Is dat wel zo verstandig?guerciotti schreef: Mijn fietsmaat heeft een gat in zijn helm geboord
de BBB15 racefietsbel-bellentest
Ik ben het hier helemaal mee eens.Dus niet kopen dat ding.Ik ben de topicstarter
testrapport van de BBB 15 na serie ritten:
geluid 9 pt. (de kleinere bbb14 geef ik maar 5 pt).
bel constructie : 2pt (hij rammelt van zich zelf door slechte contructie).
Kun je misschien nog beter zo'n widek erop zetten.
En laat die bejaarden toch lekker fietsen.Die hebben het wel verdient.
Als 50 -tiger hoor ik weer prima.Mijn oren zijn verleden week weer eens uitgespoten
fiets verstandig, pas je snelheid aan en wil je racen ga dan naar een wielerparcours.
Al moet ik zeggen dat hier in Friesland ik zelden "race gedrag" heb gezien.Sommigen persen er even alles uit wat ze in de benen hebben, maar dat doen ze dan ook wel op bredere ventwegen.Doe ik zelf ook wel.Daar zijn smallere fietspaden totaal niet geschikt voor.
conclusie we zoeken verder naar de perfecte racefietsbel.
Hij pingelt vanzelf ik welke stand dan ook.De eigenlijke bel-constructie geeft teveel ruimte waardoor hij begint te resoneren.(klote constructie dus).Ik heb de BBB ook maar als ik me op een weg begeef die niet helemaal glad is begint ie vanzelf al te pingen. Ik ga hem voor mijn volgende rit eens anders vastzetten (dwars) en anders gaat ie er af en zet ik er een andere bel op.
testrapport van de BBB 15 na serie ritten:
geluid 9 pt. (de kleinere bbb14 geef ik maar 5 pt).
bel constructie : 2pt (hij rammelt van zich zelf door slechte contructie).
Kun je misschien nog beter zo'n widek erop zetten.
En laat die bejaarden toch lekker fietsen.Die hebben het wel verdient.
Als 50 -tiger hoor ik weer prima.Mijn oren zijn verleden week weer eens uitgespoten
fiets verstandig, pas je snelheid aan en wil je racen ga dan naar een wielerparcours.
Al moet ik zeggen dat hier in Friesland ik zelden "race gedrag" heb gezien.Sommigen persen er even alles uit wat ze in de benen hebben, maar dat doen ze dan ook wel op bredere ventwegen.Doe ik zelf ook wel.Daar zijn smallere fietspaden totaal niet geschikt voor.
conclusie we zoeken verder naar de perfecte racefietsbel.
Grappig, heb de bel n.a.v. dit topic ook aangeschaft en heb helemaal geen last van resonantie of een uit zichzelf pingelende bel, ook niet op slechte wegen of kinderkopjes. Wel zijn er nog steeds genoeg mede-weggebruikers die de bel niet (willen) horen
Voor mij reden genoeg om dus idd geen bel te hebben. Loop je voor Jan Lul te plingen en het kost je ook nog eens zoveel Euro.marcvos schreef: Wel zijn er nog steeds genoeg mede-weggebruikers die de bel niet (willen) horen
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Weet je wat nu leuk is
Ik ben vanmiddag gevraagd door BBB, om de BBB15 voor hun te testen en mijn ervaringen door te geven.
Ik had hun een mailtje geschreven over hoe de bel mij bevalt(niet goed dus door het resoneren) en vanmiddag kreeg ik van hun een vriendelijke mail terug, met dat ze inderdaad bij een bepaalde serie problemen hebben gehad en dat ik een nieuwe krijg opgestuurd.Kijk dat is nu leuk, gaat niet eens om die paar euro voor die bel.Maar ze luisteren tenminste goed en doen er wat aan.Ze hebben me ook maar gelijk gevraagd om mijn ondervinden met de nieuw opgestuurde BBB 15 aan hun doortegeven als feedback.
Het produktieproces is inmiddels aangepast en nu moeten ze niet meer van zichzelf pingelen/resoneren.
Hoor je op de Friese fietspaden iemand op een Synapse er lustig op los bellen met een BBB bel, dan ben ik dat en ik test hem ook op mijn Santos trekking.
Ik ben vanmiddag gevraagd door BBB, om de BBB15 voor hun te testen en mijn ervaringen door te geven.
Ik had hun een mailtje geschreven over hoe de bel mij bevalt(niet goed dus door het resoneren) en vanmiddag kreeg ik van hun een vriendelijke mail terug, met dat ze inderdaad bij een bepaalde serie problemen hebben gehad en dat ik een nieuwe krijg opgestuurd.Kijk dat is nu leuk, gaat niet eens om die paar euro voor die bel.Maar ze luisteren tenminste goed en doen er wat aan.Ze hebben me ook maar gelijk gevraagd om mijn ondervinden met de nieuw opgestuurde BBB 15 aan hun doortegeven als feedback.
Het produktieproces is inmiddels aangepast en nu moeten ze niet meer van zichzelf pingelen/resoneren.
Hoor je op de Friese fietspaden iemand op een Synapse er lustig op los bellen met een BBB bel, dan ben ik dat en ik test hem ook op mijn Santos trekking.
Heb ik ook, maar dat werkt alleen als je je benen stil houdt... Dat kost snelheid of een segment tijd op Strava... Heb je geen haast, dan kun je ook gewoon rustig aan doen en passeren wanneer dat kan...edwin01 schreef:Ik heb geen bel, ik heb een Hope achternaaf......
Ik heb een BBB15 bel (met de O-ringen), maar het gebeurt vaak dat men schrikt of juist gaat slingeren... Ver van tevoren bellen is beter, zodat men op tijd naar achter kijkt...
Vaak is het overigens een inschatting wat ik doe (ligt aan de personen), bellen, benen stil met de Hope of snel er langs... Sommigen horen sowieso niets omdat ze oud en doof zijn, of jongeren die oordopjes in hebben... Oordopjes heb ik op veel soloritjes overigens ook in, dus hoor ik zelf ook niets...