Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

welk zadel tegen zadelpijn??

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 07 aug 2010 17:32

Dat gevoelloze gevoel moet je niet negeren! Dat hoort niet en moet je dus niet accepteren, urologen hebben vaak genoeg gewaarschuwd voor de mogelijke gevolgen. Zadel anders afstellen kan iets helpen, meestal iets naar voren kantelen, en anders een ander zadel proberen waarbij je gewicht meer op de zitbotjes leunt zodat de rest ontlast wordt. Dit zou zo maar een harder zadel kunnen zijn met minder vulling dan je nu hebt.

hond
Forum-lid

hond 07 aug 2010 18:15

Hihi, een gevoelloze penis!

eelcoz

eelcoz 07 aug 2010 18:18

Hond schreef:Hihi, een gevoelloze penis!

Tijd om volwassen te worden?:rolleye:

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 07 aug 2010 18:28

voor de ts kijk eens op: www.nooitmeerzadelpijn.nl Deze werkt voor mij perfect!
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

ilpirato
Forum-lid

ilpirato 07 aug 2010 18:54

Valt me op dat niemand Prologo noemt, waar tenslotte (bijna) het hele profpeloton op rijdt.
Dit zadel past mij goed na heel veel zadels te hebben geprobeerd...
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

jordyvanderhaeghen
Forum-lid

jordyvanderhaeghen 29 aug 2010 19:20

ik ga me een Specialized Toupe Team zadel kopen

daj
Forum-lid

daj 29 aug 2010 19:34

Il Pirato schreef:Valt me op dat niemand Prologo noemt, waar tenslotte (bijna) het hele profpeloton op rijdt.
Dit zadel past mij goed na heel veel zadels te hebben geprobeerd...

Profs hebben vrijwel geen keuze, ze moeten gewoon op de zadels van de sponsor fietsen. Overigens zijn er maar drie Protour ploegen die op Prologo rijden, tegenover vijf ploegen op Fizik en vijf op Selle Italia...

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 29 aug 2010 21:43

LVGH schreef:Dat gevoelloze gevoel moet je niet negeren! Dat hoort niet en moet je dus niet accepteren, urologen hebben vaak genoeg gewaarschuwd voor de mogelijke gevolgen. Zadel anders afstellen kan iets helpen, meestal iets naar voren kantelen, en anders een ander zadel proberen waarbij je gewicht meer op de zitbotjes leunt zodat de rest ontlast wordt. Dit zou zo maar een harder zadel kunnen zijn met minder vulling dan je nu hebt.

Een gevoelloos zaakje moet je zeker niet negeren! Kan veel schade toebrengen, misschien niet gelijk, maar wel op de lange termijn. Heb zelf ook lang zo rondgefietst, maar het was vooral mijn vrouw die me ertoe zette een oplossing te zoeken: een góede oplossing of een andere sport .... tsja....

Uiteindelijk terecht gekomen op een Selle SMP Stratos. Werkt voor mij prima. Wel wat hard en af en toe wel pijnlijke zitbotjes na een lange rit, maar het zaakje heeft nergens last van, en dat is voor mij belangrijker dan mijn zitbotjes. Het hoeft voor de TS-er niet de oplossing te zijn, bij mij i.i.g. wel.

succes met je zoektocht!
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

Plaats reactie