Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
Sebo
- Forum-lid
Sebo
13 nov 2013 23:14
Brammie schreef:Blijkbaar zat ik er een paar centimeters naast bij het opmeten. Ik heb zeker geen korte benen, mijn benen zijn langer dan mijn romp en verhoudingsgewijs heb ik langere benen dan de meeste mensen. Ik ben net geen 2 meter groot.
Een vriend van me is net zo groot als jij en rijdt op een 63cm Koga Kimera.
Past perfect.
68cm is ook wel absurd groot.......
Binnen jouw budget zijn er ongetwijfeld fietsen te vinden die veel mensen meer aanspreken dan de Stevens; maar het gaat er om hoe jij op de fiets zit en nergens anders om.
Ik wens je succes bij je zoektocht, en hoor graag wat je uiteindelijk hebt gekocht.
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
-
Brammie
- Forum-lid
Brammie
14 nov 2013 12:36
darrigade schreef:
Die Aspin heeft een uitskende prijs/kwaliteit verhouding. Ik (1.99M ) heb er een paar jaar op gereden, framemaat 64 was meer dan voldoende voor mij.
Het is een degelijke fiets, maar de uitstraling is nogal conservatief.
Rijd nu een carbon Bianchi Infinito (63) , en ja, dat is toch wel een heel andere ervaring ....
Welk verschil ervaar jij tussen die twee fietsen?
-
Brammie
- Forum-lid
Brammie
14 nov 2013 12:40
Sebo schreef:
Binnen jouw budget zijn er ongetwijfeld fietsen te vinden die veel mensen meer aanspreken dan de Stevens; maar het gaat er om hoe jij op de fiets zit en nergens anders om.
Waar doel jij op? De smaak of de functionele aspecten? Het uiterlijk maakt mij niet zo veel uit, het gaat mij om de kwaliteit van de fiets. Welke modellen raad jij aan en waarom?
-
Sebo
- Forum-lid
Sebo
14 nov 2013 23:22
Ik raad je aan een aantal fietsen te proberen.
Fietsen met een gelijke framehoogte kunnen een totaal verschillende geometrie hebben waardoor je totaal anders op de fiets zit.
Vergelijk ik de fiets van een maat van me ( Merida Ride 95-30 59cm) met de mijne ( Sensa Romagna 60cm) dan lijkt zijn fiets wel een opoefiets. Op de Sensa zit je veel dieper.
We zouden echter geen van beiden willen ruilen.
We zitten op onze eigen fiets het prettigst.
Misschien een beetje "Jip en Janneke" taalgebruik; maar hopelijk wel duidelijk.
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
-
Brammie
- Forum-lid
Brammie
20 nov 2013 01:42
Sebo schreef:Ik raad je aan een aantal fietsen te proberen.
Fietsen met een gelijke framehoogte kunnen een totaal verschillende geometrie hebben waardoor je totaal anders op de fiets zit.
Vergelijk ik de fiets van een maat van me ( Merida Ride 95-30 59cm) met de mijne ( Sensa Romagna 60cm) dan lijkt zijn fiets wel een opoefiets. Op de Sensa zit je veel dieper.
We zouden echter geen van beiden willen ruilen.
We zitten op onze eigen fiets het prettigst.
Misschien een beetje "Jip en Janneke" taalgebruik; maar hopelijk wel duidelijk.
Dat is natuurlijk prima advies maar helaas is het niet evident om eventjes fietsen met framemaat 64 uit te proberen aangezien die lang niet altijd in de winkel staan. Ik weet dat er in Limburg een zeer grote zaak is (ik ben de naam vergeten), zouden ze bij zo'n grote zaak wel voldoende fietsen in die maat hebben staan dat je er eventjes een paar uit kan proberen?
Verder heb ik nog het probleem dat ik niet weet hoe diep ik kan en wil zitten aangezien het mijn eerste wielrenfiets wordt. Te diep en je krijgt wellicht last van je rug, niet diep genoeg en je gaat trager (meer luchtweerstand). Bij die fiets van Stevens had ik trouwens de indruk dat de houding wel oké is voor mij maar ja, als leek kan ik dat wellicht niet goed genoeg inschatten.
-
jackbrown
- Forum-lid
jackbrown
20 nov 2013 12:53
Brammie schreef:Ik weet dat er in Limburg een zeer grote zaak is (ik ben de naam vergeten), zouden ze bij zo'n grote zaak wel voldoende fietsen in die maat hebben staan dat je er eventjes een paar uit kan proberen?
Doel je op Salden misschien? Geen idee of ze grote maten op voorraad hebben. Kun je eventueel zelf over bellen of mailen:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=43
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
20 nov 2013 13:04
Uitgebreid testen is in ieder geval niet mogelijk bij Salden, je kunt enkel een keer op de fiets gaan zitten.
Campagnolo Ultra Dork