Goeden,
heb een klein probleempje met mijn rechter ultegra 6700 shifter.
Als ik de kleine hendel naar links beweeg dan van de 5 keer pakt ie 4 keer maar die ene keer pakt ie niet en kan ik m ook veel verder dan normaal naar links duwen.
Alsof (ik ken de werking niet) er een tandwieltje zit waarvan 1 tandje versleten/afgebroken is en dat ie dan dus in t luchtledige hapt.
Is zoiets zelf uit elkaar te halen en zijn er losse odl van verkrijgbaar?
Zou een Shimano center/fietsenmaker dat wel kunnen of is het dan goedkoper om een nieuwe te kopen (alhoewel ze best prijzig zijn en vaak per setje verkocht worden....)
Thnx,
Shifter zelf te repareren?
- Joppietersen
- Forum-lid
Het gaat niet om de grootte van je tandwielen,
het gaat erom wat je er mee doet......
Ik heb alleen ervaring met Ergopowers en die kan je probleemloos repareren/reviseren.
Ik lees wel een wat op Duitse forums en naast enkelen die STI's demonteren en ook weer goed krijgen is het algemene advies om het hele ding goed door te spoelen met WD40 en na drogen licht in te olien, levert een goeie kans dattie het weer doet.
Ik lees wel een wat op Duitse forums en naast enkelen die STI's demonteren en ook weer goed krijgen is het algemene advies om het hele ding goed door te spoelen met WD40 en na drogen licht in te olien, levert een goeie kans dattie het weer doet.
Cheap light strong, choose two
-
- Forum-lid
WD40, fiets op zijn kop, een nacht laten trekken. vooral goed schakelen na het inspuiten.
- Joppietersen
- Forum-lid
OK, vriendelijk dank voor de adviezen en links.
Zal eens beginnen met de WD40-methode, (laten) repareren dan wel vervangen kan altijd nog.
Bedankt!
Zal eens beginnen met de WD40-methode, (laten) repareren dan wel vervangen kan altijd nog.
Bedankt!
Het gaat niet om de grootte van je tandwielen,
-
- Forum-lid
het zijn fragiele dingen die shifters. echt reperaren is vaak lastig. het probleem is dat mensen dergelijke veel gebruikt onderdelen niet goed onderhouden. regelmatig even doorspuiten met wd40 dus, en vervolgens universele olie erin. op deze wijze heb ik al veel shifters mogen redden.
groet, bas
groet, bas