bontrager d3
Heeft er iemand ervaring met bontrager d3 wielen?
Heb zelf 2 setjes met xxxlite naaf, maar vind deze redelijk slap. Als remmen normaal staan trek ik de velg er tegen in bergop.
Spaakspanning staat maximaal.(wat bontrager voorschreef)
Nog mensen met dit probleem?
Heb zelf 2 setjes met xxxlite naaf, maar vind deze redelijk slap. Als remmen normaal staan trek ik de velg er tegen in bergop.
Spaakspanning staat maximaal.(wat bontrager voorschreef)
Nog mensen met dit probleem?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Lijkt me voor 99% een bracket probleem, je kunt gelijk hebben maar een wiel dat op die plek nog zoveel inveert tijdens het klimmen verdient een plek in de kliko en niet op een fiets. Imho waren enkel de versies met dtnaven heel goed en ben ik gestopt toen ze volledig overstapten op hun eigen naar en bespaarden op de velgen (goedkoper was in ieder geval ook stukken slapper/slechter)Zelfse probleem hier, bij mij zit dan ook nog de rem onder de bracket die toch wat meeveert waardoor het nog erger word. Ik zdt bergop altijd de achterrem los
Ik heb zelf het nieuwste model wielen met de dt swiss 240 naven en mijn fiets is een trek madone 6 serie 2013, ik vind inderdaad de bracket nogal slap ik zal er eens na laten kijken door de fm, fiets is echter pas een maand oud (was wel een showmodel van trek dus eerste productielijn denk ik)sharkman113 schreef:Lijkt me voor 99% een bracket probleem, je kunt gelijk hebben maar een wiel dat op die plek nog zoveel inveert tijdens het klimmen verdient een plek in de kliko en niet op een fiets. Imho waren enkel de versies met dtnaven heel goed en ben ik gestopt toen ze volledig overstapten op hun eigen naar en bespaarden op de velgen (goedkoper was in ieder geval ook stukken slapper/slechter)Zelfse probleem hier, bij mij zit dan ook nog de rem onder de bracket die toch wat meeveert waardoor het nog erger word. Ik zdt bergop altijd de achterrem los
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 19 aug 2011 10:47
Ik rij met de D3 versie met witte spaken en dtswiss naven, afkomstig van radioshack team; de beste wielen waar ik ooit heb met gereden !
Heb ook mijn vorige versie (waren ook super-wielen) verkocht aan een forumlid; misschien kan hij ook enige feedback geven.
Heb ook mijn vorige versie (waren ook super-wielen) verkocht aan een forumlid; misschien kan hij ook enige feedback geven.
Probleem ligt hem bij de wielen. Snelspander is oke, wiel klemt goed, en ook al met andere snelspander getest.
Op internet was er weinig over te vinden.
Heb zelf enkele testen met meetapperaten gedaan, en bontrager d3 wielen met xxlite(dtswiss) naaf moest +-20% stijheid toegeven op een simpel alu wiel of dura ace wiel met alu remrand.
Bij aankoop stond er bijna geen spanning op de spaken, deze dan laten aanspannen tot maximaal toegeschreven spanning, maar probleem blijft hetzelfde, bij optrekken of bergop zal het wiel tegen de rem schuren. Ter controle zeer makkelijk te testen, krijt op remblokje doen, en testen, en als het eraf is na bergop rijden weet je genoeg.
Probleem zal hem bij de d3 velg liggen want de xxxlite naaf werd reeds gebruikt bij de xxxlite velgen, en dit was wel een stijf wiel.
Het lage gewicht van d3 wielen zal stijfheid moeten hebben prijsgeven.
Indien ik men rem half open zet is het oke.
d3 wiel met witte spaken levert hetzelfde probleem op...
Kan toch niet dat de profs hiermee rijden????
Het nieuwe model zijn nieuwe naven, maar hieraan kan het niet liggen. (naaf is zeer stijf)
iemand meer info?
Op internet was er weinig over te vinden.
Heb zelf enkele testen met meetapperaten gedaan, en bontrager d3 wielen met xxlite(dtswiss) naaf moest +-20% stijheid toegeven op een simpel alu wiel of dura ace wiel met alu remrand.
Bij aankoop stond er bijna geen spanning op de spaken, deze dan laten aanspannen tot maximaal toegeschreven spanning, maar probleem blijft hetzelfde, bij optrekken of bergop zal het wiel tegen de rem schuren. Ter controle zeer makkelijk te testen, krijt op remblokje doen, en testen, en als het eraf is na bergop rijden weet je genoeg.
Probleem zal hem bij de d3 velg liggen want de xxxlite naaf werd reeds gebruikt bij de xxxlite velgen, en dit was wel een stijf wiel.
Het lage gewicht van d3 wielen zal stijfheid moeten hebben prijsgeven.
Indien ik men rem half open zet is het oke.
d3 wiel met witte spaken levert hetzelfde probleem op...
Kan toch niet dat de profs hiermee rijden????
Het nieuwe model zijn nieuwe naven, maar hieraan kan het niet liggen. (naaf is zeer stijf)
iemand meer info?
Bracket is ook het probleem niet, heb het wiel in andere kaders, en andere merken als trek gestoken, maar bleef hetzelfde probleem.
Bij het nieuwe model van madon, zal dit normaal geen probleem meer zijn, de rem staat juist geplaatst op de as waar het wiel 'plooit'.
Maar bij de domane staat rem nog altijd vanboven. de profs moeten dit toch ook krom trekken???
Of wordt de spaakspanning echt super hard aangespannen???
Bij het nieuwe model van madon, zal dit normaal geen probleem meer zijn, de rem staat juist geplaatst op de as waar het wiel 'plooit'.
Maar bij de domane staat rem nog altijd vanboven. de profs moeten dit toch ook krom trekken???
Of wordt de spaakspanning echt super hard aangespannen???
Zou het niet gewoon een 'fout' wiel zijn??
Ik heb over deze wielen veel gelezen omdat ik ze ook misschien wilde kopen en heb er niks negatiefs over kunnen vinden.
Iedereen is er positief over,lijkt me niet dat Cancellara met zulke slappe wielen gaat rondrijden in de voorjaars klassiekers.
Ik heb over deze wielen veel gelezen omdat ik ze ook misschien wilde kopen en heb er niks negatiefs over kunnen vinden.
Iedereen is er positief over,lijkt me niet dat Cancellara met zulke slappe wielen gaat rondrijden in de voorjaars klassiekers.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Met wat voor 'meetapparaten' heb je de stijfheid dan gemeten? Als ik de rest van je berichten lees heb je namelijk niet bepaald kaas gegeten van mechanica, want een wiel wordt echt niet stijver door de spaken op een hogere spanning te zetten.
Hoe dicht staan je remmen normaal? Ik zie regelmatig mensen rondrijden met de blokken praktisch tegen de velgen. Welke andere snelspanners heb je geprobeerd, Campa of Shimano?
Hoe dicht staan je remmen normaal? Ik zie regelmatig mensen rondrijden met de blokken praktisch tegen de velgen. Welke andere snelspanners heb je geprobeerd, Campa of Shimano?
Sorry, maar spaakspanning zorgt wel voor de stijfheid!
In een lineair systeem klopt het dat de spanning niet uit maakt.
Maar een wiel is niet lineair.
adhv een meetklok en digitaal weegapperaat in statief.
Verschillende wielen werden over bv 1 cm zijdelings bewogen, en voor die beweging was x aantal kg nodig...
Heb deze getest met shimano snelspander, en met mavic
In een lineair systeem klopt het dat de spanning niet uit maakt.
Maar een wiel is niet lineair.
adhv een meetklok en digitaal weegapperaat in statief.
Verschillende wielen werden over bv 1 cm zijdelings bewogen, en voor die beweging was x aantal kg nodig...
Heb deze getest met shimano snelspander, en met mavic
Laatst gewijzigd door thombrol op 30 aug 2013 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.