Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin vs polar en evt vermogensmeter

timbo16
Forum-lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 jul 2009 21:01
Locatie: Gorinchem
Contact

timbo16 04 sep 2013 00:09

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga na lezen hier toch nog maar is overwegen voor de power2max crank.
Dan maar is kijken voor evt andere pc
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 sep 2013 14:54

De FSA Gossammer crank is de veiligste keuze met 't oog op de verschillende bracket variaties, die past namelijk echt overal in. Rotor 3D+ in een BB86 frame is vrees ik niet de meest duurzame oplossing bijv.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 05 sep 2013 10:35

Ik ben zelf in het bezit van een SRM (FSA Gossamer) en Power2Max (Rotor 3D). Het wisselen van de Power2Max van fiets naar fiets is hetzelfde als een normale crank, wel uiteraard dezelfde BB uitvoering.

Ik heb de P2M in een BB30 press-fit frame zitten waarbij ik gebruik heb gemaakt van een rotor adapter om van 46mm naar 24mm terug te gaan. De SRM zit in een BSA frame, dus ik kan beide zonder probleem omwisselen, wel uiteraard de magneet voor de SRM niet vergeten.

P2M komt binnenkort met een type S variant, wel wat duurder dan de standaard modellen, maar misschien het overwegen waard. In welke BB's moet de vermogensmeter gaan passen?
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9265
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 sep 2013 11:29

tomkolkman schreef:Ik ben zelf in het bezit van een SRM (FSA Gossamer) en Power2Max (Rotor 3D). Het wisselen van de Power2Max van fiets naar fiets is hetzelfde als een normale crank, wel uiteraard dezelfde BB uitvoering.

Ik heb de P2M in een BB30 press-fit frame zitten waarbij ik gebruik heb gemaakt van een rotor adapter om van 46mm naar 24mm terug te gaan. De SRM zit in een BSA frame, dus ik kan beide zonder probleem omwisselen, wel uiteraard de magneet voor de SRM niet vergeten.

P2M komt binnenkort met een type S variant, wel wat duurder dan de standaard modellen, maar misschien het overwegen waard. In welke BB's moet de vermogensmeter gaan passen?
Merk je verschillen tussen beide vermogensmeters? Afgezien van de prijs, welke zou je aanraden?

Naar wat ik begrepen heb is de electronica/technologie van de type S versie identiek aan die van de vorige versie, maar is de uitvoering iets lichter en kan deze op crankstellen gezet worden waar de vorige versie niet op paste (waaronder dus de Cannondale SI cranks). Volgens vooral gemaakt voor BB30 en BB386 cranks/brackets en een aanvulling (en geen vervanging) vvan hun producten dus
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 05 sep 2013 12:37

Het verschil is er niet/nauwelijks, het enige wat ik zou kunnen noemen is dat SRM een magneet gebruikt voor de cadans meting en dus vermogensberekening en de P2M accelerometers. Hierdoor merk je dat de SRM iets sneller reageert op plotselinge wisselingen, maar dat zie je niet meer terug op een blokje van 10 min.

Elk systeem heeft zijn voor en nadelen. SRM kun je de batterij zelf niet vervangen (straks met de nieuwe modellen wel overigens) waarbij dit bij P2M wel mogelijk is. SRM oogt mooier dan P2M, waarbij je echt een 'knobbel' aan de crank hebt (bij de S-type dus niet meer).

Het is erg lastig aan te geven welke ik van de twee zou kiezen als ik niet naar de prijs kijk, als je de prijs wel meeneemt in je overweging dan zou ik de P2M kiezen. SRM heeft zijn naam mee al zijn de opkomende powermeters ook niets slecht waaronder dus P2M.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Plaats reactie