Waar titanium bouten kopen?
bijv. deze: http://www.bike-components.de/products/ ... nset-.html
Vergeet niet de boutjes ruim met vet te monteren: alu en titanium kunnen aan elkaar lassen.
Vergeet niet de boutjes ruim met vet te monteren: alu en titanium kunnen aan elkaar lassen.
Bike Hardest
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
voor jouw toepassing zou ik ze bij Syntace of haar italiaanse toeleverancier halen (titanium komt in heel veel soorten en zeker voor het stuur wil je geen goedkope legering hebben).
Bouten voor de remmen heb ik van eBay.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Rembouten (en kettingbladboutjes) hoeven niet persé van titanium te zijn daar is aluminium sterk genoeg (en meestal goedkoper). Voor je bidonhouders is elke legering sterk genoeg. Voor zadelpen en stuurpen enkel de hoogste gradatie en voor je derailleurs kan zowel alu als Ti worden toegepast.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13907
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik denk dat Havana de bussen bedoeld waar de remmen mee aan frame/voorvork worden bevestigt.
@havana reageer nog even op mijn PB
@havana reageer nog even op mijn PB
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Weet ik daar doelde ik ook op (bij mij zijn ze van alu, campa had voor de bezuinigingsronde voor de record exemplaren van titanium).Ik denk dat Havana de bussen bedoeld waar de remmen mee aan frame/voorvork worden bevestigt.
De alu bladboutjes zijn meteen versleten als je onverhoopt je kracht zet op je inbussleutel terwijl deze er niet helemaal goed in zit. Ik heb zo al 2x een alu bladboutje moeten uitboren. Na vervangen door titanium dit probleem niet meer gehad.sharkman113 schreef:Rembouten (en kettingbladboutjes) hoeven niet persé van titanium te zijn daar is aluminium sterk genoeg (en meestal goedkoper). Voor je bidonhouders is elke legering sterk genoeg. Voor zadelpen en stuurpen enkel de hoogste gradatie en voor je derailleurs kan zowel alu als Ti worden toegepast.