Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Ervaringen met het merk Ghost

Derk Lodder
Forum-lid

Derk Lodder 11 okt 2013 10:51

Beste,

Ik heb een vraag over de aanschaf van een mountainbike, en ik hoop hier een aantal experts te kunnen vinden. Vanwege mijn overgewicht heb ik besloten om te starten met het MTB'en. Hardlopen gaat niet vanwege pijn aan mijn schenen. Ook woon ik vlak bij de Montferland route dus vandaar :-)

ik heb een budget van 1000 euro, en bij een lokale dealer heb ik deze fiets zien staan: http://www.rijwielshop-elfring.nl/produ ... inum-2972/

Is dit een goede fiets om mee te starten? En iemand toevallig ervaring met dit bedrijf?

Ik heb deze vraag ook op een ander forum uitgezet, maar daar kreeg ik weinig reactie. Ik hoop dat er hier meer mensen ervaring met dit merk hebben.

Al vast bedankt!

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 11 okt 2013 13:39

Niks mis mee.

Enkele van mijn vrienden rijden Ghost, en zijn er goed over te spreken.

Qua specs prima ding ( en niet alleen voor beginners ).

Gezien je woonplaats wil ik je echter ook op deze attenderen:

http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... -11-0/1063

Ontzettend scherp geprijsd.

Succes....
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 15 okt 2013 16:53

Ghost is een prima merk. Tweetal bikematen fietsen ook op een Ghost. En dit lijkt me prima fiets om mee te beginnen. Prijs/kwaliteit is normaal gesproken niet zo geweldig, althans onderdeelkeuze snap ik niet altijd. Maar met deze aanbieding is het prima in orde.... En met een 29er ben je in gelijk "up to date"...

@Sebo, ik snap alleen niet waarom je de TS attendeert op een 26er, aangezien deze voor een een 29er Ghost wil gaan... ;). Ghost of Xtrail, dan had ik het wel geweten... Ghost heeft wat mij betreft meer uitstraling.... De Xtrail is misschien iets beter afgemonteerd (remmen zeker), maar het blijft een Xtrail... De Ghost ziet er in ieder geval beter uit en je kunt er waarschijnlijk zo op weg rijden, zonder levertijd. (Mits 48cm jouw maat is natuurlijk... ;) )

@TS
Derk Lodder schreef:Ik heb deze vraag ook op een ander forum uitgezet, maar daar kreeg ik weinig reactie. Ik hoop dat er hier meer mensen ervaring met dit merk hebben.
Welk forum? Wat betreft meer info aan mountainbiken, zou je ook eens kunnen kijken op mountainbike.nl.

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 15 okt 2013 19:24

Suntoro schreef:@Sebo, ik snap alleen niet waarom je de TS attendeert op een 26er, aangezien deze voor een een 29er Ghost wil gaan... ;).
Is niet zo moeilijk; Sebo had niet goed uit z'n doppen gekeken :lol: :lol: :lol:

Ik weet trouwens ook niet of de wielmaat voor TS een issue is......

Hij geeft aan een beginner te zijn; en ik ging nam (abusievelijk) voetstoots aan dat het om een 26er ging ( vraag me niet waarom :oops: )

Qua imago scoort de Ghost idd hoger dan de X-trail; maar feit blijft dat het geen verkeerde fietsen zijn voor een ongelooflijk scherpe prijs........

Een vergelijkbare 29er kost is b.v. ongeveer net zo duur:

http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... trail/1112

Moet de maat wel goed zijn natuurlijk........
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 15 okt 2013 20:03

Derk Lodder schreef:En iemand toevallig ervaring met dit bedrijf?
Paar weken geleden heb ik daar een overjarig model gekocht.
Elfring doet vooral overjarige modellen en partijen. Verwacht geen uitgebreide uitleg en of een servicebeurt. De prijzen zijn zodanig scherp (tenminste dat was het in mijn geval) dat ik dat ook niet verwachtte. Heeft trouwens voor mij toch geen zin aangezien het zo'n 100km bij mij vandaan is.

Aardige mensen trouwens.

Plaats reactie