Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets voor (ook) in de bergen. Waar let ik op?

Rdekleyn
Forum-lid

Rdekleyn 25 sep 2013 15:42

Ik rij nu met veel plezier een Cannondale Caad 10 met Ultegra Compact en Fulcrum Racing Quattro wielen. Het komende jaar wil ik met grote regelmaat in de bergen gaan fietsen en ga ik (maximaal) 6x de bekende berg op fietsen in juni.

De Cannondale is een heerlijke fiets, maar ik wil wat anders. Er is genoeg geschreven op dit forum over de Caad 10, en dat is ook allemaal (meestal) waar. Maar, ik wil een mooiere (dikkere...) fiets en wat betere afmontage.

Ik vraag jullie suggesties / adviezen voor een frame, groep en wielen.

- Frame moet licht zijn (is Cannondale ook dat realiseer ik mij).
- Groep twijfel ik tussen Dura Ace of Ultegra Di2. Dit heeft metname met budget te maken. Als ik € 8.500 of meer voor een fiets kon uitgeven dan werd het Dura Ace Di2.....
- Wielen zowel licht als weinig verlies van power. Ik denk aan Mavic R-sys SLR C of Mavic Cosmic Carbone C. Andere merken mag uiteraard ook.

Ik vind bijvoorbeeld de Wilier Cento1 Air Blue Matt een erg mooie fiets........

Graag argumenten als er suggesties worden aangedragen. Dat iets mooi is vind ik belangrijk, maar kan ik zelf wel beoordelen.... ;-)

Budget € 6.000,00

Dank!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2013 16:01

http://www.bike-fun.nl/product/393/2013 ... -dura-ace/
Geen gezeur met een afwijkende geometrie en voor de rest zo ongeveer alle wat je wilt. Alleen de wielen zijn iets minder.
Campagnolo Ultra Dork

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 25 sep 2013 16:04

Ernie C. schreef:Alleen de wielen zijn iets minder.
Die Mavic banden heb ik sinds de eerste dag op mijn Canyon niet vertrouwd, nu andere wielen en Continental GP4000's er op en dat is stukken beter.

Persoonlijk zou ik voor een goede set alu wielen gaan als je de fiets in de bergen wilt gebruiken en carbon velgen voor de "mooi" en over vlak.

Ik heb trouwens een Canyon SLX met Ultegra Di2 en Fulcrum Racig Zero's. Super fiets om mee te klimmen en af te dalen (L - 7,2Kg).

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 sep 2013 16:28

Eerst keuzes maken obv geometrie, dan pas de rest.

Mavic wielen NIET DOEN.

conrad4dx
Forum-lid

conrad4dx 25 sep 2013 16:55

Heb de Wilier Cento 1SR met dura ace c24 Wielen en ultegra groep. Weegt 6.95 kg en is top voor de bergen en op het vlakke.
Ultegra groep is top, als je meer wil spenderen hieraan neem DA9000, helemaal super.

Je wielen maken het verschil, geen carrière in velgen voor de afdaling en niet te hoge velgen voor de wind, zeker bij afdalen.

Er zijn vele mooie frames, Cannondale Synapse is zeker een optie, kan er nog wel 10 noemen. Ben zelf erg blij met mijn Wilier maar blijft persoonlijk.

Succes
Team Pieken en Dalen 2015; Stelvio for Life, volg ons op facebook

materialist
Forum-lid

materialist 25 sep 2013 17:03

een topframe, dura-ace d12 met mavic r-sys slr kost 5000 euro, hoezo 8500?

http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bik ... ab-reiter2

peter1981
Forum-lid

peter1981 25 sep 2013 18:26

6000euro koop je ook een mooie fiets voor met super record of SRAM red wat beide lichter is en in mijn ogen mooier.
Als het is allemaal smaak natuurlijk.
Maar zag bij Salden nu de De Rosa 888 met super record voor 4750,- en dan heb je dus nog een leuk extratje om fatsoendelijke wielen in z`n ding te zetten
Maar ik doe het dus als volgt en ga eerst naar de bikemotion.
Ik ben ook voornemens in die prijsklasse een fiets te kopen maar vind het toch wel erg veel geld en om die reden wil ik ook zeker weten dat ik de goede keuze maak.
Momenteel staat de R888 bovenaan op de lijst samen met de Scott foil team issue.
De super record groep ligt ook al klaar voor de montage dus de groep ben ik wel al over uit net als de wielen wat Shamal of eurus wordt maar daar wil ik eerst kijken of de 2014 modellen wijzegingen krijgen.
Dus gaat zich bij mij alleen om het frame maar dat stuk plastic moet ik dus geen spijt van krijgen en in die prijsklasse heb je zoveel mooie fietsen dat ik er gek van wordt. :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Rdekleyn
Forum-lid

Rdekleyn 25 sep 2013 18:47

havana schreef:Eerst keuzes maken obv geometrie, dan pas de rest.

Mavic wielen NIET DOEN.
En waarom niet? Wat is je alternatief?

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 25 sep 2013 18:52

Ik blijf het vreemd vinden. Als je een dergelijk bedrag wilt uitgeven aan een fiets, weet je toch zelf wel wat je wilt?!

Nog vreemder vind ik het overigens dat ts aangeeft dura ace of ultegra di2 te willen, en er toch al weer gauw iemand met red en record aan komt zetten..

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 25 sep 2013 18:54

Rdekleyn schreef:
havana schreef:Eerst keuzes maken obv geometrie, dan pas de rest.

Mavic wielen NIET DOEN.
En waarom niet? Wat is je alternatief?

Lightweight Meilenstein waarschijnlijk maar niet heus.

Edit. En ik zou eerst idd eens kijken naar geometrie wat Havana al zegt. Je kunt iets voor 6000 Euro kopen of samenstellen maar als het niet lekker zit heb je er allemaal echt niets aan. Zonde van je geld en kun je hem over een jaar te koop zetten en de helft verliezen.

Kom op. Je hebt de hele winter om dingen uit te zoeken en bestellen of wil je een complete fiets kopen en niets zelf sleutelen?

Ik begrijp de initiele vraag uberhaupt niet zo goed. Er is idd zo veel op de markt dat je gewoon zelf zaken uit moet zoeken en een beslissing nemen. Ga kijken en proefrijden bij wat FMs.

Als je dan concreet nog twijfelt over 1 of 2 opties en daar geen antwoorden op kunt vinden kun je altijd nog vragen.

Voor 6000 Euro heb je zo veel opties en zul je duizend en een meningen krijgen hetgeen je niet echt veel verder brengt dan het heden.
Laatst gewijzigd door Zorro op 25 sep 2013 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Rdekleyn
Forum-lid

Rdekleyn 25 sep 2013 19:04

Ik heb me blijkbaar vergist in dit forum. Er zijn alleen maar mensen actief die willen zeuren en commentaar geven. Een forum is volgens mij bedoelt om vragen te stellen en niet om domme antwoorden te krijgen. Een dergelijk bedrag uitgeven en daar direct aan koppelen dat je dan wel weet wat je wilt, is het domste wat ik ooit gehoord heb. Of iedereen overal verstand van kan hebben. Maar goed, bedankt voor diegene die er serieus op ingaan. De andere, succes met je leven.

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 25 sep 2013 19:08

Ik zou in ieder geval geen full carbon wielen nemen, omdat ik de remkracht niet vertrouw bij nat weer. Maar daar zal vast wel iemand een tegenargument voor hebben.
Voor het overige sluit ik me aan bij anderen dat je voor die prijs prachtige fietsen kunt kopen. Als die Wilier Cento1 Air mooi vindt zou ik het gewoon doen.

Verder zou ik meer energie steken in training dan in de aanschaf van een rijwiel.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie