Schoonmaken helm
-
- Forum-lid
Iemand een tip hoe je handig de bezwete riempjes van je helm goed kunt schoonmaken? Ik heb een helm van TREK. Bij deze helm kun je niet de riempjes helemaal losmaken. Bedankt!
Ik neem mijn helm ook zo af en toe mee onder de douche, vaak als ik commentaar krijg van mijn vrouw dat de helm stink.
Dit vanmiddag gedaan met m'n helm en heeft allemaal witte vlekken op zwarte delen van de helm achtergelaten, en niet van het afpoetsbare soort. Balen!body schreef:Of de helm in een heet badje, wasbak doen met soda of Biotex. Even heen en weer halen en uitspoelen.
Dat kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben.
Misschien te lang in het sopwater gelaten. Teveel aan sop. Te warm water/heet water. Poreusheid afwerking helm en natuurlijk of de afwerking mét lak of zonder is.
Daarbij laat waspoeder tov vloeibaar wasmiddel ook eerder vlekken achter.
Desalniettemin, wel balen natuurlijk...
Misschien te lang in het sopwater gelaten. Teveel aan sop. Te warm water/heet water. Poreusheid afwerking helm en natuurlijk of de afwerking mét lak of zonder is.
Daarbij laat waspoeder tov vloeibaar wasmiddel ook eerder vlekken achter.
Desalniettemin, wel balen natuurlijk...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
- Forum-lid
Mijn helm (zonder kussentjes) gaat eens in de zoveel tijd mee met de afwas en de kussentjes gaan in de was met kleren.
H.T.F.U.
-
- Forum-lid
Bedankt voor de tips allemaal. Zijn er helmen waarbij je de riempjes eraf kunt halen? Bij mijn helm zitten ze vast.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
ik heb nog nooit mn helm schoongemaakt, wel een doekje erover als ie onder de modder zat maar er mee douchen of de helm in de afwasmachine?
kussentjes een keer vervangen gaat meer invloed hebben als dat je de helm compleet in de wasmachine doet...
bandjes gewoon met schoonmaakmiddel en een tandenborstel en wat water en poetsen maar....
kussentjes een keer vervangen gaat meer invloed hebben als dat je de helm compleet in de wasmachine doet...
bandjes gewoon met schoonmaakmiddel en een tandenborstel en wat water en poetsen maar....