Nieuw(?) zadel via MP
2,5 jaar later flikt Dhr. Egelmeers hetzelfde met mij. Op marktplaats een Ultegra 6700 groep (nieuw) voor 400,-
Eerst 325,- geboden, meteen een mail terug gekregen met een bedankje voor het bod maar dat hij daar niet voor weg ging. Tegenbod gedaan van 375,- waar hij wel mee akkoord ging. Hij zou me die avond z'n gegevens mailen.
Rond 10 uur die avond nog niks vernomen van hem, en op MP was inmiddels al 435,- (zijn vraagprijs) geboden. Ik voelde de bui al hangen en heb hem 2 mailtjes moeten sturen voor hij eindelijk reageerde en inderdaad al contact op had genomen met de persoon met het hoogste bod. Ik zei hem dat ik dit niet redelijk vond aangezien we al een akkoord hadden over de prijs, maar omdat ik zo graag die groep wou hebben deed ik nog 1 poging om voor 400,- de groep te kunnen kopen. Hij was het met mij eens en ging akkoord met de 400 euro. Geld overgemaakt en hij zou het pakketje opsturen. Dit was afgelopen woensdag 9 oktober, maar heb nog geen pakketje gezien.
Ik heb hem enkele mails verstuurd waarop hij inmiddels heef geantwoord. Hij zegt steeds dat hij laat van werk thuis was en zal proberen het pakketje de volgende dag op te sturen. Vervolgens hoor ik weer niks van hem. Vrijdag weer een mail gestuurd dat ik me een beetje zorgen begin te maken aangezien ik niks van hem hoor. Ik heb hem gezegd dat ik het op prijs zou stellen als hij mij een beetje op de hoogte zou houden als hij het pakketje verzonden had, of als het niet gelukt was dat hij dat dan even liet weten.
Vervolgens krijg ik een mail terug waarin hij zegt dat hij het pakketje morgen op ging sturen en excuses voor het ongemak.
Ook de zinsopbouw en spelling van Dhr. Egelmeers is niet bepaald "professioneel".
Gister niks van hem ontvangen, tot op heden ook nog niet. Afwachten wat er deze week gaat gebeuren, anders even die kant op.
Hij heeft wel zijn adres achtergelaten, dus als hij daadwerkelijk is wie hij zegt dat hij is, dan kan een klein bezoekje naar Oploo geen kwaad.
Eerst 325,- geboden, meteen een mail terug gekregen met een bedankje voor het bod maar dat hij daar niet voor weg ging. Tegenbod gedaan van 375,- waar hij wel mee akkoord ging. Hij zou me die avond z'n gegevens mailen.
Rond 10 uur die avond nog niks vernomen van hem, en op MP was inmiddels al 435,- (zijn vraagprijs) geboden. Ik voelde de bui al hangen en heb hem 2 mailtjes moeten sturen voor hij eindelijk reageerde en inderdaad al contact op had genomen met de persoon met het hoogste bod. Ik zei hem dat ik dit niet redelijk vond aangezien we al een akkoord hadden over de prijs, maar omdat ik zo graag die groep wou hebben deed ik nog 1 poging om voor 400,- de groep te kunnen kopen. Hij was het met mij eens en ging akkoord met de 400 euro. Geld overgemaakt en hij zou het pakketje opsturen. Dit was afgelopen woensdag 9 oktober, maar heb nog geen pakketje gezien.
Ik heb hem enkele mails verstuurd waarop hij inmiddels heef geantwoord. Hij zegt steeds dat hij laat van werk thuis was en zal proberen het pakketje de volgende dag op te sturen. Vervolgens hoor ik weer niks van hem. Vrijdag weer een mail gestuurd dat ik me een beetje zorgen begin te maken aangezien ik niks van hem hoor. Ik heb hem gezegd dat ik het op prijs zou stellen als hij mij een beetje op de hoogte zou houden als hij het pakketje verzonden had, of als het niet gelukt was dat hij dat dan even liet weten.
Vervolgens krijg ik een mail terug waarin hij zegt dat hij het pakketje morgen op ging sturen en excuses voor het ongemak.
Ook de zinsopbouw en spelling van Dhr. Egelmeers is niet bepaald "professioneel".
Gister niks van hem ontvangen, tot op heden ook nog niet. Afwachten wat er deze week gaat gebeuren, anders even die kant op.
Hij heeft wel zijn adres achtergelaten, dus als hij daadwerkelijk is wie hij zegt dat hij is, dan kan een klein bezoekje naar Oploo geen kwaad.
Specialized Roubaix Pro - Dura Ace Compact
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Het is nu zondag 13 oktober, zegge en schrijve 4 dagen later. Mogelijk staat het geld nog niet op de verkoper zijn rekening. Dan moet hij het pakje nog eens wegbrengen om te verzenden.matthys! schreef:...Dit was afgelopen woensdag 9 oktober, maar heb nog geen pakketje gezien. ...
Het hoeft niet altijd zo te gaan maar er zijn nu eenmaal mensen die niet elke dag hun mail lezen.
Via mail verloopt sommige communicatie iets minder vlot.
Vraag bij een eerste positief contact gewoon om een telefoonnummer en geef even een belletje.
Is zoveel sneller en makkelijker als via mail.
Voor de "verkoper" is het mogelijk niet zo belangrijk of dit al dan niet snel wordt afgehandeld, ik kan aannemen dat het voor de koper anders is.
Als je alle voorgaande ervaringen leest komt het toch altijd in orde.
Geduld is een schone deugd.
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Nou ik geef matthys! groot gelijk.lcsmt schreef:Het is nu zondag 13 oktober, zegge en schrijve 4 dagen later. Mogelijk staat het geld nog niet op de verkoper zijn rekening. Dan moet hij het pakje nog eens wegbrengen om te verzenden.matthys! schreef:...Dit was afgelopen woensdag 9 oktober, maar heb nog geen pakketje gezien. ...
Het hoeft niet altijd zo te gaan maar er zijn nu eenmaal mensen die niet elke dag hun mail lezen.
Via mail verloopt sommige communicatie iets minder vlot.
Vraag bij een eerste positief contact gewoon om een telefoonnummer en geef even een belletje.
Is zoveel sneller en makkelijker als via mail.
Voor de "verkoper" is het mogelijk niet zo belangrijk of dit al dan niet snel wordt afgehandeld, ik kan aannemen dat het voor de koper anders is.
Als je alle voorgaande ervaringen leest komt het toch altijd in orde.
Geduld is een schone deugd.
Succes
Als je Woensdag 9 Oktober geld overboekt dan staat dat er zeker op Vrijdag 11 Oktober en dus had verkoper Vrijdag of Zaterdag kunnen versturen en indien niet mogelijk dan zeker van zich laten horen via email. Excuus dat mensen niet elke dag hun email zouden lezen gaat er bij mij niet net zoals 'Voor de "verkoper" is het mogelijk niet zo belangrijk of dit al dan niet snel wordt afgehandeld'
Niet belangrijk? Je maakt 400 Euro over en hoort 4 dagen niets. Verkoper moet, als hij/zij serieus is, kunnen begrijpen dan een koper zich dan onzeker begint te voelen.
Allemaal kul. Verkoper hoort gewoon een koper op de hoogte te houden en zeker als hij/zij voor wat voor reden dan ook nog niet kon versturen.
Laatst gewijzigd door Zorro op 13 okt 2013 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Er zijn banken die er wel 4 dagen over doen voor het geld werkelijk van de ene naar de andere rekening overgeschreven is.
5 Dagen waaronder een volledig WE, ik zou me nog niet direct zorgen maken. Morgen staat hier waarschijnlijk een bericht met "alles in orde"
PS: ik hou eventuele kopers/verkopers wel op de hoogte maar ik kan aannemen dat niet iedereen dat doet.
5 Dagen waaronder een volledig WE, ik zou me nog niet direct zorgen maken. Morgen staat hier waarschijnlijk een bericht met "alles in orde"
PS: ik hou eventuele kopers/verkopers wel op de hoogte maar ik kan aannemen dat niet iedereen dat doet.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- timofietst
- Forum-lid
Alle MP aankopen boven de 100,- ga ik persoonlijk halen, ik ga geen risico lopen voor zulke bedragen. Ik sta er soms echt van te kijken hoeveel vertrouwen mensen hebben op basis van nul/zip/zero info over een verkoper...
@matthys!
En wat is de stand van zaken? Je grieven posten is 1 maar laat dan ook verder van je horen? Alles toch goed gekomen?
En wat is de stand van zaken? Je grieven posten is 1 maar laat dan ook verder van je horen? Alles toch goed gekomen?
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik heb een nieuw account aan moeten maken aangezien mijn oude mail adres niet meer herkend werd, zal wel te maken hebben met de server wisseling. Maargoed, ik ben dus (nog) de gedupeerde koper.zorroi schreef:@matthys!
Dhr. Egelmeers kwam uiteindelijk met een mailtje waarin hij zei dat er iets fout was gegaan met het verzenden en dat hij het pakketje weer retour had gekregen. Ik moest mijn gegevens even sturen dan zou hij het bedrag terug storten.
Aangezien ik de groep erg graag wou hebben stelde ik hem voor om dan toch maar zelf die kant op te komen en de groep gewoon op te halen. Hij reageerde (ineens wel snel) dat dat niet kon en dat ik gewoon m'n gegevens op moest sturen. Dit heb ik uiteindelijk maar gedaan want was er toen ook wel klaar mee.
Opeens krijg ik weer een mail van hem waarin hij zegt dat hij de groep zelf ook had gekocht via internet en dat hij zich had bedacht en toch Dura Ace wou hebben. Uiteindelijk heeft hij de Ultegra groep nooit ontvangen maar wel betaald dus hij was belazerd. Hij kon de groep dus niet sturen want hij had hem zelf niet eens.
Maar in een mail eerder zei hij dat er iets fout was gegaan met verzenden en hij het pakketje retour had gekregen, hmmmm.....
Maargoed, gegevens zijn tot 2 keer toe doorgegeven (donderdag) en vrijdag kreeg ik de mail dat hij het die avond over zou maken. Tot op heden niks ontvangen en voor de zekerheid even gemaild of hij het al over had gemaakt. Kreeg een mail terug waarin hij zegt dat het overgemaakt moet zijn.
Ik houd hoop en ga er van uit dat ik mijn geld nog niet terug heb gezien het feit dat het net weekend is geweest en de transactie nog niet plaats heeft kunnen vinden.
Ik zal wel posten wanneer het rond is, of niet...
Matthys
Specialized Roubaix Pro - Dura Ace Compact
Mocht het geld er niet zijn, dan zou ik aangifte doen. Zijn gegevens zijn hier immers wel bekend.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Nee hoor. Je post nu toch op je oude account Geregistreerd: 23 jun 2012 14:01matthys! schreef:
Ik heb een nieuw account aan moeten maken aangezien mijn oude mail adres niet meer herkend werd, zal wel te maken hebben met de server wisseling. Maargoed, ik ben dus (nog) de gedupeerde koper.
Ja, zeggen dat je op komt halen doet het vaak erg goed en weet je wat voor vlees je in de kuip hebt. Laatst een keer gedaan met een Lightweight wielen oplichter welke Erik 1.0 1500 Euro heeft laten betalen maar natuurlijk de wielen nooit opstuurde.matthys! schreef: Aangezien ik de groep erg graag wou hebben stelde ik hem voor om dan toch maar zelf die kant op te komen en de groep gewoon op te halen. Hij reageerde (ineens wel snel) dat dat niet kon en dat ik gewoon m'n gegevens op moest sturen. Dit heb ik uiteindelijk maar gedaan want was er toen ook wel klaar mee.
Ze waren in de UK. Mooi, ik ben vaak in de UK voor mijn werk dus dan kom ik liever even langs. Toen woonde hij plots toch in Noorwegen en waren de wielen daar.
Ik heb er een zwaar hoofd in. Ik zou het toch aanmelden bij dumpplaats. Klootvolk.matthys! schreef: Ik zal wel posten wanneer het rond is, of niet...
Matthys
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
@ matthys! Ik neem aan dat je de aanwijzingen in Forumbeheer van o.a, Zorroi hebt opgevolgd waar het het reanimeren van je oude account betreft? Dat werkt nl. voortreffelijk kan ik uit ervaring zeggen! Maar waar het hier eigenlijk om gaat, de afhandeling van je MP-aankoop: omdat je sinds 9 oct. noch de spullen hebt ontvangen noch je geld gerestitueerd hebt gekregen lijkt het me duidelijk waar je mee te maken hebt. Maar je hebt z'n adres toch? In gevallen als deze wil het wel eens nuttig zijn om aan te kondigen dat je de zaak, evt. met medeneming van een aantal vrienden die hun argumenten heel overtuigend kunnen overbrengen , persoonlijk komt afhandelen. Ik hoop voor je dat dit nog goed komt en wens je veel succes hierbij.