Hoi,
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe full suspension waarbij ik vooraan een Rock Shox Poploc heb.
Zie foto hieronder:
Probleem vandaag is dat ik de knop (vering ligt aan) moeilijk kan induwen.
Is de hendel ingeduwd kan ik moeilijk gaan voor de lockout.
Mijn vraag is: zijn er nog mensen met die probleem?
Het probleem bevindt zich in de hendel want de (veer)vork is in perfecte staat.
Duidelijk kun je het probleem zien op zowel
http://www.youtube.com/watch?v=z3ydhkUC8Q0
als http://www.youtube.com/watch?v=51KZzbaSpvI
Ik heb ondertussen de kabel verwijdert, de hendel volledig opengedaan en tja het systeem binnen lijkt okay maar wel zeer fragiel. De vork heb ik ook clean gemaakt want eerst dacht ik dat er modder ofzo rond de kroon van mijn vork zat maar da's niet het geval.
De vering kan ik met de handel wel induwen of locken, de vering is dus perfect in orde maar de hendel daarentegen ... .
ROck Shox Poploc hendel deugd niet?
Zelf sleutelen aan een nieuwe fiets met alle kans je garantierechten te verliezen ???
Niet slim lijkt me
Beter even mee terug gaan naar verkoper.....
Niet slim lijkt me
Beter even mee terug gaan naar verkoper.....
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
In het eerste filmpje lijkt de PopLoc goed te zijn afgesteld. In het 2 filmpje lijkt de PopLoc hendel wel stuk te zijn. De vorige generatie PopLocs waren simpeler. Daarbij moest je het hendeltje omslaan en niet indrukken. Weinig extra inwendige onderdelen... Een PopLoc, met name met de kabel is gewoon stukje simpele techniek. En normaal zeker niet moeilijk dan een derailleurkabel vervangen.
Dat je niet zelf zou mogen kijken ontgaat me. Wanneer bijvoorbeeld je fiets online is gekocht ga je niet zomaar maar even terug naar de de verkopende partij... Volgens mij heeft de TS zijn fiets ook zelf moeten monteren. Daarnaast lost een lokale fietsenboer je probleem ook niet goed op wanneer je daar geen fiets hebt gekocht, en niet elke fietsenmaker is even vakkundig.
Dat je niet zelf zou mogen kijken ontgaat me. Wanneer bijvoorbeeld je fiets online is gekocht ga je niet zomaar maar even terug naar de de verkopende partij... Volgens mij heeft de TS zijn fiets ook zelf moeten monteren. Daarnaast lost een lokale fietsenboer je probleem ook niet goed op wanneer je daar geen fiets hebt gekocht, en niet elke fietsenmaker is even vakkundig.