Aero fiets voor wedstrijd rijdende student
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik zou 1e je houding op deze fiets maar eens wat proberen te verbeteren, voordat je veel geld in een nieuwe fiets inversteert die als het tegen zit uiteindelijk ook niet goed blijkt te passen. De drop tussen zadel en stuur is iig te klein, als je met je onder armen op het stuur ligt dan zou je rug toch behoorlijk horizontaal moeten zijn.
-
- Forum-lid
'
Laatst gewijzigd door skinny-beach-boy op 26 dec 2013 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
;
Laatst gewijzigd door skinny-beach-boy op 26 dec 2013 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik rijdt op een Kuota Kuraro Mt L, Lengte 182, BBL 91cm. Crankl = 172,5 mm en voorbouw is 120mm. Dit is een meer racier zit.skinny-beach-boy schreef:ja inderdaad. ik heb nu frame maat 60. en mijn binnen been lengte is 88cm. het probleem is dat ik het zadel op de uiterste stand naar voren heb staan, nog lang niet diep genoeg zit en mijn crank lengte 175 is (waar ik liever 172,5 heb). Sowieso ga ik beide fietsen in de praktijk testen. Bedankt voor de tip!
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid
'
Laatst gewijzigd door skinny-beach-boy op 26 dec 2013 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Los van de geometrie, ik heb even snel naar de specs van de Kuota en de Rose gekeken, niet echt vergelijkbaar zou ik zeggen. Bij Kuota moet je wel veel voor de merknaam betalen. Waarom kijk je niet ook naar Canyon of Boardman?
I find your lack of faith disturbing
-
- Forum-lid
;
Ik heb je foto en de geometrie bekeken en verbaas me toch over je keuze.
Aan de hand van je foto zou ik je zo'n 2 cm. langer adviseren (dan komt je rug ook meteen wat horizontaler) Je nieuwe frame is twee centimeter korter. Wat voor lengte stuurpen ga je gebruiken?
Aan de hand van je foto zou ik je zo'n 2 cm. langer adviseren (dan komt je rug ook meteen wat horizontaler) Je nieuwe frame is twee centimeter korter. Wat voor lengte stuurpen ga je gebruiken?
-
- Forum-lid
;
Laatst gewijzigd door skinny-beach-boy op 26 dec 2013 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- thestudent
- Forum-lid HC
Ik vind een 56cm dan wel weer klein. Die heeft een bovenbuis van 54.5 ofzo. Dan kom je heel kort en diep uit of je moet zeker een 13-14 cm stuurpen monteren. Ik ben 1.84 bbl 90.5 en rijdt met een zadelhoogte van 81.3 cm. Ik zit zelf wat langer op een rose xeon crs 59 c-t (is 57.5 bovenbuis) met 12cm stuurpen. Dit lijkt een beetje op wat MarcFago ook al zei. In mijn ogen lijkt me deze 56 te klein. Zoek iets met rond de 56-57cm bovenbuislengte.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
+1 bovenstaande maten lijken me een stuk beter.thestudent schreef:Ik vind een 56cm dan wel weer klein. Die heeft een bovenbuis van 54.5 ofzo. Dan kom je heel kort en diep uit of je moet zeker een 13-14 cm stuurpen monteren. Ik ben 1.84 bbl 90.5 en rijdt met een zadelhoogte van 81.3 cm. Ik zit zelf wat langer op een rose xeon crs 59 c-t (is 57.5 bovenbuis) met 12cm stuurpen. Dit lijkt een beetje op wat MarcFago ook al zei. In mijn ogen lijkt me deze 56 te klein. Zoek iets met rond de 56-57cm bovenbuislengte.
-
- Forum-lid
Wat de verkoper zegt lijkt de omgekeerde weg. Volgens mij moet je eerst de goede maat hebben en dan pas experimenteren met de persoonlijke afstelling.skinny-beach-boy schreef:Ik zei tegen de verkoper: (die bij de elite rijdt) ik zal een langere stuurpen willen bij die 56. Maar hij adviseerde om het zadel meer naar achter te plaatsen voor betere kracht overbrenging. Dus het wordt vooral veel experimenteren van het voorjaar.wezenloze schreef:Ik heb je foto en de geometrie bekeken en verbaas me toch over je keuze.