Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

CoenT86
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:47

CoenT86 23 okt 2013 15:26

Ik heb ook het bovenstaande patroon, en ook van farsports (niet met DT-swiss naaf).
na een kilometer of 2000 nog 0 problemen mee gehad! ook niet in een sprint o.i.d.
Racefietsblog.nl

mhooghiemstra
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 feb 2012 23:23

mhooghiemstra 23 okt 2013 22:40

@zlyrnix: mag ik weten wat je voor die wielen moet betalen?
Ik zit namelijk zelf ook te denken aan zo'n setje wielen met alu remrand.
Slaaf van het smalle zadel

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 24 okt 2013 10:08

Ik heb Bella (mijn contactpersoon bij Farsports) een mailtje gestuurd en antwoord gekregen dat ze het alsnog 2x/2x zullen spaken. Het is niet noodzakelijk, maar het zou een stijver wiel geven. Heel vriendelijk dat dit zonder problemen wordt geregeld.

Ik ben sowieso zeer te spreken over de communicatie met Farsports. Bella geeft razendsnel antwoord - zeker gezien het tijdsverschil - en spreekt bovendien zeer fatsoenlijk Engels. Je wordt geholpen met keuzes, men is allervriendelijkst en geduldig op het moment dat je eerst nog wat wilt uitzoeken met betrekking tot de onderdelen, en als slagroom op de taart krijg ik gratis een setje 3K glossy spacers, 8x de Farsports wielstickers en titanium snelspanners a 40 gram. Ook het feit dat de spaakspanning achteraf wordt gecontroleerd en de wielen zijn gekraakt geeft mij veel vertrouwen.

@mhooghiemstra: ik was uiteindelijk, alles er op en er aan 400 euro kwijt. Dit is ongeveer 325 euro voor de wielset (met Novatec SL naven: A291SB/F482SB), dikke 60 euro verzenden en 15 euro Paypal-transactiekosten. Ik hou nog wel rekening met inklaringskosten, maar er is mij verteld dat het via Engeland naar Nederland wordt gezonden (als gift), omdat dit in de ervaring van Farsports de minste problemen/kosten oplevert.

RacingRalph
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jul 2011 12:33

RacingRalph 24 okt 2013 12:51

Dat is nog eens handige info, men heeft daar nog eens wat aan!

mhooghiemstra
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 feb 2012 23:23

mhooghiemstra 25 okt 2013 16:52

Ik ben nu druk met Bella van Farsport aan het mailen.
Ik heb mijn oog op de 50mm velg met alu remrand laten vallen.
Ik wilde er graag witte spaken in hebben maar die hebben ze niet van Sapim. Ze stelde toen voor om er Pillar spaken in te doen.
Ik heb gelezen dat het wiel stijver wordt met Sapim spaken. Heeft iemand ervaring met Pillar spaken?
Laatst gewijzigd door mhooghiemstra op 25 okt 2013 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Slaaf van het smalle zadel

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 okt 2013 18:40

Waarom zou een wiel stijver worden van Sapim spaken? Staal uit België is niet stijver dan Chinees staal.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 25 okt 2013 21:33

amclassic-fan schreef:Staal uit België is niet stijver dan Chinees staal.
Geen (stalen) speld tussen te krijgen, me dunkt...
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

mhooghiemstra
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 feb 2012 23:23

mhooghiemstra 25 okt 2013 22:02

Het schijnt dat Pillar spaken zachter zijn en dus flexibeler. Waardoor het wiel dus ook minder stijf wordt.
heb ik van horen en zeggen. En kan het me ook goed voorstellen de manier waarop de spaak gemaakt is de rijeigenschappen van het wiel beïnvloeden.
Staal uit België zal best het zelfde zijn als staal uit China maar volgens mij gaat het er om hoe het bewerkt wordt.
.
Slaaf van het smalle zadel

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 okt 2013 22:19

Spaken worden gewoon op dezelfde manier gemaakt. Er zit wat verschil in de vorm zitten, waardoor de ene spaak minder mooi aansluit in een bepaalde naaf en andersom. Verschil in sterkte is een stuk aannemelijker dan verschil in stijfheid van spaken die even dik zijn en beide van staal gemaakt zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 25 okt 2013 22:38

http://www.pinkbike.com/news/To-the-Poi ... -2013.html

Lees dit eens en ga dan nog eens terug naar je stellige uitspraken
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 26 okt 2013 15:34

mhooghiemstra schreef:Het schijnt dat Pillar spaken zachter zijn en dus flexibeler. Waardoor het wiel dus ook minder stijf wordt.
heb ik van horen en zeggen.
.
Nonsens..
De E-modulus is de parameter van stijfheid.
Hoeveel vervormt een materiaal bij een bepaalde belasting.
De E-modulus is bij alle materialen die staal genoemd worden (waarvan het hoofdbestanddeel ijzer is) vrijwel gelijk.

Zachtere spaken hebben een lagere rekgrens en breeksterkte , dat kan weer wel.
Cheap light strong, choose two

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 okt 2013 16:56

arnoudrace schreef:http://www.pinkbike.com/news/To-the-Poi ... -2013.html

Lees dit eens en ga dan nog eens terug naar je stellige uitspraken
En wat zegt dit dan over dat die Pillar spaken slap zouden zijn?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie