Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

gemiddelde snelheid op de fiets computer

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 31 okt 2013 11:04

Pas 1 keer meerdere moeten erkennen in ebike op een klim in CH. Zag pas bij een bak koffie op pashoogte dat het een Specialized Turbo was:) snapte al geen snars van bij elke serpentine dat ik niet dichterbij dat wapperende flanelshirt op een mtb kwam...
On topic: let ook op avg: pas rondjes aan op windgunstig en vergelijk rondjes vaak
Laatst gewijzigd door arnoudrace op 31 okt 2013 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 31 okt 2013 11:07

Kilowatt schreef:Frustrerend als een e bike voorbij komt...
Nee hoor. Het is een e bike. Het is toch ook niet frustrerend als er een brommer of een auto langs komt?
Veni. Vidi. Fietsie.

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 31 okt 2013 12:30

Ach ja...naarmate je ouder wordt laat je je ook minder opjutten hè 8-) .
Ik fiets zoveel mogelijk mijn eigen tempo / schema. En dat tempo kan in het begin van het seizoen nogal laag liggen als ik D1 fiets.
Kan mezelf soms echter betrappen op jonge honden gedrag. Je fietst tenslotte op een racer...zoevend over het asfalt...was het maar weer zomer :roll:
older Budweiser

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 31 okt 2013 21:46

kees0251 schreef:
Er moeten E-bikes zijn die sneller kunnen dan de wettelijke 25 (zijn dan gehackt) , maar ik heb ze nog niet gezien, ik rij ze allemaal moeiteloos voorbij.
Vaker in de Eiffel fietsen dan :) Werd daar ingehaald door een oude man met een snelheid alsof ik stilstond.. E-bike dus.
Maar ja misschien ben ik niet representatief, ben ook ingehaald door een mannetje op een electrische scootmobiel heuvel op. Heuvel af pakte ik m terug, dat dan weer wel :D

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 01 nov 2013 15:40

TumTumTum schreef:
Nee hoor. Het is een e bike. Het is toch ook niet frustrerend als er een brommer of een auto langs komt?
Dat is zeker niet frustrerend, bij brommers eerder nog motiverend. Proberen aan te pikken en dan lekker met een gangetje van 40-45 km p/u meekachelen.

Maar om dat nu ook bij een E-bike te gaan doen gaat me net iets te ver :lol:
Hoe sterk is de eenzame fietser...

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 01 nov 2013 15:49

Zouden brommerrijders dat niet net zo vervelend vinden als wielrenners? (zo vraag ik me eigenlijk voor het eerst af). Je bent dan immers zo'n plakker die maar niet overneemt en daar zijn er al veel te veel van.
Als je wel overneemt is het natuurlijk een ander verhaal..

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 01 nov 2013 16:03

sloeren schreef:Zouden brommerrijders dat niet net zo vervelend vinden als wielrenners? (zo vraag ik me eigenlijk voor het eerst af). Je bent dan immers zo'n plakker die maar niet overneemt en daar zijn er al veel te veel van.
Vinden sommige zeker vervelend. Heb wel eens een grapjas gehad die uit pure frustratie hard in zijn remmen kneep, zodat ik alle zeilen bij moest zetten om niet onderuit te gaan. Stayeren achter brommertjes doe ik eigenlijk nooit meer (uitlaatgassen, bah). Heb vorig jaar wel eens achter een wielrenner gehangen die achter een ebike fietste. Wind tegen, 40+ km/u in het pikke-donker, dat gaf een heel nieuwe dimensie aan fietsen. (E-biker bleek een wielrenner die vanwege een gebroken rug zich alleen nog per ebike sportief op de fiets kon verplaatsen)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 nov 2013 18:06

sloeren schreef:Zouden brommerrijders dat niet net zo vervelend vinden als wielrenners? (zo vraag ik me eigenlijk voor het eerst af). Je bent dan immers zo'n plakker die maar niet overneemt en daar zijn er al veel te veel van.
Ik heb me nog nooit druk gemaakt om iemand die in m'n wiel zit te plakken tijdens training. Zolang ze m'n derailleur er niet af rijden zal het me een zorg zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

arend71
Forum-lid

arend71 01 nov 2013 19:59

Ik voel me dan verplicht voor de gezondheid van mijn plakker te zorgen en omdat ik niet in groepjes fiets kost dat energie die ik er niet voor over heb: binnen 1o minuten opzouten of zo nu en dan overnemen.

Plaats reactie