Luxe probleem Wilier Gran Turismo of Bianchi Sempre Pro
-
- Forum-lid
Wie kan mij adviseren welke van de 2 fietsen volgens jullie de betere van de 2 is?
Betere weet ik niet. Ik heb zelf een Gran Turismo en daar ben ik erg blij mee. Heel fijne fiets. Welke heb je op het oog?
Om het verschil tussen beide te kunnen bepalen is het misschien goed om de afmontage enz van beide fietsen te vermelden.
Om het verschil tussen beide te kunnen bepalen is het misschien goed om de afmontage enz van beide fietsen te vermelden.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
Het gaat om de nieuwe GTR 2014 met een ultegra mix afmontage.
de 2013 Gran Turismo met ultegra en de Bianchi ook met ultegra.
Okk de nieuwe Bianchi infinito CV is een optie maar die is waarschijnlijk boven mijn budget maar wel het overwegen waard.
de 2013 Gran Turismo met ultegra en de Bianchi ook met ultegra.
Okk de nieuwe Bianchi infinito CV is een optie maar die is waarschijnlijk boven mijn budget maar wel het overwegen waard.
Je eigen gestarte topic http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=60270
En vervolgens wil je een racer:In de B4P categorie is de Sempre PRO (Italiaans voor ‘altijd’) nieuw. Ook dit topframe is een mono nanotech carbonframe met BB30 bracket, verticale oversized achtervorken en oversized balhoofdpartij. Dit frame heeft en echte racegeometrie, maar is wel superstijf en licht waardoor de renner nog meer voordelen uit het frame zal gaan halen.
Willier.
En een citaat uit de test van fiets 2013:Deze Wilier valt in de categorie ‘performance’, maar dat zie je er niet aan af. Voor je gevoel kan hij zo het circuit op! De GranTurismo (of GT) koppelt een zogenaamd snelle geometrie aan comfort.
Suc6.
En vervolgens wil je een racer:In de B4P categorie is de Sempre PRO (Italiaans voor ‘altijd’) nieuw. Ook dit topframe is een mono nanotech carbonframe met BB30 bracket, verticale oversized achtervorken en oversized balhoofdpartij. Dit frame heeft en echte racegeometrie, maar is wel superstijf en licht waardoor de renner nog meer voordelen uit het frame zal gaan halen.
Willier.
En een citaat uit de test van fiets 2013:Deze Wilier valt in de categorie ‘performance’, maar dat zie je er niet aan af. Voor je gevoel kan hij zo het circuit op! De GranTurismo (of GT) koppelt een zogenaamd snelle geometrie aan comfort.
Suc6.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Nijkie heeft een punt mbt je eigen topic. Ik ervaar de Gran Turismo niet als een echte comfort fiets. Toch wel meer als een racer. Echter wel met een redelijk hoog balhoofdbuis. Als je tussen beide Wiliers moet kiezen ga dan voor de Gran Turismo. Heeft twee redenen: 1. Volledige afmontage en 2. Betere carbonkwaliteit dan de GTR. Voor de GTR maken ze namelijk gebruik van een andere (mindere) carbonsoort. Daarom is de fiets ook goedkoper.
Ik denk dat de Bianchi nog meer een racer is.
Ik denk dat de Bianchi nog meer een racer is.
Laatst gewijzigd door JPAR op 25 nov 2013 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Heren,
ik heb mij laten opmeten, en daar kwamen toch echt andere cijfers uit als bij mijn oude fiets.
volgens mijn FM zou ik op de genoemde fietsen met mijn onderrug perikelen goed uit de voeten kunnen!
omdat inderdaad het balhoofd van deze fietsen groter is, waardoor ik waarschijnlijk met een betere houding op de fiets zal zitten
ik heb mij laten opmeten, en daar kwamen toch echt andere cijfers uit als bij mijn oude fiets.
volgens mijn FM zou ik op de genoemde fietsen met mijn onderrug perikelen goed uit de voeten kunnen!
omdat inderdaad het balhoofd van deze fietsen groter is, waardoor ik waarschijnlijk met een betere houding op de fiets zal zitten
Ik denk dat je FM daar ook wel gelijk in heeft. Als het alleen gaat om je onderrug te ontzien. Neem dan even mijn bovenstaande info over de Gran Turismo en GTR mee.
Ik denk dat, gezien je rugproblemen en daardoor je vraag om een langer balhoofd, je bij Bianchi moet kijken naar de C2C serie.
De Infinito valt hier onder maar is na de vernieuwing erg duur geworden. Maar misschien is de nieuwe Intenso wat je zoekt.
De Infinito valt hier onder maar is na de vernieuwing erg duur geworden. Maar misschien is de nieuwe Intenso wat je zoekt.
Problemen de onderrug zijn vaak helemaal geen probleem dat zich voordoet bij een de diepe zit, eerder bij een te korte zit. Een fiets met een racegeometrie die een maatje groter is kan wel eens beter uitpakken dan een fiets met een meer op comfort gericht geometrie.
Maar ik ben natuurlijk geen arts, de fietsenmaker die je opgemeten heeft ook niet...
Maar ik ben natuurlijk geen arts, de fietsenmaker die je opgemeten heeft ook niet...
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Beste Ernie,
Ik kan alleen maar bevestigen dat de fm mij in ieder geval ten opzichte van mijn huidige racer uitkwam op een langere zit inderdaad.
Ik zat op mijn oude fiets inderdaad heel kort, en de meting die gedaan is was ten opzichte van mijn oude fiets veel gestrekter.
Ik kan alleen maar bevestigen dat de fm mij in ieder geval ten opzichte van mijn huidige racer uitkwam op een langere zit inderdaad.
Ik zat op mijn oude fiets inderdaad heel kort, en de meting die gedaan is was ten opzichte van mijn oude fiets veel gestrekter.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
+1Ernie C. schreef:Problemen de onderrug zijn vaak helemaal geen probleem dat zich voordoet bij een de diepe zit, eerder bij een te korte zit. Een fiets met een racegeometrie die een maatje groter is kan wel eens beter uitpakken dan een fiets met een meer op comfort gericht geometrie.
Dat is een vaker voorkomend misverstand...
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Fietsmeting laten verrichten door iemand die geen fietsen verkoopt.
Ik heb een aantal van je vragen al eerder beantwoord per PB, dus je weet mijn motivatie van de weg die ik gekozen heb bij de aanschaf van een nieuwe fiets.
Mijn rug was daar een onderdeel van.
Ik heb een aantal van je vragen al eerder beantwoord per PB, dus je weet mijn motivatie van de weg die ik gekozen heb bij de aanschaf van een nieuwe fiets.
Mijn rug was daar een onderdeel van.