Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2013

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 15 sep 2013 23:17

Heb ik dan onbewust een keuze gemaakt en de Vuelta niet gekeken terwijl ik de eerste 2 weken dat die gaande was vrij was?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 16 sep 2013 08:09

Staand fietsen is gewoon te trainen, schaatsers kunnen dit over het algemeen heel erg lang.
Ik vind Horner echt een mooi figuur (figuurlijk dan). ''[/quote][/quote]

bekende staande fietsers: Armstrong, Pantani, Virenque, Ricco, Riis..... :?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

elefantino
Forum-lid

elefantino 16 sep 2013 08:15

fiedoo schreef:Staand fietsen is gewoon te trainen, schaatsers kunnen dit over het algemeen heel erg lang.
Ik vind Horner echt een mooi figuur (figuurlijk dan). ''
[/quote]

bekende staande fietsers: Armstrong, Pantani, Virenque, Ricco, Riis..... :?[/quote]

Talentvolle jongens.... :lol: :lol:

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 16 sep 2013 09:06

phil schreef:Inderdaad, niet bewezen = onschuldig, maar ik vond het jammer dat ik niet echt kon genieten van een iets wat een historisch en heroïsch moment zou moeten zijn, wetende dat het eigenlijk onmogelijk is om op dat soort momenten en op die leeftijd vrijwel continu staand (!) een berg als de Angrilu op te rijden...
Ik had exact hetzelfde gevoel. Nog meer dan zijn leeftijd is het feit dat Horner in zijn carriere zelden iets van belang heeft gewonnen. Her en der een etappe'tje of een kleine rittenkoers, maar verder is zijn palmares niet indrukekkend. Het kan gewoon niet waar zijn is :(
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 16 sep 2013 09:33

Laat ik daar dan toch maar Bahamontes, Van Impe en V/d Velde aan toevoegen waarvan ik weliswaar niet zeker weet dat ze clean waren maar wel zeker weet dat ze geen EPO gebruikten.
Het kapsel van Horner suggereert trouwens Testosteron.
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 sep 2013 09:43

Maar boven alles heerst bij mij het baalgevoel dat de heren het in het verleden zo bont hebben gemaakt dat ik nu niet meer onbevangen naar de mooie sport kan kijken. En volgens mij is er nog geen enkele vorm van moreel besef dat het anders moet.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 16 sep 2013 10:17

ericpeters schreef:

Laat ik daar dan toch maar Bahamontes, Van Impe en V/d Velde aan toevoegen waarvan ik weliswaar niet zeker weet dat ze clean waren maar wel zeker weet dat ze geen EPO gebruikten.
Het kapsel van Horner suggereert trouwens Testosteron.
Van Impe reed zoals de meeste klimmers afwisselend zittend en staand maar nog altijd meer zittend dan staand. Zelfs rasklimmers als Jimenez en Fuente reden afwisselend staand en zittend.

http://www.youtube.com/watch?v=9T_qiZepycE
:roll:

Bahamontes heb ik nooit zien rijden en de stijl van de velde herinner ik mij niet zo goed.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 16 sep 2013 10:43

daniel1975 schreef:Maar boven alles heerst bij mij het baalgevoel dat de heren het in het verleden zo bont hebben gemaakt dat ik nu niet meer onbevangen naar de mooie sport kan kijken. En volgens mij is er nog geen enkele vorm van moreel besef dat het anders moet.
Herkenbaar. De overwinning van Horner is het laatste wat de wielersport nodig heeft.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

phil
Forum-lid

phil 16 sep 2013 10:46

mrcoffee schreef:
daniel1975 schreef:Maar boven alles heerst bij mij het baalgevoel dat de heren het in het verleden zo bont hebben gemaakt dat ik nu niet meer onbevangen naar de mooie sport kan kijken. En volgens mij is er nog geen enkele vorm van moreel besef dat het anders moet.
Herkenbaar. De overwinning van Horner is het laatste wat de wielersport nodig heeft.
Dat was ook exact mijn punt voordat biljarten en andere zaken over schaatsers die goed staand zouden kunnen wielrennen (die fietsen toch niet tijdens schaatswedstrijden? :roll: ) ter sprake kwamen...

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 16 sep 2013 10:56

Let the games begin:
De hetze tegen Chris Horner is begonnen. De Spaanse pers, met name AS, maakte vanochtend bekend dat de 41-jarige Amerikaan, gisteren eindwinnaar van de Vuelta, een dopingcontrole heeft gemist. Het Spaanse antidopingagentschap AEA stond vanochtend aan de hotelkamer van Horner, maar trof daar een andere renner aan. Ook in een ander hotel, waar hij zou kunnen verblijven, was er geen teken van Horner.

Het was het Amerikaanse antidopingagentschap USADA dat de AEA had belast met de controle. Zij voeren immers al een tijdje een onderzoek naar de renner uit Oregon. Beide dopinginstanties moesten echter tot na de Vuelta wachten met hun controles omdat alle testen de voorbije drie weken werden toegewezen aan Amaury Sports Organisation (ASO), organisator van de Vuelta (en de Tour).

Volgens de Spaanse pers had Horner in zijn 'whereabouts' aangegeven dat hij resideerde in Hotel Princesa in de buurt van Madrid. Daar bleek hij vanochtend echter niet meer te logeren. Bij RadioShack was niemand bereikbaar voor commentaar, aldus AS.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

bmiller
Forum-lid

bmiller 16 sep 2013 11:01

Ik zou het een wonder vinden als hij 'schoon' gereden heeft.
Dus dat bericht en ook deze op Nu verbaast me niet.
http://www.nu.nl/sport/3576468/vuelta-w ... trole.html
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 sep 2013 11:05

Hier gaat het IMHO al mis: de wereld anti-doping organisatie wordt buitenspel gezet door de ASO.
Less is bore

Plaats reactie