Hallo met beginnende mtb-er en met wat opzoekwerk ben ik uitgekomen op deze 2 fietsen .
De prijs ligt van beidde hetzelfde maar welke zou ik best kiezen?
Neig iets meer naar de canyon omdat de vork beter is denk ik ?
Gtrz
Erik
http://www.cube.eu/bikes/mtb-hardtail/r ... ion-sl-29/
https://www.canyon.com/_nl/mountainbike ... tml?b=3176
Welke van de 2?
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
De link werkt toch?
Cube reaction 29sl of de grand canyon al slx 9.9
Cube reaction 29sl of de grand canyon al slx 9.9
-
- Forum-lid HC
Qua specs ontloopt het elkaar weinig. De kwaliteit van de frames is ook bij beide meer dan goed.
Op de cube zit een rs sid, en op de vanyon een fox terralogic.
Terralogic moet je van houden, ik vind het heerlijk.
Tegenwoordig zijn de rs vorken echt net zo goed misschien wel beter dan de fox vorken. Paar jaar geleden was dat wel anders. Daarnaast heeft fox tegenwoordig drie gradaties is (technische) kwaliteiten en dat is lastig te doorzien omdat het er nooit duidelijk bij staat. Factory, performance en evolution, dit is bv zeker niet de duurtse factory vork
Kan je zelf goed sleutelen? Dat is wel handig als je een canyon koopt.
Zoja koop waar je gevoel naar uit gaat.
Op de cube zit een rs sid, en op de vanyon een fox terralogic.
Terralogic moet je van houden, ik vind het heerlijk.
Tegenwoordig zijn de rs vorken echt net zo goed misschien wel beter dan de fox vorken. Paar jaar geleden was dat wel anders. Daarnaast heeft fox tegenwoordig drie gradaties is (technische) kwaliteiten en dat is lastig te doorzien omdat het er nooit duidelijk bij staat. Factory, performance en evolution, dit is bv zeker niet de duurtse factory vork
Kan je zelf goed sleutelen? Dat is wel handig als je een canyon koopt.
Zoja koop waar je gevoel naar uit gaat.
-
- Forum-lid
@wasbeer 2006 bedankt voor je reactie kan zelf wel wat sleutelen en kan nog ergens terecht moest er een probleem zijn. Ja was inderdaad het verschil van de vorken wat ik niet wist .Dacht eigenlijk met die terralogoc dat het gemakkelijker was als beginner omdat die zich zelf regelt
@joda inderdaad de cube heeft eeen triple
@joda inderdaad de cube heeft eeen triple
-
- Forum-lid HC
Terralogic is een automatische hydraulisch lockout systeem, wat wel reageert bij een schok van onderen (kuilen etc.) en niet van boven (bv staand klimmen of sprinten) . Het is niet zozeer handiger voor een beginner. het is meer wat je fijn vind.
Ik vond terralogic altijd heel fijn, maar het is echt hate it or love it.
Je koopt met beide fietsen iets goeds, het gaat om de details, bv dubbel en triple. De Cube is voorzien van de nieuwe XT triple met 22/30/40 voorbladen. heel handig en breed verzet voor een 29, zodat je nooit hoeft na te denken over je verzetten maar alles bij je hebt.
hou er nog even rekening mee bij Canyon is dit de prijs en bijd e cube is er altijd nog wat et onderhandelen, setje pedalen, kleding, tellertje etc.
Ik vond terralogic altijd heel fijn, maar het is echt hate it or love it.
Je koopt met beide fietsen iets goeds, het gaat om de details, bv dubbel en triple. De Cube is voorzien van de nieuwe XT triple met 22/30/40 voorbladen. heel handig en breed verzet voor een 29, zodat je nooit hoeft na te denken over je verzetten maar alles bij je hebt.
hou er nog even rekening mee bij Canyon is dit de prijs en bijd e cube is er altijd nog wat et onderhandelen, setje pedalen, kleding, tellertje etc.