Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Lange broek voor de wintermaanden

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 13 nov 2013 09:53

amclassic-fan schreef: Thermo onderbroek onder je koersbroek lijkt mij een slecht idee als je langer wilt gaan fietsen. De zeem heeft dan geen functie meer.
Persoonlijk... Met de voor mij juiste combi van onderbroek, broek/zeem, zadel, zitpositie en misschien een "gemakkelijk onderstel" zijn ritten tot 120km met een lange onderbroek geen probleem. Langer of verder fietsen dan 120km in de kou is er sowieso voor mij niet bij.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 13 nov 2013 20:31

ever schreef:
amclassic-fan schreef:Helaas verdwijnt de coating met wassen wel langzaam.
Er zijn speciale "tech wash" wasmiddelen voor dit soort kleding (ook bv gore-tex). Ik had het van Biotex, maar die hebben het niet meer in het assortiment. Ik geloof dat de anwb het ook verkoopt.
Ik gebruik daarvoor sportwash en koop dat bij Bever, ik hike en klim ook vrij veel en voor alle goretex spullen is het een zegen, maar het vernieuwt ook de waterafstotende laag op andere kleding. Is niet de goedkoopste maar het doet wel wat het moet doen.
Allard

yskjoep
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 apr 2011 23:44

yskjoep 15 nov 2013 10:01

havana schreef:Vorig jaar op aanraden van @Litespeed m'n garderobe uitgebreid met een warme winterbroek: de Vento3 van Ultima. Beenstukken in allerlei diktes had ik al; die voldoen uitstekend voor temperaturen > 5 graden. Juist voor daaronder wilde ik een broek en dan het liefst eentje met zeem zodat je met één kledingstuk klaar bent. De broek doet precies wat ie moet doen. Ik heb er ook redelijk wat mee geschaatst (de zeem houd je zaakje goed warm). Hij kostte ongeveer 99 euro via Futurum.

Ik heb echter begrepen dat Ultima niet meer geleverd wordt.
+1 Deze broek gebruik ik ook voor de wintermaanden, prima broek! Hier http://www.sports-systems.nl/contents/nl/d722.html heb ik hem gekocht; is er nog voor 'weinig' (EUR 59,95).

Gebruikersavatar
saho
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2004 23:29

Gebruikersavatar saho 15 nov 2013 23:39

Vraagje over die Ultima Vento 3 broek voor diegenen die ervaring hebben met onderstaande merken.

Ik heb van Assos/Sugoi broeken maat L.............zou ik deze Ultima Vento 3 dan ook het beste in maat L kunnen kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 nov 2013 07:26

Assos valt één maat groter. Ik heb zelf van Assos L maar M van Ultima.

berge1
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2011 09:45
Locatie: Hellevoetsluis

berge1 16 nov 2013 17:24

ik rijdt met lange broek in de winter. ik heb vermarc en net een CSG gekocht. bevallen beide zeer goed.

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 16 nov 2013 20:01

amclassic-fan schreef: Daarnaast heb ik nog een lange broek (voor 1e met zeem, omdat niet zonder te krijgen was) van Sportful, wederom No-Rain. De waterafstotende coating is in deze tijd van het jaar wel fijn, een buitje zoals afgelopen zondag en je bent niet direct .
Vorig jaar heb ik de tegenhanger van de Sportful gekocht, de Castelli Fluido. De waterafstotende eigenschap is zeker erg prettig, daarnaast is het een warme broek met een voor mij prettige pasvorm.

Zodra het rond de vijf graden blijft trek ik de lange broek aan, daarboven beenstukken. Maar dat is uiteraard voor iedereen anders en vooral een kwestie van proberen.

frankluttels
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2010 13:20

frankluttels 19 nov 2013 10:08

Ik rij al een paar jaar met een winter broek van Decatlon, bevalt super en een heel goede zeem, ben je voor ca €70 klaar dacht ik, is mooi winddicht en ook iets waterafstotend.
Ik heb ook een zomerbroek van hun, de zemen zijn echt super en de prijzen betaalbaar, ook voor gelletjes en repen, huismerk kost maar een fractie van de grote merken.
Frank Luttels

dielange
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2013 19:36
Locatie: Tussen Alkmaar en Schagen

dielange 19 nov 2013 11:57

QQleQ schreef:Beetje koud: beenstukken
Behoorlijk koud: lange hardloopboek over korte broek
Flink koud: lange hardloopbroek over korte broek+beenstukken
Ontzettend koud: schaatsen
Precies! Zo doe ik het ook! :lol:

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 21 nov 2013 22:12

De lange Gore broek softshell, ZONDER zeem over de korte broek heerlijk warm. Bij de Duitse webshops vaak in de aanbieding.

Nu nog met beenstukken de ASSOS T607 S5 echt een aanrader!!

En wel 2 paar overschoentjes :-)
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 25 nov 2013 13:07

wesley schreef:
amclassic-fan schreef: Daarnaast heb ik nog een lange broek (voor 1e met zeem, omdat niet zonder te krijgen was) van Sportful, wederom No-Rain. De waterafstotende coating is in deze tijd van het jaar wel fijn, een buitje zoals afgelopen zondag en je bent niet direct .
Vorig jaar heb ik de tegenhanger van de Sportful gekocht, de Castelli Fluido. De waterafstotende eigenschap is zeker erg prettig, daarnaast is het een warme broek met een voor mij prettige pasvorm.

Zodra het rond de vijf graden blijft trek ik de lange broek aan, daarboven beenstukken. Maar dat is uiteraard voor iedereen anders en vooral een kwestie van proberen.
Die Fluido is lastig meer te krijgen of meteen enkel tegen de hoofdprijs.
Eens neuzen bij Sportful of de Ultima.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
bejail
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 04 jun 2012 21:04
Locatie: Krimpen aan de Lek

Gebruikersavatar bejail 21 jan 2014 22:09

yskjoep schreef:
havana schreef:Vorig jaar op aanraden van @Litespeed m'n garderobe uitgebreid met een warme winterbroek: de Vento3 van Ultima. Beenstukken in allerlei diktes had ik al; die voldoen uitstekend voor temperaturen > 5 graden. Juist voor daaronder wilde ik een broek en dan het liefst eentje met zeem zodat je met één kledingstuk klaar bent. De broek doet precies wat ie moet doen. Ik heb er ook redelijk wat mee geschaatst (de zeem houd je zaakje goed warm). Hij kostte ongeveer 99 euro via Futurum.

Ik heb echter begrepen dat Ultima niet meer geleverd wordt.
+1 Deze broek gebruik ik ook voor de wintermaanden, prima broek! Hier http://www.sports-systems.nl/contents/nl/d722.html heb ik hem gekocht; is er nog voor 'weinig' (EUR 59,95).

Vraagje over de Ultima Vento3.
Zit daar een goede zeem in?
Ik ben nl ook op zoek naar een winterboek.
Toch maar gaan zoeken naar een lange broek met zeem.

Ik heb er 2 op het oog.
Ultima Bibtight Vento 3 met zeem €59.95 bij Sport-Systems

Ultima Bibtight U-line met zeem €69.95bij Sport-Systems.

Welke is beter / wie heeft ervaring.
Merida Scultura Endurance 4000

Plaats reactie