Vanmorgen de Merida gebruikt waarvoor ik hem gekocht heb. 20 km heen, mtb toertocht van 45 km en 20 km terug op de fietst. De fiets is me vanmorgen echt super bevallen. Makkelijk om snelheid te maken op de weg en comfortabel met redelijke snelheid de toertocht gereden.
Stuur bevalt me heel goed. Rijd nu zonder bar ends en dat blijft zo denk ik. Ben wel blij juist met het brede stuur, daardoor kom ik wat dieper te zitten en dat is nu net wat ik wil, zonder een langer nok te gaan gebruiken, want ik vind de korte nok erg lekker en direct sturen.
De banden verbaasden mij ook weer positief heb gereden mat ca 2,4 bar en is super bevallen, ook in de nattere gedeeltes vond ik ze niet teveel "snijden". Erg blij met mijn aankoop en denk dat ik hem voorlopig rijd zoals geleverd.
Merida Big Nine TFS XT-edition
- ophetkantje
- Forum-lid
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid HC
Waar zit je dan nu op. Ik heb overigens mijn 70mm stuur op 67 gezaagd en 1 cm langere stuurpen, vind ik ook veel fijner.
1,5 is zeer goed voelbaar.
1,5 is zeer goed voelbaar.
- ophetkantje
- Forum-lid
Ondertussen bijna 500 km gefietst op de Merida, gewoon gereden zoals geleverd. Is supergoed bevallen. In vergelijk met mijn 26" veel comfortabeler en hij rijd echt veel soepeler over wortels ed. Zit vind ik heerlijk nok is kort, waardoor ik het idee heb echt met mijn handen de vooras te sturen, erg direct. Rebound op de snelste stand. Banden nog origineel en door de combinatie van weg, harde paden en MTB toefochtjes en vaste routes geloof ik niet dat er ander banden zijn die beter zouden voldoen, zeker niet als ik het vergelijk met de RR en NN op mijn 26". Kortom erg tevreden en veel meer plezier in het "MTBen" dan voorheen op de 26er.
Ach, ik zeg ook maar wat