Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Racefiets voor de kleine vrouw

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 02 aug 2010 11:30

[quote="klimmer"]Nog een laatste advies over hoe op de fiets te zitten. Ik zie het zadel helemaal naar voren staan. Je vrouw op de fiets, beide voeten op de pedalen. Een pedaal horizontaal naar voren. Voeten met de bal van de voet boven de pedaalas. In die stand moet je een loodlijn kunnen trekken door de knieschijf en door de pedaalas. In die houding kun je het effectiefst kracht zetten. Zit je te ver naar voren, krijg je te scherpe kniehoek en beslist knieklachten. Hoogte zadel: met de hakken moet je kunnen trappen, zonder over het zadel te schuiven. De benen zijn dan net gestrekt. Veel plezier.
Sjef[/quote]

En alweer een gouden tip, bedankt Sjef! Zo leer ikzelf ook nog eens het nodige voor wanneer ik straks mijn eigen Bianchi ga opbouwen :-)
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

ieniemienieisnooitthuis
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2009 22:14

ieniemienieisnooitthuis 12 sep 2010 20:48

En Abby, hoe bevalt je fiets? Ik heb nog een tip voor je: zet je fiets buiten handbereik.
Ik was zo blij met mijn Cannondale Synapse Feminine dat ze een tijdlang in de woonkamer heeft gestaan. Totdat ik merkte dat framemaatje 44 wel een hele grote aantrekkingskracht had op mensen die er spontaan op gingen zitten onder het slaken van kreten als 'Wat schattig!'en 'Ik heb nog nooit een fietsje gezien waarvan de wielen groter zijn dan het frame'. Terwijl ik nog nooit mensen out of the blue op de fiets van vriendlief heb zien springen. Dus nu hangt ze gewoon in de schuur aan de muur.
"To the Lefty", says the Fatty!

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 12 sep 2010 20:59

De fiets staat veilig op zolder nu, op de Tacx :-D
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

Plaats reactie