Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Thanks
En wbt de fm139 geometry, zou dit gewoon even dmv mailtje navragen bij bv
http://www.hongfu-bikes.com/html_produc ... e-293.html
Reageren meestal vrij snel.
(hier heb ik mijn FM066 overigens niet vandaan, wel met ze gemaild maar voor een ander gekozen, echter die heeft niet de FM139)
En wbt de fm139 geometry, zou dit gewoon even dmv mailtje navragen bij bv
http://www.hongfu-bikes.com/html_produc ... e-293.html
Reageren meestal vrij snel.
(hier heb ik mijn FM066 overigens niet vandaan, wel met ze gemaild maar voor een ander gekozen, echter die heeft niet de FM139)
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Excuses indien deze vraag al eens is gesteld, maar deze thread is erg lang en zoeken heeft voor mij nog niet de juiste info opgeleverd.
Welke carbon wielen van Chinese webshops/Fabrikanten kunnen jullie mij aanraden?
Ik zoek wielen met bij voorkeur Novatec naven i.p.v Powerway voor zover ik heb kunnen beoordelen zijn de eerste beter? Graag hoor ik welke 50mm hoge wielen jullie kunnen aanbevelen van goede kwaliteit en bij welke Chinese webshop deze te koop zijn.
Alvast bedankt voor de moeite.
Welke carbon wielen van Chinese webshops/Fabrikanten kunnen jullie mij aanraden?
Ik zoek wielen met bij voorkeur Novatec naven i.p.v Powerway voor zover ik heb kunnen beoordelen zijn de eerste beter? Graag hoor ik welke 50mm hoge wielen jullie kunnen aanbevelen van goede kwaliteit en bij welke Chinese webshop deze te koop zijn.
Alvast bedankt voor de moeite.
http://racefietsblog.nl/racefietsblog-t ... uit-china/
Veel info en veel keuze bij deze leverancier!
Veel info en veel keuze bij deze leverancier!
Racefietsblog.nl
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Heb er in inmiddels aantal ritjes met deze wielen opzitten:arnoudrace schreef:Netjes verstuurd. wel 1 kleine beschadiging van carbon op velgrand, da's jammer. Maar beperkt functie niet en kan gerepareerd met epoxy.
Mooi afgewerkt. Wel lastig bandjes monteren. Relatief diep. Ervaringen volgen later.
Blijven recht
Zijn zijdelings goed stijf
Snel op snelheid
Lopen lichter dan mijn DT Swiss wielen. Lagers heel soepel.
Remgedrag met DA blokken zeer goed (alleen droog rij ik ze).
Body zeer luidruchtig
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Ik heb 50 mm wielen van Farsports, de nieuwe aero-variant. Ben er zeer tevreden mee, geen enkele klacht!dooku schreef:Excuses indien deze vraag al eens is gesteld, maar deze thread is erg lang en zoeken heeft voor mij nog niet de juiste info opgeleverd.
Welke carbon wielen van Chinese webshops/Fabrikanten kunnen jullie mij aanraden?
Ik zoek wielen met bij voorkeur Novatec naven i.p.v Powerway voor zover ik heb kunnen beoordelen zijn de eerste beter? Graag hoor ik welke 50mm hoge wielen jullie kunnen aanbevelen van goede kwaliteit en bij welke Chinese webshop deze te koop zijn.
Alvast bedankt voor de moeite.
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Ook ik kon het niet laten om 50mm Carbon Clinchers te kopen. Hieronder heb ik mijn persoonlijke bevindingen beschreven.
Woom Wheels
Woom Wheels is een eenmanszaak in Leiden die door Jolmer wordt gerund. De communicatie vooraf en achteraf ben ik zeer over te spreken. Hij zorgt altijd voor een snelle reactie met een duidelijk antwoord. De bouwtijd van de wielset was naar mijn mening ook zeer goed, namelijk 2 dagen vanaf de bestelling.
Wielset en toebehoren
Woom Wheels biedt zijn wielsets in verschillende hoogtes, met een 11 speed SRAM/Shim/Campa, aan. Alle wielsets bestaan uit een volledige carbonvelg met een remrand van basalt. De kwaliteit van de naven met industrielagers zijn te vergelijken met de Shimano Ultegra naven. Wanneer je een wielset bij Woom Wheels besteld krijg je de keuze om de naaf en spaaknippels in de gewenste kleur te laten monteren. Naast de wielset krijg je de volgende onderdelen erbij:
- Remblokken
- Snelspanners
- Spacer, indien je een 10 speed systeem hebt
Gewicht
De wielsets waar ik geïnteresseerd in was, waren de 38mm en 50mm. Woom Wheels geeft zelf aan dat de 38mm 1388 gram en de 50mm 1485 gram wegen. Persoonlijk vind ik de uitdaging om mijn racefiets richting de 6,8kg te krijgen dus ik was geneigd om voor de 38mm te gaan. Daarnaast wist ik niet wat voor invloed de wind had op de 50mm, echter vond ik de looks van de 50mm super! Uiteindelijk ben ik toch voor de 50mm gegaan voor de looks maar ook omdat ik t.o.v. mijn Fulcrum R3 al circa 100gr winst had.
Nadat ik ze vorige week maandag had opgehaald viel mij gelijk op hoe netjes alles is afgewerkt en hoe soepel de naven lopen. Uiteraard heb ik ze thuis nog is nagewogen en wat bleek nou:
Voorwiel: 640 gram
Achterwiel: 791 gram
Wielset: 1431 gram
Toch een kleine 50 gram lichter dan aangegeven!
Zoals eerder is gemeld komen bij de wielset een setje snelspanners bij. Deze heb ik ook de weegschaal gelegd:
Voor & Achter (Samen): 49 gram
De snelspanners van de Fulcrum R3 zijn circa 110 gram maar de klemkracht van de R3 vind ik persoonlijk beter.
Velglint
In eerste instantie was ik van plan om Veloplugs te gebruiken. De Veloplugs worden in verschillende maten geleverd, dit is de grote van het spaakgat. De spaakgaten van de wielset zijn 7,6mm en de kleinste Veloplug is 8,0mm. Je zou denken wat maakt die 0,4 mm uit!?! Nou het verschil van je band er normaal op krijgen en het niet erop krijgen van je band (Conti GP 4000S). Ik baalde omdat ik graag op de fiets sprong om van mijn nieuwe wielen te genieten. Vervolgens een dunne velglint erop laten zetten en ik kon gelukkig fietsen!
Rijervaring
In de afgelopen 2 dagen heb ik 190km gefietst om te kunnen ervaren hoe de wielset reageert met de wind. Ik merkte duidelijk dat de hoge velgen meer werden beïnvloed door de wind, soms kwam ik er dan ook achter dat je bij gebouwen en bruggen (Brienernoord) op moet letten. Ja het is wennen maar de dagen dat het hard waait als gisteren (met mooi weer) kan ik op twee handen tellen.
Voordat ik de wielen had, heb ik op dit forum gekeken naar de verschillende ervaringen qua remblokken. Het viel mij op dat de Swissstop Flash Yellow King en Reynolds Blue Cyro Carbon vaak werden genoemd. Uiteindelijk ben ik voor de Reynolds gegaan en met droog weer remmen ze naar mijn mening even goed als een aluminium velg. Zelf heb ik nog niet mogen ervaren hoe het met nat weer is maar dit zal ook niet veel voorkomen, ben namelijk zuinig op mijn spullen.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden met deze wielen en heb er zeker nog geen spijt van gehad!
Woom Wheels
Woom Wheels is een eenmanszaak in Leiden die door Jolmer wordt gerund. De communicatie vooraf en achteraf ben ik zeer over te spreken. Hij zorgt altijd voor een snelle reactie met een duidelijk antwoord. De bouwtijd van de wielset was naar mijn mening ook zeer goed, namelijk 2 dagen vanaf de bestelling.
Wielset en toebehoren
Woom Wheels biedt zijn wielsets in verschillende hoogtes, met een 11 speed SRAM/Shim/Campa, aan. Alle wielsets bestaan uit een volledige carbonvelg met een remrand van basalt. De kwaliteit van de naven met industrielagers zijn te vergelijken met de Shimano Ultegra naven. Wanneer je een wielset bij Woom Wheels besteld krijg je de keuze om de naaf en spaaknippels in de gewenste kleur te laten monteren. Naast de wielset krijg je de volgende onderdelen erbij:
- Remblokken
- Snelspanners
- Spacer, indien je een 10 speed systeem hebt
Gewicht
De wielsets waar ik geïnteresseerd in was, waren de 38mm en 50mm. Woom Wheels geeft zelf aan dat de 38mm 1388 gram en de 50mm 1485 gram wegen. Persoonlijk vind ik de uitdaging om mijn racefiets richting de 6,8kg te krijgen dus ik was geneigd om voor de 38mm te gaan. Daarnaast wist ik niet wat voor invloed de wind had op de 50mm, echter vond ik de looks van de 50mm super! Uiteindelijk ben ik toch voor de 50mm gegaan voor de looks maar ook omdat ik t.o.v. mijn Fulcrum R3 al circa 100gr winst had.
Nadat ik ze vorige week maandag had opgehaald viel mij gelijk op hoe netjes alles is afgewerkt en hoe soepel de naven lopen. Uiteraard heb ik ze thuis nog is nagewogen en wat bleek nou:
Voorwiel: 640 gram
Achterwiel: 791 gram
Wielset: 1431 gram
Toch een kleine 50 gram lichter dan aangegeven!
Zoals eerder is gemeld komen bij de wielset een setje snelspanners bij. Deze heb ik ook de weegschaal gelegd:
Voor & Achter (Samen): 49 gram
De snelspanners van de Fulcrum R3 zijn circa 110 gram maar de klemkracht van de R3 vind ik persoonlijk beter.
Velglint
In eerste instantie was ik van plan om Veloplugs te gebruiken. De Veloplugs worden in verschillende maten geleverd, dit is de grote van het spaakgat. De spaakgaten van de wielset zijn 7,6mm en de kleinste Veloplug is 8,0mm. Je zou denken wat maakt die 0,4 mm uit!?! Nou het verschil van je band er normaal op krijgen en het niet erop krijgen van je band (Conti GP 4000S). Ik baalde omdat ik graag op de fiets sprong om van mijn nieuwe wielen te genieten. Vervolgens een dunne velglint erop laten zetten en ik kon gelukkig fietsen!
Rijervaring
In de afgelopen 2 dagen heb ik 190km gefietst om te kunnen ervaren hoe de wielset reageert met de wind. Ik merkte duidelijk dat de hoge velgen meer werden beïnvloed door de wind, soms kwam ik er dan ook achter dat je bij gebouwen en bruggen (Brienernoord) op moet letten. Ja het is wennen maar de dagen dat het hard waait als gisteren (met mooi weer) kan ik op twee handen tellen.
Voordat ik de wielen had, heb ik op dit forum gekeken naar de verschillende ervaringen qua remblokken. Het viel mij op dat de Swissstop Flash Yellow King en Reynolds Blue Cyro Carbon vaak werden genoemd. Uiteindelijk ben ik voor de Reynolds gegaan en met droog weer remmen ze naar mijn mening even goed als een aluminium velg. Zelf heb ik nog niet mogen ervaren hoe het met nat weer is maar dit zal ook niet veel voorkomen, ben namelijk zuinig op mijn spullen.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden met deze wielen en heb er zeker nog geen spijt van gehad!
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Haha! Op dit moment 7.2 kg dus nog niet in de buurt van de 6.8. Zo zit er nog een stock stuur, stuurstem, Sram Force cassette en een ultegra ketting op, kan daar ook nog 200 gram mee winnen. Maar deze upgrades wil ik later via marktplaats kopen om toch goedkoper uit te zijn. Nu eerst maar wielrennen zolang het droog blijft!iichel schreef:Nu ben ik wel benieuwd wat die hele fiets nu weegt met de nieuwe wielen
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
FM066 frame volledig opgebouwd (met de hulp van fietsmaat en oom aangezien ik rugtechnisch niets mag...)
En de fietsmaat heeft al een klein testritje gemaakt, om te kijken hoe en wat en volgens zijn zeggen erg stijf en loopt geruisloos.
Totaal gewicht in huidige setup is nu 7,4 kg toegegeven is met een normale weegschaal, dus kan in werkelijkheid iets afwijken.....(al kwam ik bij optellen van alle individuele onderdelen zonder wielen aan 5KG dus komt het wel in de buurt)
Helaas moet ik nog een aantal maanden wachten ivm rugrevalidatie voordat ik er zelf op kan fietsen, maar ik heb iig wat om naar uit te kijken
En de fietsmaat heeft al een klein testritje gemaakt, om te kijken hoe en wat en volgens zijn zeggen erg stijf en loopt geruisloos.
Totaal gewicht in huidige setup is nu 7,4 kg toegegeven is met een normale weegschaal, dus kan in werkelijkheid iets afwijken.....(al kwam ik bij optellen van alle individuele onderdelen zonder wielen aan 5KG dus komt het wel in de buurt)
Helaas moet ik nog een aantal maanden wachten ivm rugrevalidatie voordat ik er zelf op kan fietsen, maar ik heb iig wat om naar uit te kijken
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
-
- Forum-lid
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33
Ziet er goed uit!
Ga je misschien nog iets doen met stickers? of laat je hem gewoon zo?
Dus het is nu carbon van buiten en titanium van binnen
Succes met de rug.
Ga je misschien nog iets doen met stickers? of laat je hem gewoon zo?
Dus het is nu carbon van buiten en titanium van binnen
Succes met de rug.
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Erg prima eigenlijk. Loopt heel licht, lagers soepel. Snel op snelheid. Blijven recht en rond. Remt ook gewoon goed en gelijkmatig. Voorwiel piept alleen een beetje als ik stevig rem (na schoonmaakbeurt). Kort: Ik ga hier heerlijk op rondrijden!deijn schreef:Da's wel zonde, hoe bevallen ze verder?
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF