Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Gisteren ontving ik een nieuwe Teasi nadat de vorige dus waterschade had geleden. Het heeft wel lang geduurd moet ik zeggen, maar toch netjes opgelost. Omdat het lang duurde kreeg ik via Cyclingshop.nl een leentoestel. omdat ik toch echt GPS nodig had tijdens Cycle for hope 2 weken terug. Ook nette service. Zo kan het dus ook.
De nieuwe is wel gelijk (dat is dan ook weer service volgens de brief van teasi) voorzien van software versie 2.0.06 en dat reageert inderdaad wat sneller. er zijn ook wat functies bijgekomen.
nou had ik nooit klachten over de vorige versie, op het wat trager reageren van het scherm na dan, maar dat went gewoon) dus waarom iedereen zo graag die update uit wil voeren is mij niet helemaal duidelijk. en als ik even teruglees begrijp ik al helemaal niet waarom mensen die Beta update gingen installeren. Als je tevreden bent over hoe je apparaat nu werkt, lekker houden zo!
De nieuwe is wel gelijk (dat is dan ook weer service volgens de brief van teasi) voorzien van software versie 2.0.06 en dat reageert inderdaad wat sneller. er zijn ook wat functies bijgekomen.
nou had ik nooit klachten over de vorige versie, op het wat trager reageren van het scherm na dan, maar dat went gewoon) dus waarom iedereen zo graag die update uit wil voeren is mij niet helemaal duidelijk. en als ik even teruglees begrijp ik al helemaal niet waarom mensen die Beta update gingen installeren. Als je tevreden bent over hoe je apparaat nu werkt, lekker houden zo!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Jossie16 bedankt.
-
- Forum-lid
Ik heb sinds 1 week de fietsnavigatie van teasi one moet zeggen in begin erg moeilijk apparaat. kon de kaarten niet downloaden en installeren. zat geen sd kaartje in gekocht bij belcompany in alkmaar de mare onwijs vriendelijk man hij hielp me met het plaatsen van de sd kaart in navigatie, thuis gekomen heb ik opnieuw op de site gedownload en dit ging zonder problemen nu daarna gefietst en getest nu geeft hij wel goeie navigatie aan. de sd card was de boos doender dus deze moet je apart aanschaffen wat ik overigens belachelijk vind. je koopt toch ook geen fiets zonder banden. dit is een min punt van het apparaat. voor de rest goeie kwaliteit voor zijn prijs. wil namens deze site de man van belcompany danken hij deed erg klantvriendelijk en goed gedaan. top zaak. tot zover dit berichtje.. P.S. het apparaat kwam daar niet vandaan trouwens. is een goeie zaak cijfer 9 voor klantvriendelijk.
Wat je (streepje24) zegt is niet helemaal correct: teasi one kan je uitbreiden met een sd kaartje maar niet echt noodzakelijk, hij werkt ook perfect zonder sd kaartje. Je kan je routes overbrengen naar het apparaat zelf in de map Imported Trips (eventueel zelf nog maken) en klaar is kees.
Ik heb nu met de teasi one in Tsjechië gefietst in het Reuzen Gebergte.
Met de routes die ik gedownload heb ik geen problemen ondervonden.
Alle paden voor de mtb staan er gewoon op.
Alleen op 1 dag is de teasi one wel minimaal 6 keer vast gelopen terwijl ik wel de update heb gedaan met versie 2.0.6
Dit heb ik nog niet eerder gehad.
Maar nu werkt deze weer normaal.
Hopelijk wordt dit opgelost met een volgende update
Met de routes die ik gedownload heb ik geen problemen ondervonden.
Alle paden voor de mtb staan er gewoon op.
Alleen op 1 dag is de teasi one wel minimaal 6 keer vast gelopen terwijl ik wel de update heb gedaan met versie 2.0.6
Dit heb ik nog niet eerder gehad.
Maar nu werkt deze weer normaal.
Hopelijk wordt dit opgelost met een volgende update
Deze week 2x een rit gemaakt met de teasi, navigeren, route volgen en opnemen, alles zonder problemen. Wel met zo, n beetje de eerste versie, ben nog huiverig om hem te updaten.temeer omdat ik de zichtbaarheid ook niet echt beter vond worden na mijn desastreuze beta-update, of de Teasi pro beter is weet ik niet maar ik denk dat niet dat er veel beeldschermen goed presteren in vol zonlicht
Helemaal mee eens Fred,
Met zonlicht heeft iedere navigatie een probleem.
Het is aflezen is natuurlijk niet altijd even prettig met het zonnetje erbij, maar ik maak er niet
zo een probleem van. In de regen is de zichtbaarheid ook zeer slecht, maar daar hoor je raar genoeg
niemand over (ja toch).
Ook ik werk nog met de versie 1.5, en dit wil ik ook zo houden.
Het werkt allemaal naar behoren dus ik ben tevreden.
Het enigste probleem geeft de fietsersbond routeplanner, dus die heb ik maar verbannen.
Deze werkt hier voor geen meter.
Groetjes Limo1.
Met zonlicht heeft iedere navigatie een probleem.
Het is aflezen is natuurlijk niet altijd even prettig met het zonnetje erbij, maar ik maak er niet
zo een probleem van. In de regen is de zichtbaarheid ook zeer slecht, maar daar hoor je raar genoeg
niemand over (ja toch).
Ook ik werk nog met de versie 1.5, en dit wil ik ook zo houden.
Het werkt allemaal naar behoren dus ik ben tevreden.
Het enigste probleem geeft de fietsersbond routeplanner, dus die heb ik maar verbannen.
Deze werkt hier voor geen meter.
Groetjes Limo1.
Ik maak m, n routes vaak op gpsies, werkt voor mij best goed, makkelijk op de teasi te zetten,