Dag Superfrog,
Dit probleem heb ik na aanschaf ook gehad;
1: verwijder de adapter deze heb alleen nodig met afwijkende wielmaten;
2: gebruik de stelknop als fijafstelling zoals afrit 13 al eerder heeft gezegd.
Succes en veel plezier met je Tacx.
HELP! Fiets past niet in Tacx??
-
- Forum-lid
Ja, staat tot de max versteld......richting "ver-weg-van-het-wiel" zeg maar...afrit13 schreef:Nogmaals: aan de onderkant zit een grote ronde stelknop die mede de afstand tot het wiel bepaalt. Heb je die al versteld?
Hm. Morgen eens (opnieuw) proberen dan. Thanks.Wiliertoerist schreef:Als ik kijk naar jouw laatste foto en het advies van wezenloze, lijkt het erop of je de magneet toch een gaatje hoger moet monteren. Denk dat hij dan perfect aansluit op je wiel.
Ik voel me echt een oen hoor...... Heb de adapter gisteravond verwijderd, en de stelknop maximaal "los" gezet, en zonder adapter (zoals het eigenlijk zou moeten, volgens boekje/plaatje) krijg ik het wiel er niet eens in! De band raakt de magneet al voordat de snelspanner in het gat past! Heb honderd keer op het plaatje gekeken, en volgens mij is het echt goed..En heb toch echt een "gewoon" wiel, niks geen gekke maat.tourpretendent schreef:Dag Superfrog,
Dit probleem heb ik na aanschaf ook gehad;
1: verwijder de adapter deze heb alleen nodig met afwijkende wielmaten;
2: gebruik de stelknop als fijafstelling zoals afrit 13 al eerder heeft gezegd.
Succes en veel plezier met je Tacx.
Ben ik nou echt zo'n sukkel?
......ik hoop het toch wel zeg! Sta ik anders ff mooi voor aap! Ik zal straks (lunchpauze) eens een foto maken, dan kunnen jullie eens jullie expert-ogen erover laten gaan.. Volgens mij staat die handel goed ja, maar ik ben inmiddels nergens meer zeker van!
-
- Forum-lid
Volgens mij gaf Wezenloze het juiste advies.
Nou, daar gaat ie dan hoor, the walk of shame......
Ik had het dus inderdaad niet goed gedaan, dat dwarse metalen "balkje" dat aan de magneethendel zit, moet dus in het plastic huis van de magneetrem, en ik had het er tegenaan gedaan zeg maar. Dat gaf dus te weinig ruimte...
STOM! Maar goed, blij dat het nu werkt..
Dank voor alle tips!
Ik had het dus inderdaad niet goed gedaan, dat dwarse metalen "balkje" dat aan de magneethendel zit, moet dus in het plastic huis van de magneetrem, en ik had het er tegenaan gedaan zeg maar. Dat gaf dus te weinig ruimte...
Dank voor alle tips!
-
- Forum-lid
Fijn dat het is opgelost. Nu ik nog eens kijk is de foute montage op de eerste foto wel te zien. Daar is dat dwarsbalkje goed te ziensuperfrog schreef:Nou, daar gaat ie dan hoor, the walk of shame......
Dank voor alle tips!
Ook staat volgens mij op de eerste foto de rol tegen het wiel gedrukt volgens mij.., bij mijn Flow is de onderste stand van de hendel de aangedrukte stand, en de hendel tegen de rol aan de vrije stand..afrit13 schreef:Fijn dat het is opgelost. Nu ik nog eens kijk is de foute montage op de eerste foto wel te zien. Daar is dat dwarsbalkje goed te ziensuperfrog schreef:Nou, daar gaat ie dan hoor, the walk of shame......
Dank voor alle tips!