Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Pro-user saffier4

Thunderbolt
Forum-lid

Thunderbolt 09 okt 2013 23:01

Ik ben op zoek naar een fietsendrager, liefst voor 4 fietsen. Nu heb ik de volgende drager gezien:
http://onlinefietsonderdelenkopen.nl/nl ... r-saffier/
Heeft iemand ervaring met deze drager?
Laatst gewijzigd door Thunderbolt op 09 okt 2013 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorheen B.M.Willem, maar kan daarop niet meer inloggen.

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 09 okt 2013 23:51

Je link werk niet goed.
Denk dat je deze drager bedoeld.

Pro User Saffier 4
http://www.pro-user.eu/nl/producten/saffier+iv%26ivqc/

Thunderbolt
Forum-lid

Thunderbolt 10 okt 2013 00:04

Dank je. Link is aangepast. Dit is inderdaad de drager die ik bedoel. Weet iemand of dit een beetje handige drager is? Is hij niet te zwaar of te groot? Mijn vrouw moet hem ook kunnen gebruiken om eventueel in noodgevallen 2 stadsfietsen mee te kunnen nemen.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 okt 2013 21:46

Ik heb de Saffier voor 3 fietsen en ik kan je er het volgende over vertellen.
Het ding is behoorlijk stevig, rigide en stabiel. De lichtbalk werkt perfect.
De framebevestiging is zeker degelijk te noemen, maar supervlot gaat dat toch niet. (tenzij je altijd dezelfde fiets op dezelfde plaats zet, en de houders in dezelfde positie laat staan)
Het grootste nadeel van de drager is dat hij behoorlijk zwaar is. Ik weet niet precies hoeveel hij weegt, maar ik moet al goed opletten om mijn rug geen pijn te doen om hem te plaatsen en vooral te verwijderen. (en dat is dan nog maar het model voor 3 fietsen). Het is ook meer een kwestie van onhandelbare vorm dan van puur gewicht denk ik.
Voor de rest merk ik ook op dat hij hier en daar lichtjes begint te roesten (3 jaar oud nu).
Ik ben er best tevreden over, heb hem al vaak gebruikt, maar om hem in de vakantie verschillende keren per week op en af de auto te halen zou hij toch wat lichter mogen zijn.

Thunderbolt
Forum-lid

Thunderbolt 12 okt 2013 13:47

Bedankt voor de informatie. Waarschijnlijk is een drager voor 4 fietsen toch wel erg groot. Meestal hoef ik er maar 3 mee te nemen. Voor die keren dat ik er 4 meeneem moet de kleinste maar in de kofferbak.
Ik heb ondertussen een Spinder Hawk voor 3 fietsen gevonden.

Plaats reactie