verder stond er een 2014 model Trek Madone 2.3 met shimano 105 (kost 1299 euro). Ik vond dit een erg mooie fiets maar het was wel een double. Ik heb eigenlijk alleen maar naar triple gekeken, waarom weet ik eigenlijk niet.
Op deze Trek zit dus het volgende:
- casette : Shimano Tiagra 12-30; 10 speed
- Crankset: Shimano R565; 50/34 compact
Ik heb dus totaal geer verstand hiervan en ook geen idee wat precies het verschil is. Ik kan me voorstellen dat je met een triple iets lichter kan trappen indien het echt bergop gaat? De vraag is of dit nu noodzakelijk is?
Kan iemand mij hierin van advies voorzien?
Alvast bedankt.
Tevens, wat vinden jullie van de Trek Madone 2.3 (2014 versie?).
p.s. opmeten zat er ook niet in. Ging alleen als ik een fiets wou kopen daar. Hij zei wel dat een maat 54 te klein voor mijn lengte is en heb dan ook even proef gezeten op de fiets van de eigenaar (maat 56). Deze maat was volgens de man prima.
-
peter1981
- Forum-lid
peter1981
27 aug 2013 20:59
Hij heeft zelf idd die hi-mod van 2014 en idd kan best dat die goed is voor je
Cannondale heeft als 56er ook een 56cm bovenbuis dus kan misschien wel kloppen dat die past maar opmeten zal je toch moeten
Die Trek heb ik niet gezien maar heb gistere even gekeken of de supersix 2013 nog daar staat en even gekeken vanbuiten of er nog wat tussen stond.
Wat betreft dat verzet weet ik wel dat mestal een compact ( 50/34) ruim voldoende is en met de casette is ook vrij veel mogenlijk mocht dat echt te zwaar zijn voor je.
ik rij zelf met een 36 binnenblad en toen ik begon met fietsen had ik een 39 maar dan wordt het soms toch wel erg harken om een heuvel op te komen en ben ik dus op compact overgegaan.
En toen ik begon met fietsen woog ik dik 90kg en zo lui als een varken aangezien ik verkoper ben van beroep en na het werken kwam ik niet verder dan de bank
Nu dus iets anders aangezien ik ca 20uur per week fiets en 78kg weeg
Giant Ease e-bike
-
Inseen
- Forum-lid
Inseen
28 aug 2013 22:11
Ik ben er bijna uit.
Het zal een van deze twee fietsen worden:
Trek Madone 2.3 (2014) model met shimano 105 (1250 euro)
Gaint Defy 0 (2013) model met 105 en ultegra (1399)
Ik vind de trek persoonlijk iets mooier maar lees erg goede reviews van de gaint.
De gaint heeft voornamelijk een erg comfortabele zit wat mij erg aanspreekt. Weet iemand of de Trek dit ook heeft?
Ga zaterdag een van de 2 kopen.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
28 aug 2013 22:33
Dan moet je bij de Trek Domane reeks gaan kijken. De Domane 2.3 is wel weer 100 euro duurder maar schijnt zeker niet slecht te zijn...
Campagnolo Ultra Dork
-
peter1981
- Forum-lid
peter1981
28 aug 2013 22:41
Ik zou zelf in ieder geval de trek kopen Giant vind ik persoonlijk totaal niks uitstralen en mix groepen zie ik ook minder in en voor die 150euro heb je weer pedalen en een leuk computertje maar das natuurlijk mijn mening
En natuurlijk rij je op de nieuwste fiets bijna anderhalf jaar lang
Wat betreft de eigenschappen weet ik weinig van beide
Giant Ease e-bike
-
Inseen
- Forum-lid
Inseen
28 aug 2013 22:55
peter1981 schreef:Ik zou zelf in ieder geval de trek kopen Giant vind ik persoonlijk totaal niks uitstralen en mix groepen zie ik ook minder in en voor die 150euro heb je weer pedalen en een leuk computertje maar das natuurlijk mijn mening
En natuurlijk rij je op de nieuwste fiets bijna anderhalf jaar lang
Wat betreft de eigenschappen weet ik weinig van beide
Bij de Gaint krijg ik twv 150 euro aan accesoires.
Bij de Trek was ook wel wat mogelijk zoals bijv een fietscomputer en bidon.
het gaat mij er meer om welke fiets het meeste comfort heeft. Er zijn nog maar weinig reviews van de Trek madone 2.3 helaas.
Laatst gewijzigd door
Inseen op 29 aug 2013 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.