Een nieuwe forum naam, tijd om mij eens voor te stellen.
Ik ben Marco Handgraaf, 45 jaar en woonachtig in Diemen Noord.
Op mijn 16e kocht ik mijn vorige racefiets, een Koga Miyata Gents-Racer, daarvoor gebruikt door een jonge wedstrijdrenner, de zoon van een collega van mijn vader.
Fietsje was afgemonteerd met Shimano 600 EX en Mavic tubewielen,
Dus al snel leerde ik tubes openknippen, plakken en weer dichtnaaien, tot dat uiteindelijk aan de fietsenmaker overgelaten werd, Bes Wielersport in Haarlem. Een erg fijn zaakje was dat.
Door andere sporten en werk verwaterde het fietsen wat en uiteindelijk afscheid van de fiets genomen bij de laatste verhuizing in 2004, daarna alleen nog hybride gereden.
Zo zag deze Koga Miyata er in de folder uit:
Dit jaar begon het weer te kriebelen en heb ik, na de verkoop van wat weinig gebruikte fotoapparatuur, een nieuwe fiets gekocht, Italiaans, waarvoor vroeger geen geld was.
Het werd een Wilier Izoard XP. Tevens wat budget vrijgemaakt voor de eerste nodige spullen, kleding, schoenen, pedalen, helm etc.
Een budget is er om overschreden te worden, dus kleding werd iets meer en ook de Shimano wielen zijn inmiddels vervangen door Notubes ZTR Alpha met CK R45. Nu er minder gereden wordt nog met Fortezza Tricomps erom, in het voorjaar zal dit Schwalbe Tubeless worden.
De rondjes worden langzaam aan langer, ik ben vaak te vinden rond Gein / Vecht, Loenersloot, Nigtevecht, Muiderberg etc.
Tot zover over mij en m'n achtergrond op fietsgebied.