ombouwen
sora 8 speed shifters met 10 speed achterwiel kan dat.ik wil mijn fiets nl upgraden en daar rustig mee te beginnen wil ik eerst de wielen vervangen met 10 speed om daarna een 105
triple groep te kopen.
triple groep te kopen.
Laatst gewijzigd door fido68 op 23 sep 2013 18:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
Nee, ze heten niet voor niets 8 speed.
De shifters zal je tegelijk met de achter derraileur en de cassette+ketting moeten doen.
De shifters zal je tegelijk met de achter derraileur en de cassette+ketting moeten doen.
-
- Forum-lid
Op je 8 speed wiel past meestal ook wel een 10 speed cassette.
Heb mijn fiets een paar weken geleden omgebouwd van Sora 9 speed naar 10 speed (105 Triple). het enige wat ik niet vervangen heb is de Achterderailleur. Dit ging vrij gemakkerlijk. Vorlgens een fietsmaat van mij zijn achterwielen van 8 speed t/m 10 speed het zelfde. De ringen tussen de kransjes zijn iets kleiner.
Verder vind ik dat ze Sora moeten verbieden! Mijn fietsmaat had met al gewaarschuwd niet voor Sora te gaan en iets meer geld uit te geven, had ik maar geluisterd naar hem!!
Ben nu te vreden met 105.
Verder vind ik dat ze Sora moeten verbieden! Mijn fietsmaat had met al gewaarschuwd niet voor Sora te gaan en iets meer geld uit te geven, had ik maar geluisterd naar hem!!
Ben nu te vreden met 105.
-
- Forum-lid
HAllo Siebe,
Vraagje: is Sora zo erg. Via MP kan ik een sora groep 2013 kopen om een oude (jaren 90) racefietsje op te knappen.
Wat is jouw ervaring met Sora?
Gr Ron
Vraagje: is Sora zo erg. Via MP kan ik een sora groep 2013 kopen om een oude (jaren 90) racefietsje op te knappen.
Wat is jouw ervaring met Sora?
Gr Ron
Bijnaam van Sora is Sores. Op zich valt er best mee te fietsen, maar het is allemaal nogal plasticachtig en zeker niet superdegelijk.
Ik ben deze zomer begonnen te fietsen op een racefiets, tot voor kort reed ik alleen MTB met een XTR groep van shimano. Op basis hier van zei mijn maat dat ik zeker niet voor Sora moest gaan. Nu heb ik een 105 groep op mijn racefiets en dat verschil merk je: het schakelt!! Dat deed mijn Sora groep wel een niet, en wat havana zei: Het allemaal nogal plasticachtig. Daarbij komt dat ik nu de kabels netjes onder het stuurlint heb wat weer mooier oogt.
De looks vind ik ook belangrijk.
Mijn mening: kun je er goedkoop aankomen en kun je er mee leven dat schakelen wat minder gaat, dan kun je het overwegen. Ik zou liever wat meer uit geven, van mijn upgrade naar 105 groep heb ik zeker geen spijt!
Mijn mening: kun je er goedkoop aankomen en kun je er mee leven dat schakelen wat minder gaat, dan kun je het overwegen. Ik zou liever wat meer uit geven, van mijn upgrade naar 105 groep heb ik zeker geen spijt!
Sieb79 schreef:Ik ben deze zomer begonnen te fietsen op een racefiets, tot voor kort reed ik alleen MTB met een XTR groep van shimano. Op basis hier van zei mijn maat dat ik zeker niet voor Sora moest gaan. Nu heb ik een 105 groep op mijn racefiets en dat verschil merk je: het schakelt!! Dat deed mijn Sora groep wel een niet, en wat havana zei: Het allemaal nogal plasticachtig. Daarbij komt dat ik nu de kabels netjes onder het stuurlint heb wat weer mooier oogt.
hoi sieb;
heb je volledige upgrade gedaan of alleen het noodzakeljke.