Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Welke fiets zouden jullie kopen?

peter1981
Forum-lid

peter1981 28 aug 2013 23:01

Trek madone bedoel je denk ik :P
Maar de 2014 zal misschien sowieso wel anders zijn maar ik denk dat je in het trek topic genoeg kan lezen over de madone frames maar echt veel verschil zal er denk ik niet inzitten het is niet dat je een comfortabele italiaan gaat vergelijke met een mega stijve duitser.
Maar misschien dat hier nog wat voorstanders van Trek en Giant gaan reageren
Ik zelf merk bijvoorbeeld wel als een fiets wat stijver is of niet maar bijvoorbeeld de Viner wat redelijk comfortabel zou zijn reed ik 7uur op en de Scott alu wat minder comfortabel zou zijn doe ik dat ook zonder problemen.

Het is natuurlij niet dat je een kart met een Mercedes gaat vergelijken en 1 bar lucht minder in de bandjes doet denk ik misschien voor het gevoel van comfort misschien wel meer.

nu zal ik wel van alles over me heen krijgen maar das mijn mening en ik heb best wel een berg fietsen gehad in 5 jaar en ben toch behoorlijk fijn gevoelig
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 29 aug 2013 10:05

Inseen schreef:het gaat mij er meer om welke fiets het meeste comfort heeft. Er zijn nog maar weinig reviews van de Trek madone 2.3 helaas.
Ik weet het niet, maar volgens mij haal je 2 dingen door elkaar over comfort. Comfort in de vorm van een comfortabel frame die shocken meer absorbeert en een comfortabel frame waarbij de zit meer relaxed is en je niet zo diep hoeft te zitten...

Vandaar Ernie C. post betreft de Domane. Overigens was de Merida Ride Lite (Juliet = vrouwmodel) ook een meer een comfort racer vanwege de geometrie...

Dus ligt het een beetje aan wat je verstaat onder comfort. Meer ontspannend rechtop zittend, of een fiets die alle oneffenheden wegstrijkt en op de goede plaatsen minder stijf... ;). Een mooi 25mm bandje filtert inderdaad ook al meer weg.

peter1981
Forum-lid

peter1981 29 aug 2013 15:57

Net trouwens de Trek gezien waar je intresse in hebt en das een knappe fiets
Sowieso de Trek 2014 zit er lekker uit.

En kwa service ben ik trouwens tot nu toe erg blij met Peter Hogenhout ( bike fun) en zo ben ik er vandaag dus ook geslaagd voor een Trek MTB voor een erg knappe prijs :)
Giant Ease e-bike

Inseen
Forum-lid

Inseen 31 aug 2013 21:01

Vandaag de Trek Madona 2.3 besteld. Ik bleek toch maat 58 nodig te hebben en er stond helaas alleen een maat 56.
Als het goed is komt de fiets dinsdag binnen dus hopen dat het nog een beetje mooi weer is midden volgende week. Gelukkig heb ik de komende 4 weken vakantie en kan ik de Trek eens goed "infietsen" :)

peter1981
Forum-lid

peter1981 31 aug 2013 21:24

ben benieuwd of ik je zie fietsen ik zal opletten zoveel 2014 Trek`s zullen er nog niet rondrijden :P
gefeliciteerd :D
Giant Ease e-bike

Inseen
Forum-lid

Inseen 15 sep 2013 14:36

Even een korte terug koppeling over de Trek Madone 2.3.

Ik heb inmiddels een kleine 100km erop zitten met de fiets. Helaas wilt het weer niet echt meewerken vandaar niet echt veel km's kunnen/willen maken. De fiets bevalt prima. Ik heb wel al een nieuw frame gekregen omdat in het eerste frame een klein productie foutje zat (bultje op bovenbuis van het frame). Omdat mij dit stoorde heb ik een nieuw frame gekregen.

Ik hoop de komende twee weken toch nog wat km's te kunnen maken met de Trek.

peter1981
Forum-lid

peter1981 15 sep 2013 18:20

En foto`s ?? :P
maar goed dat die bevalt en goede service van Trek en hogenhout zo te hore :)
Giant Ease e-bike

Inseen
Forum-lid

Inseen 16 sep 2013 10:33

Foto's heb ik nog niet maar kan ik binnenkort wel eens even maken :)
Service van BikeFun is gewoon goed ja. Trek / tussen levenancier wou de fiets / frame niet terug nemen omdat er al op was gefiets. Bike Fun heeft toen besloten een nieuw fiets te laten komen en het frame om te bouwen. Mijn huidige frame zal dan worden verkocht met korting door BikeFun.

Plaats reactie