daniel1975 schreef:
Maar je kunt onmogelijk stellen dat het op gelijke hoogte staat als de Klassiekers, etappezeges in de grote 3, oid.
Ik denk dat je heel goed kan stellen dat de GP de Quebec hoger staat dan een etappe overwinning in een grote ronde. Er zijn 63 etappes te winnen en er zijn maar +/- 12 eendagskoersen in de WT.
Natuurlijk hangt het een beetje van de etappe af want de Koninginnenrit in de Tour schat ik persoonlijk ook hoger in dan veel eendagskoersen. Maar ik vind de Canadese koersen mooier, aantrekkelijker en zeker belangrijker dan 90% van de etappes.
Een willekeurige sprintzege van Cav of Kittel heeft toch veel minder aanzien dan een WT koers. Ik wil hiermee niet zeggen dat sprintzeges niks voorstellen, ik vind zelf dat spinters niet voldoende WT punten kunnen behalen waardoor het idd meer loont om alles op de mogelijke nummer 10 van het klassement te zetten dan om bv Bos mee te nemen.
Ik pleit er dan ook voor om voor de sprint en bergtrui in de 3 rondes ook WT punten te vergeven. Als je de nr 1 60 punten geeft zal dit samen met zijn etappezeges ongeveer gelijk uitkomen op de 80 van bv de Amstel of Quebec. En in die mate moet je prestatie ook beoordelen. Ander voordeel is dat de sprinters in de Giro en Vuelta ook op hun fiets blijven zitten tot het einde.