Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vittoria Open Corsa bij Salden

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 06 aug 2013 14:44

idd Suntoro zo zie ik het ook. Op de MTB durf ik overigens juist wel met 1,5 bar te rijden, maar wel met banden die daar voor geschikt zijn. Daar zie ik ook het voordeel maar je luchtvollume en overige eigenschappen van je banden zijn dan ook niet te vergelijken met die op de weg met een wedstrijdband met 320tpi en zeer soepel rubber.
Ach, ik zeg ook maar wat

point7
Forum-lid

Gebruikersavatar point7 16 sep 2013 11:46

Remkoh-tete schreef:
flores schreef:
yskjoep schreef: Weet iemand of de lekbestendigheid van deze open corsa III beter is geworden. Dan lijkt mij dit de perfecte band!
Lijkt mij denk ik een moeilijk vraag omdat deze versie "net" op de markt is.
Over de lekbestendigheid van de Open Corsa SV ll classic (volgens mij idem als de CX) kan ik niks negatief zeggen.
Super band en na veel gebruik nog niet lek gereden. Wel een iets snellere slijtage van achterband maar dat heb ik er voor over. Met de Pave heb ik trouwens dezelfde ervaringen. Ben ik een mazzelaar :mrgreen:
Ik heb de nieuwe CX III met isogrip compound nu enkele maanden op mijn fiets zitten. Ik heb ze einde vorig jaar al gekregen van een oud-collega die nu bij Vittoria werkt in Italie (soms ben ik ook een mazzelaar! :D )Ik ben er zeer tevreden over. Ik heb, zelfs onder de slechte weersomstandigheden van de afgelopen maanden, geen probleem met ze gehad. Ze hebben goede grip en nog geen 1 keer lekgereden en dat was vorig jaar met mijn Continental GP4000S wel anders. Wellicht geluk, maar ik ben totnutoe erg tevreden erover!
Niet lek rijden heeft ook veel met geluk te maken heb ik ondervonden.

Ik rij op 2 jaar tijd 2x lek met een Michelin Pro 3 band en sinds een maand heb ik nieuw wielen + nieuwe Vittoria Open Corsa CX + nieuwe biba en ik ben 3x lek gereden in de eerste weken.

De eerste keer tijdens hevige regen een groot gat erin (in biba). De 2de + 3de keer een doorn die in de rubber bleef steken.

Ondertussen rij ik nu weer enkele weken zonder lek te rijden (ook in de regen).

Ik geloof dus (nog) niet dat het lek rijden aan de Vittoria ligt, maar gewoon aan pech.

nix
Forum-lid

nix 16 sep 2013 13:57

Ik rijd sinds een week of vier op de Vittoria open corsa cx 3. Moest echt enorm wennen na een paar jaar op Conti 4000s te hebben gereden. de Vittoria's hebben meer grip, maar in het begin voelde het juist tegenovergesteld. Slijtage na een paar 100 km is minimaal, eigenlijk vrijwel niets. Wel 1x lek gereden bij droog weer. Maar qua lekrijden sluit ik me aan bij point7; dat zegt mij niet zoveel over de band. Tenminste, nog niet:)

point7
Forum-lid

Gebruikersavatar point7 07 okt 2013 12:31

Dit weekend weer lek gereden. Deze keer een groot gat in de biba van het voorwiel (de andere lekken waren achteraan). Dit was vlak na een stuk fietspad dat vol lag met kleine scherpe steentjes. Ik begin nu toch een beetje te twijfelen over de kwaliteit van het rubber van de Vittario Open Corsa CX.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 07 okt 2013 12:48

point7 schreef:Dit weekend weer lek gereden. Deze keer een groot gat in de biba van het voorwiel (de andere lekken waren achteraan). Dit was vlak na een stuk fietspad dat vol lag met kleine scherpe steentjes. Ik begin nu toch een beetje te twijfelen over de kwaliteit van het rubber van de Vittario Open Corsa CX.
En denk je dat het bij andere banden niet gebeurd dan?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

bve
Forum-lid

bve 07 okt 2013 14:06

Ik weet het wel zeker, als je een band wilt die goed scoort op anti-lek dan hoef je geen Vittario Open Corsa CX te kopen. Wil je een band die super soepel aanvoelt dan moet je hem kopen.

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 07 okt 2013 17:57

Ik heb hier nog een gebruikt setje Open Corsa Evo SC 23mm liggen. Gratis af te halen in Almere of tegen betaling van verzendkosten. Bandjes hebben hooguit 300km gelopen, één band heeft een scheurtje in het loopvlak die ik zelf te groot vind om mee door te blijven rijden.
Afbeelding

Plaats reactie