Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Oprichter Alpe d'HuZes declareerde 160.000 euro

rschouten
Forum-lid

Gebruikersavatar rschouten 31 aug 2013 13:28

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 aug 2013 16:33

razenderoeland schreef:
GJEvK schreef:
Plaatjes zoals hierboven vind ik nogal makkelijk. natuurlijk is 370.000 euro voor Henk Franken een hoop geld, ik ken de beste man niet en weet niet wat hij ervoor doet, maar als hij vervolgens 10 miljoen extra binnen haalt, is hij dat geld wel weer waard...

Weet je hoe lang ik moet werken om 370.000.- te verdienen? Daar sta ik toch zeker 10 jaar lang voor achter de werkbank. 5 dagen in de week staat de wekker op 4 uur of nog vroeger. Ik vindt dit soort inkomsten dan ook passen in de categorie zelfverrijking. Ongeacht welk bedrag je met acties of collectes binnenhaalt. Daarnaast heeft dit soort kopstukken vaak ook nog een baan of andere inkomstenbron naast hun werk voor deze organisatie.
Ik snap de redenatie, maar ik ben het er niet mee eens.
Met werkelijk ALLE respect voor welke baan dan ook, maar heel veel productiewerk kan door heel veel mensen gedaan worden. Een grote organisatie sturen en leiden, geld (veel) genereren en het afbreukrisico dragen kunnen slechts weinig mensen.
Zoals al eerder gemeld mogen die mannen het van mij zonder problemen verdienen, MITS ze uiteraard wel hun werk goed doen. En nogmaals: zo'n salaris is echt niet hoog als je het vergelijkt met vergelijkbare functies in het bedrijfsleven.
Less is bore

tennisser
Forum-lid

tennisser 31 aug 2013 16:42

rschouten schreef:Bij nieuwsuur:

http://nieuwsuur.nl/onderwerp/546118-de ... 2live.html

Zie ook het filmpje
Wow! Wat een mannetjes, zeg, die Kapitein en Van Veenendaal. Degelijke reportage van Nieuwsuur. Zeker kijken!

De hele wereld over reizen en onderzoekers 300 miljoen voor ogen houden. Geld dat ze zeggen op te gaan halen. "Nou, dat is niet gelukt", zegt Kapitein. Drie jaar later (Inspire2Live is opgericht in 2010) is er precies nul komma nul opgehaald. Geld uitgegeven is er wel, 5 miljoen die ze ontvangen hadden van het KWF, waarvan pas 2 ton aan onderzoek. "Maar dat is ook omdat we zijn een startende organisatie zijn". En: "Het opzetten van onderzoek kost gewoon heel veel tijd". ...m'n neus, ...over de hele wereld worden voortdurend onderzoekssamenwerkingen en onderzoeksvoorstellen opgezet, worden onderzoeksaanvragen ingediend en wordt doorlopend onderzoek uitgevoerd. Maar nee, de heren denken dat alles bij hen begint en eindigt... :roll:
En over 7 jaar sterft er niemand meer aan kanker... :roll:

En dan ook gewoon jezelf laten betalen voor werkzaamheden en onkosten bij Inspire2Live, terwijl je salaris bij je werkgever gewoon doorbetaald wordt. :oops:

Wie brengt deze heren terug op aarde?

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 31 aug 2013 19:00

tennisser schreef:
En over 7 jaar sterft er niemand meer aan kanker... :roll:

Bij mij komt nu dus echt een heel onzalige gedachte op. Iets in de geest van ...............krijg de ......!

Echt waar, ik schijt op dit soort mensen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 31 aug 2013 19:21

Ik vind het raar dat mensen bij een charitatieve instelling meer dan 80K verdienen. Punt.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 31 aug 2013 19:46

daniel1975 schreef: Ik snap de redenatie, maar ik ben het er niet mee eens.
Met werkelijk ALLE respect voor welke baan dan ook, maar heel veel productiewerk kan door heel veel mensen gedaan worden. Een grote organisatie sturen en leiden, geld (veel) genereren en het afbreukrisico dragen kunnen slechts weinig mensen.
Zoals al eerder gemeld mogen die mannen het van mij zonder problemen verdienen, MITS ze uiteraard wel hun werk goed doen. En nogmaals: zo'n salaris is echt niet hoog als je het vergelijkt met vergelijkbare functies in het bedrijfsleven.
Moet je eens aan IHC Merwede vragen hoe ze aan 300 lassers kunnen komen in NL.
Dat is een heel andere discussie hoe het goede technisch onderwijs in Nederland in een aantal jaar naar de donder is gegaan.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

elefantino
Forum-lid

elefantino 31 aug 2013 20:42

daniel1975 schreef:
razenderoeland schreef:
GJEvK schreef:
Plaatjes zoals hierboven vind ik nogal makkelijk. natuurlijk is 370.000 euro voor Henk Franken een hoop geld, ik ken de beste man niet en weet niet wat hij ervoor doet, maar als hij vervolgens 10 miljoen extra binnen haalt, is hij dat geld wel weer waard...

Weet je hoe lang ik moet werken om 370.000.- te verdienen? Daar sta ik toch zeker 10 jaar lang voor achter de werkbank. 5 dagen in de week staat de wekker op 4 uur of nog vroeger. Ik vindt dit soort inkomsten dan ook passen in de categorie zelfverrijking. Ongeacht welk bedrag je met acties of collectes binnenhaalt. Daarnaast heeft dit soort kopstukken vaak ook nog een baan of andere inkomstenbron naast hun werk voor deze organisatie.
Ik snap de redenatie, maar ik ben het er niet mee eens.
Een bestuursfunctie binnen een bedrijf is dan ook hele andere koek dan het leiden van een stichting als Alpe d'Huzes. Dat ten eerste.

Ten tweede hebben ze jarenlang een grote bek gehad over anti-strijkstok blablabla...

Ten derde is het een hardnekkige fabel dat er maar een paar mensen in staat zijn om een grote organisatie te leiden. Kunstmatige schaarste imho. Natuurlijk kan niet iedereen het, zoals productiewerk misschien wel, maar we moeten nu ook weer niet net doen alsof dit soort mensen hoogst uitzonderlijk zijn. Veel mensen met een goede opleiding en fatsoenlijke sociale kwaliteiten kunnen dit gewoon.

Tot slot is 170k wel een beetje veel voor een non-profit instelling.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 31 aug 2013 20:58

Je kan een land leiden voor minder...
:winkthumb:

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 31 aug 2013 21:02

hendrikjan schreef:Je kan een land leiden voor minder...
Daar kun je ook over discussiëren. :lol: :lol:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 01 sep 2013 21:46

daniel1975 schreef: Met werkelijk ALLE respect voor welke baan dan ook, maar heel veel productiewerk kan door heel veel mensen gedaan worden.
Moet je eens proberen om bv een goed stel lassers , bankwerkers of welke vakman ook te vinden tegenwoordig. Er is bijna geen Nederlander die dit werk kan , en momenteel komen bijna alle goed vakmensen uit; Portugal , Polen dus uit landen waar de mensen niet te beroerd waren om de handen uit de mouwen te steken.

Maar nogmaals , als je dit soort bedragen in eigen zak steekt als " vrijwilliger " dan heb je grote kans dat je Alpe D'Huzes naar de kloten help en dat niemand nog een € over heeft voor de sponsoring.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie