Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Bushido vs i-Vortex

ivanik
Forum-lid

ivanik 24 okt 2013 10:54

Is er iemand die zowel de tacx Bushido als de I-vortex in bezit heeft of in bezit heeft gehad?
Zit nl te twijfelen tussen beide trainers.
Kan voor een goede prijs een bushido krijgen incl. de upgrade.
Alleen lees ik hier en daar wat [problemen met de software qua connectie etc, misschien dat dit met de laatste update niet zo vaak meer voorkomt en dat meer met de versie 2.0 en 3.0 was.

Tevens de vraag of er merkbaar verschil zit tussen beide trainers bij steilere beklimmingen.
Volgens de tacx site heeft de bushido een sterkere rem, maar ik lees ook verhalen dat in de praktijk dit bijna niet merkbaar is.

Ik hoor graag jullie bevindingen

ridley_erik
Forum-lid

ridley_erik 24 okt 2013 16:25

Wil je hem ook mee gaan nemen of alleen thuis gaan gebruiken? De Bushido is namelijk draadloos en de Vortex dien je aan het stopcontact aan te sluiten. Sommige mensen vinden dit een voordeel van de Bushido, maar dat is naar mijn mening niet een toegevoegde waarde.

Verder is het verschil tussen de Bushido en Vortex niet noemenswaardig groot.

ivanik
Forum-lid

ivanik 24 okt 2013 16:39

In principe ga ik hem nergens gebruiken waar geen stopcontact is.
Ik ging ervan uit dat de bushido wat realistischer was vanwege de sterkere rem

Maar als er niet echt verschil zit hierin is dus de enigste voordeel dat deze draadloos is en dat je programmas erin kan zetten.

ridley_erik
Forum-lid

ridley_erik 24 okt 2013 16:45

Als je de Vortex hebt in combinatie met de advanced software kun je ook voorgeprogrammeerde trainingen in de computer zetten.

Plaats reactie