Het grote Giro d'Italia 2011 topic
Na het zien van onderstaande filmpjes lijkt het mij toch echt de enige juiste oplossing om de Monte Crostis te schrappen. Zeker gezien de weersomstandigheden vandaag.
zoek naar monte crostis
youtube
zoek naar monte crostis
youtube
-
- Forum-lid
Tja, op basis van exact datzelfde filmpje vind ik dan weer dat het niet zo spannend is. Dit soort passages komt men volgens mij wel vaker tegen. En dan zonder vangnettten.
Maar goed, niet meer interessant want ze gaan er niet over. Vanmiddag hopen dat de beelden vanaf Monte Zoncolan wel in orde zijn. Als het slecht weer is kon dat wel eens een probleem worden.
Maar goed, niet meer interessant want ze gaan er niet over. Vanmiddag hopen dat de beelden vanaf Monte Zoncolan wel in orde zijn. Als het slecht weer is kon dat wel eens een probleem worden.
Hier nog een filmpje van de "Monte Crisis" dat pas is opgenomen:
http://www.youtube.com/watch?v=6Jf9uE6aEsU
http://www.youtube.com/watch?v=6Jf9uE6aEsU
Bikers are not alone
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Belachelijk dat 't ding eruit gehaald is. Zoveel bomen gekapt die dicht langs de weg stonden, al die houten vangrail die geplaatst is, het asfalt na het onverharde stuk ziet er ook zeer goed uit. Als ze dat laatste stukje van de zomer ook even asfalteren kunnen ze er volgend jaar wel gewoon over heen.
Iets in mij zegt dat ze meer geklaagd hebben om het feit dat er geen volgauto's op de berg mogen en als er dus iets met de favorieten zou gebeuren ze veel achterstand zouden kunnen krijgen.
Jammer, want dat had juist meer competitie gebracht.
Contador bijvoorbeeld met 3 minuten achterstand binnen komen, dan zou hij de volgende keren goed aan moeten vallen. Dat zou mooi zijn.
Met deze beslissing gebeurt dat jammer genoeg niet.
Tuurlijk is het ook voor de veiligheid, al denk ik dat iedereen wel rustig aan had gedaan.
Contador bijvoorbeeld met 3 minuten achterstand binnen komen, dan zou hij de volgende keren goed aan moeten vallen. Dat zou mooi zijn.
Met deze beslissing gebeurt dat jammer genoeg niet.
Tuurlijk is het ook voor de veiligheid, al denk ik dat iedereen wel rustig aan had gedaan.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Ik blijf het een rare logica vinden dat mensen het mooi vinden als iemand pech heeft en dan minuten moet wachten op hulp omdat er geen volgauto's zijn. Dit met het idee dat dit de koers onvoorspelbaar maakt.Iets in mij zegt dat ze meer geklaagd hebben om het feit dat er geen volgauto's op de berg mogen en als er dus iets met de favorieten zou gebeuren ze veel achterstand zouden kunnen krijgen.
Op die manier kunnen we ook de volgauto's helemaal uitbannen. Daar hebben we geen smalle en slecht wegen voor nodig.
Nou dat wordt een uurtje later de tv aanzetten. Ik neem aan dat er, op een kopgroep na niet zo veel gebeurd voor de laatste klim.
Ik hoop dat er sowieso nog het een en ander gebeurd in de Giro... Ik zou niet weten wie Contador zou kunnen bedreigen.
Ik hoop dat er sowieso nog het een en ander gebeurd in de Giro... Ik zou niet weten wie Contador zou kunnen bedreigen.
Vantheman schreef:Ik blijf het een rare logica vinden dat mensen het mooi vinden als iemand pech heeft en dan minuten moet wachten op hulp omdat er geen volgauto's zijn. Dit met het idee dat dit de koers onvoorspelbaar maakt.
Op die manier kunnen we ook de volgauto's helemaal uitbannen. Daar hebben we geen smalle en slecht wegen voor nodig.
Hoe vaak staan wij met pech langs de weg? Ik heb nooit een volgauto en ben tot nu toe altijd thuis gekomen. Zal met de prof's dus ook wel wat meevallen.
Waarom zou er niet iets onvoorspelbaar mogen gebeuren. Nu kun je vaak wel voorspellen wat er gaat gebeuren. Dat is vooral jammer.
En om meteen het andere uiterste te roepen: geen volgauto's, is wel weer overdreven.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
MrT schreef:Nou dat wordt een uurtje later de tv aanzetten. Ik neem aan dat er, op een kopgroep na niet zo veel gebeurd voor de laatste klim.
De UCI???:rolleye::p
Ze zullen ongetwijfeld thuis komen. Dat betwist ik niet. Maar ik geloof niet dat wij voor ons beroep en voor een klassement fietsen.Hoe vaak staan wij met pech langs de weg? Ik heb nooit een volgauto en ben tot nu toe altijd thuis gekomen. Zal met de prof's dus ook wel wat meevallen.
Ik begrijp er over een lengte van 38 kilometer geen volgaúto's mee konden rijden. Dat betekent naar mijn mening dat het toeval een te grote rol gaat spelen.
In de etappe naar Orvieto reed Tankink in kansrijke positie op kop, krijgt pech en komt dan op ruim 4 minuten binnen omdat er (over een veel korter stuk) geen volgauto's zijn. Voor Tankink was dit niet zo erg omdat hij geen klassementsrenner maar als dit een klassementsrenner overkomt dan zou dat jammer zijn.
Ik blijf het dan ook vreemd vinden dat je het mooi zal vinden als Contador door pech op minuten achterstand zou komen.