BeOne
-
- Forum-lid
Blijkbaar wel, zat toevallig even op BVA Auctions te kijken toen ik deze veiling vond.andriesfrank schreef:Weet er iemand of er nog een veiling komt met frames? Groet Andre
Staan ook wel weer mountainbikes op.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
- Matthijs1973
- Forum-lid
ter info: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=63930 er zitten wat 'minder' geschikte frames tussen deze keer, zal de allerlaatste restpartij zijn...
Begrijp ik het goed dat je de complete binnen- en buitenremkabel door de bovenbuis kunt trekken? Waar is die witte liner dan voor die standaard met het frame (door de bovenbuis) meegeleverd werd ? Ik wilde het op dezelfde manier gaan doen als de (rode) liners van de versnelling. Aan een kant stuiken en dan op maat knippen. Iemand ervaring hiermee bij een van de andere frames (al dan niet in opbouw ) ?emil schreef:Ja, de achterremkabel zit er inderdaad helemaal doorheen. De liners door de onderbuis heb ik laten zitten en inderdaad op maat geknipt, dat leek me de makkelijkste oplossing.
Eerst binnenkabel door de liner heen duwen en dan de liner eruit trekken en dan van de andere kant de buitenkabel erdoorheen.
Dan weer de binnenkabel stukje terug trekken om de buitenkabel op maat te knippen.
1 frame van mij had geen liner erin zitten die heb ik zonder voorvork redelijk snel erin gekregen.
Als je dan met je vinger voelt kom je net tot aan het gat en kan je de buitenkabel erdoor duwen.
Liner dus wel bewaren voor als je de kabels wilt vervangen anders kan je bij een kabel vervangen de vork eruit gaan halen
Dan weer de binnenkabel stukje terug trekken om de buitenkabel op maat te knippen.
1 frame van mij had geen liner erin zitten die heb ik zonder voorvork redelijk snel erin gekregen.
Als je dan met je vinger voelt kom je net tot aan het gat en kan je de buitenkabel erdoor duwen.
Liner dus wel bewaren voor als je de kabels wilt vervangen anders kan je bij een kabel vervangen de vork eruit gaan halen
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
OK, bedankt voor de tip ! Het is dus gewoon een meegeleverd hulpstukje .... Mooie service !
Volgens mij kun je ook een kabel doorvoeren zonder de vork te demonteren. Vanaf de vóórkant buitenkabel invoeren en aan de achterkant het fame "openen" door de kabeldoorvoer weg te halen (inbus 2.5 mm, zie foto hierboven). Dan kun je via dat "luikje" makkelijk de buitenkabel eruit hengelen. Of maak ik een denkfoutje nu ??
Volgens mij kun je ook een kabel doorvoeren zonder de vork te demonteren. Vanaf de vóórkant buitenkabel invoeren en aan de achterkant het fame "openen" door de kabeldoorvoer weg te halen (inbus 2.5 mm, zie foto hierboven). Dan kun je via dat "luikje" makkelijk de buitenkabel eruit hengelen. Of maak ik een denkfoutje nu ??
Laatst gewijzigd door wido op 24 nov 2013 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb weer even tijd gevonden om door te gaan met mijn Beone project. Nu wil ik de versnellings kabels gaan doorvoeren en aansluiten. Nu is de rode liner door de onderbuis te lang en zal moeten worden ingekort bij de crank. Is hier een maat voor of waar moet ik rekening mee houden wanneer ik ze inkort zodat ik ze niet te kort maak.
Nog een andere vraag aan welke kant komt de kabel van de voor derailleur en welke kant de achter derailleur?
Alvast bedankt!
Nog een andere vraag aan welke kant komt de kabel van de voor derailleur en welke kant de achter derailleur?
Alvast bedankt!
-
- Forum-lid
modbreak Verkopen alleen in het daarvoor bestemde forum.
Goedendag, ik zal mezelf ook hier even voorstellen.
Mijn naam is Hennie en na 1,5 jaar intensief binnen spinning te hebben gedaan / cq dit nog steeds doe, heb ik besloten om het komende seizoen ook buiten te gaan fietsen.
Hiertoe bij de bekende veilingen van BVA in november een rood / zwart frame van Beone Raw Pro gekocht.
Eerst wat losse onderdelen via Ebay gekocht en nu gisteren de resterende grote aankoop gedaan en de fiets is klaar. Ik zal proberen wat foto's te plaatsen.
De fiets is opgebouwd uit de volgende componenten:
- frame: Beone Raw Pro
- groep: Shimano Ultegra 6800
- wielen: DT Swiss R1650 met Continental banden
- stuur: 3T Ergonosum
- stuurpen: 3T arx
- zadelpen: 3T carbon team
- pedalen: Shimano 6800 carbon
- zadel: Velo carbon met titanium
Totaal gewicht: 7,5 kg.
Alleen carbon bidonhouders nog, deze volgen deze week.
Nu nog wachten op mooi weer, totdan heb ik in mijn kantoor een mooi uitzicht.....
Mijn naam is Hennie en na 1,5 jaar intensief binnen spinning te hebben gedaan / cq dit nog steeds doe, heb ik besloten om het komende seizoen ook buiten te gaan fietsen.
Hiertoe bij de bekende veilingen van BVA in november een rood / zwart frame van Beone Raw Pro gekocht.
Eerst wat losse onderdelen via Ebay gekocht en nu gisteren de resterende grote aankoop gedaan en de fiets is klaar. Ik zal proberen wat foto's te plaatsen.
De fiets is opgebouwd uit de volgende componenten:
- frame: Beone Raw Pro
- groep: Shimano Ultegra 6800
- wielen: DT Swiss R1650 met Continental banden
- stuur: 3T Ergonosum
- stuurpen: 3T arx
- zadelpen: 3T carbon team
- pedalen: Shimano 6800 carbon
- zadel: Velo carbon met titanium
Totaal gewicht: 7,5 kg.
Alleen carbon bidonhouders nog, deze volgen deze week.
Nu nog wachten op mooi weer, totdan heb ik in mijn kantoor een mooi uitzicht.....
- Matthijs1973
- Forum-lid
netjes hoor, dat is een fraaie combo als 1e fiets!