O.K., duidelijk en bedankt voor de aanvulling en link naar 't interview.sharkman113 schreef:van Mark Lynskey zelf...legrimpeur schreef:@'sharkman113': In het verleden heb je ook al eens opgemerkt dat de niet-Lynskey frames helemaal niet door Lynskey gebouwd (lees: gelast) zijn en dat er alleen een soort 'made by ...' sticker op geplakt is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je aan die info komt, gewoon uit nieuwsgierigheid hoor...
...en talloze bronnen (dit is totaal geen geheim en er is ook niets mis mee)...
Titanium fietsen
- Le Grimpeur
- Forum-lid
60 x Ventoux
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Op de site van Planet X zie ik de 'Sportive' alleen als frame en dan ook nog slechts in één maat (L). Bovendien staat er 'Out of stock' bij, dus momenteel niet leverbaar. En dan nu terug naar je vraag. De 'Pro Road' serie frames hebben een echte 'race-geometrie'. D.w.z. ze hebben een relatief korte balhooofdbuis (met geïntegreerd balhoofd), waardoor je al snel 'diep' komt te zitten (tenzij je 'veel' spacers toepast). Wil of 'moet' je wat meer ontspannen op je fiets zitten, dan komt het 'Sportive' frame in beeld. Dit frame is bovendien uitgevoerd met bevestigingspunten voor spatborden. Let ook op de maatvoering van de 'Pro Road'! Als bijvoorbeeld een M net te klein (vooral qua balhoofdbuis) voor je is en een L dan weer net te groot (qua bovenbuislengte), biedt Planet X geen M/L, zoals bij Lynskey wel het geval is. Ik rijd op een Lynskey R230 maat M/L, wat voor mij de 'optimale' maat is. Mijn Planet X maat L heb ik later (i.v.m. mijn rug) toch geschikt kunnen maken door i.p.v. 2,5 cm aan spacers 3 cm aan spacers plus een 0-graden stuurpen toe te passen. Er zijn dus wel mogelijkheden om een beetje te 'tunen' .gazelle79 schreef:...Nu heb ik m'n oog laten vallen op de Planet X Ti frames. De reviews die ik kan vinden zijn lovend en volgens mij is Le Grimpeur ook Planet X adapt? Ik kan alleen lastig plaatsen wat het verschil is tussen de "Pro Road" en de "Sportive"...
60 x Ventoux
legrimpeur, dank voor deze ZINVOLLE bijdrage. Ieder forum(item) lijkt tegenwoordig op een bepaald moment te verzanden in welles-nietes discussies over persoonlijke meningen of ideeen. (Lees vooral "persoonlijke",......... ) Laten we in beeld houden dat we allemaal van fietsen houden.........en het een beetje leuk houden.legrimpeur schreef: .
groet,
wido
- Le Grimpeur
- Forum-lid
wido schreef:legrimpeur, dank voor deze ZINVOLLE bijdrage....
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
Ja die lassen zijn net zo lelijk als mijn titanium borgini.
ergens moet toch het prijs verschil in zitten met de gerenommeerde merken als litespeed moots en lynsky
maar de mijne rijdt zo lekker dat mijn ridley carbon alleen nog als reserve fiets gebruikt wordt.
ergens moet toch het prijs verschil in zitten met de gerenommeerde merken als litespeed moots en lynsky
maar de mijne rijdt zo lekker dat mijn ridley carbon alleen nog als reserve fiets gebruikt wordt.
Ik denk dat het al eens eerder besproken is. Obv de fotos uit china kan je nog op en aan merkingen geven en gaan ze nog eens aan de slag met het schuurlint. De las wordt daar uiteraard niet beter of slechter van maar de onregelmatigheid wordt visueel minder.
Ik denk de eerdere opmerking een juiste kan zijn. Het frame is 400 euro en een vergelijk met bijv een Moots frame moet je naar mijn idee niet willen maken.
Hierbij een foto van de meer geslepen las.
Ik denk de eerdere opmerking een juiste kan zijn. Het frame is 400 euro en een vergelijk met bijv een Moots frame moet je naar mijn idee niet willen maken.
Hierbij een foto van de meer geslepen las.
Ik weet niet of het onder reclame valt en dus misschien niet mag hier maar ik deel het toch ff:
Van Herwerden heeft dit weekend een paar mooie aanbiedingen in titaan.
Ik heb overigens geen enkele zakelijk binding met deze winkel, woon er niet eens in de buurt.
Van Herwerden heeft dit weekend een paar mooie aanbiedingen in titaan.
Ik heb overigens geen enkele zakelijk binding met deze winkel, woon er niet eens in de buurt.
Nee; Zuud-Holland is gain Grunn'Oetgrunn schreef:Ik heb overigens geen enkele zakelijk binding met deze winkel, woon er niet eens in de buurt.
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
Eindelijk klaar na enkele maandjes wachten; custom titanium Hampsten Strada Bianca uit Seattle.
Ruimte voor vaste spatborden en max. 27mm banden, of 32mm zonder spatborden. Gisteren effe gauw een kort rondje gedaan met de Neutrons + Veloflex… super! Deze week een langere rit met Ernie Frieke wielen + 32mm Grand Bois Cypres. Ben benieuwd!!
Het was al donker, dus het moest even in de woonkamer op de bank in het spotlicht
Ruimte voor vaste spatborden en max. 27mm banden, of 32mm zonder spatborden. Gisteren effe gauw een kort rondje gedaan met de Neutrons + Veloflex… super! Deze week een langere rit met Ernie Frieke wielen + 32mm Grand Bois Cypres. Ben benieuwd!!
Het was al donker, dus het moest even in de woonkamer op de bank in het spotlicht
-
- Forum-lid HC
Zeer fraai en werkelijk een schoonheid.
What makes the boat go faster?