Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Maatvoering Castelli vs Santini

LucW
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2013 10:26

LucW 11 okt 2013 09:36

Ik heb een aantal shirts en bibshorts van Castelli. In normale kleding heb ik maat M, in deze wielerkleding van Castelli L.

Heeft iemand een idee hoe het zit met de maatvoering van Santini? Is deze vergelijkbaar? Ik heb een aantal shirts gezien die ik wil bestellen (via internet)
Daarnaast ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die ervaring hebben met erg snel beschadigen van Castelli shirts. In mijn optiek erg mooie shirts, maar wel erg kwetsbaar...

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 11 okt 2013 10:22

LucW schreef:Daarnaast ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die ervaring hebben met erg snel beschadigen van Castelli shirts. In mijn optiek erg mooie shirts, maar wel erg kwetsbaar...
Geen problemen mee ze bevallen mij erg goed. Shirts blijven lang goed en mooi en gaan niet snel lubberen.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8953
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 okt 2013 13:32

Zelfs bij de verschillende modellen van Castelli zit maat verschil,Dus altijd passen is mijn advies of je moet het niet zo nauw nemen hoe het zit om je lichaam.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

fmr
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2013 16:08
Locatie: Amsterdam

fmr 11 okt 2013 21:48

Heb geen ervaring met Castelli maar wel met Santini; ook een maatje groter nemen. Met normale kleding draag ik S, maar m'n M-shirt van Santini zit al heel strak om het lichaam.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 okt 2013 08:09

Je moet idd wel opletten met kleine haakjes aan je nagels, dan krijg je al snel een ladder in je shirt, als je dat met kwetsbaar bedoelt.
Kleding altijd gaan passen, nooit via internet. Globaal is de maatvoering tussen Castelli en Santini vergelijkbaar.

Plaats reactie