Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

(Prijsschatting) Scott speedster S30

nistelrooi
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 jul 2009 10:36

nistelrooi 28 jul 2010 17:17

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe racefiets. Ik ben erg benieuwd wat ik nog voor mijn huidige fiets kan vragen. Het betreft een Scott Speedster S30, volledig ultegra afgemonteerd. Ik heb de fiets bijna een jaar en heb net 1000 kilometer op de teller staan.

Iemand een idee?

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 28 jul 2010 17:20

Waarom een nieuwe? groep voldoet, frame is ook goed. Je gaat met een andere niet harder rijden.

Misschien een mooie 3t voorvork en 'dikke' wielen om hem op te waarderen (oude als traingswieletjes houden), goedkoper als een nieuwe 'plastieke' fiets......want ik denk dat je daar aan denkt :)

Maar als je hem weg wilt doen....marktplaats>wat de gek er voor over heeft. Wat koste hij nieuw? 1600.-??

nistelrooi
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 jul 2009 10:36

nistelrooi 28 jul 2010 17:26

Waarom een nieuwe? Tja.. Ik ben dr ook nog niet helemaal uit, maar speel met het idee. Heb vorig jaar deze fiets gekocht omdat ik benieuwd was of fietsen iets voor mij zou zijn. Ik heb intussen de Alpe D'huez en de Ventoux beklommen en ben er wel achter dat het echt verslavend is. Voor mij althans. De Ventoux heb ik echter niet op mijn eigen fiets gedaan maar op een gehuurde carbon. En dat voelde wel heel erg lekker...

Tot zover nog niet echt een reden voor een nieuwe. Nu wil het geval dat ik vorige week met een tour de france poule 2e ben geworden en 750 euries heb gewonnen. Bij gebrek aan een concreet bestedingsdoel had mijn vriendin het lumineuze idee dit te investeren in een nieuwe fiets..

Vandaar dat ik met een beetje aan het oriënteren ben..

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 28 jul 2010 17:47

Tís wel een goede tijd.....voorraad moet de deur uit. Maar ik zou eerst die scott proberen te verkopen, inruil is tegenwoordig alleen bij 'top' segment aankoop te doen (qua inruilkorting).

Zet hem op marktplaats of hier te koop. Kun je daarna die 750 erbij leggen en een leuke fiets uitzoeken.

.............maar toch echt geen verkeerde fiets die scott.. van die 750 kan je ook weer een mooi tripje richting alpen doen. En je doet het toch met de beentjes....je wilt niet weten hoeveel 'euro's' ik bergop inhaal (en andersom)////

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 28 jul 2010 17:53

Voor 750,- koop je ook een set knappe wieltjes, dat levert denk ik meer extra plezier op dan een marginaal betere fiets!

nistelrooi
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 jul 2009 10:36

nistelrooi 28 jul 2010 17:58

Ik heb bijvoorbeeld zitten kijken naar de Kuato Kharma of de Cube Agree GTC. Dat is toch niet marginaal?

Plaats reactie