Helemaal mee eens Keeskees0251 schreef:Het kost me moeite om mensen die op een woon-werkfiets een 52 vervangen door een 53 enigszins serieus te nemen.zohardmogelijk schreef:Ik rij al jaren op mijn woon/werk fiets juist met kleinere bladen dan op mijn racefiets om juist de trapfreq te trainen. 48x42 bevalt me prima.ophetkantje schreef:Ik rijd al jaren met een compact met 52/39 op mijn woon werk fiets bevalt prima. Ik rijd wel graag met een iets groter buitenblad juist, omdat ik alleen op het vlakke fiets en op mijn wedstrijdfiets met 53/39 rijd vind ik het gewoon prettiger. Toevallig ook juist verseten op mijn woon/werkfiets en ik laat de 52 nu vervangen door een 53. Zou zelf overigens nooit voor een compact hebben gekozen, maar zat er nu eenmaal op dus voor mij is het gewoon een crank met een afwijkende steekcirkel, maar met dezelfde bladen als mijn andere fiets.
Voorblad vervangen
-
- Forum-lid
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 17 okt 2013 20:43
Euh, ja, dat bedoelde ik duspapsnoetn01 schreef: (...)
Bedoel je niet 50-11 is zwaarder?, dat is nl. wel het geval.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik krijg zo zoetjes aan het idee dat het jou sowieso moeite kost om mensen die niet met hun zadel twee meter hoog en hun neus op hun voorwiel gemiddeldes van + 30 km/uur rijden serieus te nemen.kees0251 schreef: Het kost me moeite om mensen die op een woon-werkfiets een 52 vervangen door een 53 enigszins serieus te nemen.
Veni. Vidi. Fietsie.
Het gaat hier om een concreet geval...
Ervaring geeft inzicht in wat je serieus kan nemen.
In mijn goede jaren reed ik ook wel met een 53 (in die tijd was een 12 achter nog geen gemeengoed, dat moest ergens in Fr. besteld worden) maar van een significant verschil met een 52 is natuurlijk geen sprake, en op een woon-werkfiets is het simpelweg niet vermeldenswaard.
Ervaring geeft inzicht in wat je serieus kan nemen.
In mijn goede jaren reed ik ook wel met een 53 (in die tijd was een 12 achter nog geen gemeengoed, dat moest ergens in Fr. besteld worden) maar van een significant verschil met een 52 is natuurlijk geen sprake, en op een woon-werkfiets is het simpelweg niet vermeldenswaard.
Cheap light strong, choose two
-
- Forum-lid
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33
Je fietst net een seizoen en je buitenblad is al versleten?papa0806 schreef:Mijn buitenste voorblad begint te verslijten en ik ben aan het kijken voor een nieuwe.
Ik heb een veloce compact (50/34)10s. Crackstel FSA Vero
Het is het eerste jaar dat ik fiets maar het binnenblad heb ik maar sporadisch gebruikt, de verf zit nog op de tanden.
Omdat ik toch veel op het vlakke fiets wil ik er voor 52/39 opleggen. Mocht ik ooit de bergen in gaan kan ik altijd de 34 terugleggen. Nu is mijn vraag is dit mogelijk? of moet een compact altijd 50/34 zijn?
Weet niet wat je er dan mee doet . . .
Verder als je voornamelijk op het vlakke fietst is het vrij logisch dat je dat kleine 34 binnenblad niet aanspreekt. Een 39 of 42 zal je veel meer gebruiken.
Ga voor 50/39 of 50/42
4000 km mee gefietst, sommige tanden zijn gewoon spits aan het worden. Als ik het vergelijk met de nieuwe is hij toch echt versleten, ik heb in het begin wel veel in de zwaardere versnellingen gereden mogelijk dat de oorzaak en de eerste 2500 km was ik niet zo van de poets.. Hoeveel moet een buitenblad dan normaal meegaan?