Allround wielset voor rond €500,-
Hand gebouwde setjes zijn meestal stijver, omdat de spaken anders gekruisd worden dan bij een machinaal gespaakt setje.
Tevens, zoals R600 al zegt, kun je zelf de componenten samenstellen en zal de bouwer samen met jou kijken naar je gewicht en inzet van de wielset.
500 euro is een aardig bedrag, daar moet je toch echt wel een goed setje voor kunnen krijgen.
Tevens, zoals R600 al zegt, kun je zelf de componenten samenstellen en zal de bouwer samen met jou kijken naar je gewicht en inzet van de wielset.
500 euro is een aardig bedrag, daar moet je toch echt wel een goed setje voor kunnen krijgen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Heerlijk die vooroordelen. Ga eens rijden met een setje eurus/neutron/shamal en kom dan eens terug.
Handgemaakt is erg leuk ivm de vrije keuze, maar het is echt niet per definitie beter.
Handgemaakt is erg leuk ivm de vrije keuze, maar het is echt niet per definitie beter.
Less is bore
daniel1975 schreef:Heerlijk die vooroordelen. Ga eens rijden met een setje eurus/neutron/shamal en kom dan eens terug.
Handgemaakt is erg leuk ivm de vrije keuze, maar het is echt niet per definitie beter.
Ik zeg toch ook "meestal" stijver... Niet altijd.
Zeker met deze opties die je hierboven geeft, met de a-symetrische velgen kun je ook een stijf setje krijgen.
Of Zonda's.daniel1975 schreef:Heerlijk die vooroordelen. Ga eens rijden met een setje eurus/neutron/shamal en kom dan eens terug.
Handgemaakt is erg leuk ivm de vrije keuze, maar het is echt niet per definitie beter.
Misschien iets mindere looks, maar fijne wielen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13755
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Probleem is ook hier, dat handgespaakt en fabrieks wielen nogal een ruim begrip zijn.
Je kan ook handgespaakte wielen laten maken van een Reynolds velg en dan de boel samenstellen. Wordt dat beter dan het fabriekssetje? Dat hangt af van hoe het de fabriek uitkomt of hoe het handgespaakt wordt en wat je eisen zijn.
Bij fabriekwielen zit er ook nogal een verschil in een easton wiel en bv een fulcum wiel.
Dus je zult toch echt met een speciefiek confi danwel fabriekwiel moeten komen om dat te kunnen verglijken.
Handgespaakt is meer weer een hobby in een hobby, mooie (vaak veel te dure) naven uitzoeken en kleurtjes en decals bepalen zodat het mooi bij je fiets(doel) past.
Je kan ook handgespaakte wielen laten maken van een Reynolds velg en dan de boel samenstellen. Wordt dat beter dan het fabriekssetje? Dat hangt af van hoe het de fabriek uitkomt of hoe het handgespaakt wordt en wat je eisen zijn.
Bij fabriekwielen zit er ook nogal een verschil in een easton wiel en bv een fulcum wiel.
Dus je zult toch echt met een speciefiek confi danwel fabriekwiel moeten komen om dat te kunnen verglijken.
Handgespaakt is meer weer een hobby in een hobby, mooie (vaak veel te dure) naven uitzoeken en kleurtjes en decals bepalen zodat het mooi bij je fiets(doel) past.
Rond welke periode en waar zijn meestal mooie aanbiedingen? Dan heb ik namelijk ook nog wel even geduldwasbeer2006 schreef:Voor dat geld zou ik de komende weken eens opletten en een racing 1 setje aanschaffen.
Altijd mooie aanbiedingen vorig jaar bij b2b de zero,s voor 550 euro met de kerst
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Wasbeer, eerst zeggen dat je niet moet generaliseren (fabriekswiel vs. handgespaakt) en vervolgens alle handgespaakte wielen afdoen als 'hobby'... hoe helpt dit de TS?wasbeer2006 schreef:Probleem is ook hier, dat handgespaakt en fabrieks wielen nogal een ruim begrip zijn.
Je kan ook handgespaakte wielen laten maken van een Reynolds velg en dan de boel samenstellen. Wordt dat beter dan het fabriekssetje? Dat hangt af van hoe het de fabriek uitkomt of hoe het handgespaakt wordt en wat je eisen zijn.
Bij fabriekwielen zit er ook nogal een verschil in een easton wiel en bv een fulcum wiel.
Dus je zult toch echt met een speciefiek confi danwel fabriekwiel moeten komen om dat te kunnen verglijken.
Handgespaakt is meer weer een hobby in een hobby, mooie (vaak veel te dure) naven uitzoeken en kleurtjes en decals bepalen zodat het mooi bij je fiets(doel) past.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Geen probleem mee, voor mij is het een hobbyr600 schreef:wasbeer2006 schreef:
Wasbeer, eerst zeggen dat je niet moet generaliseren (fabriekswiel vs. handgespaakt) en vervolgens alle handgespaakte wielen afdoen als 'hobby'... hoe helpt dit de TS?
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 jan 2013 11:22
Hee allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Ik twijfel nog steeds tussen Fulcrum Racing 1's en de Shimano RS80's.
Hoe de slag in mijn FR7 is gekomen weet ik niet, ik weeg 76 kg.
Bedankt voor jullie reacties. Ik twijfel nog steeds tussen Fulcrum Racing 1's en de Shimano RS80's.
Hoe de slag in mijn FR7 is gekomen weet ik niet, ik weeg 76 kg.