Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Giro d'Italia 2011 topic

eelcoz

eelcoz 28 mei 2011 17:54

Kruijswijk rijdt weer sterk. Hij zit nog steeds in het groepje-Contador, waar Kreuziger al gelost is. Wel mooi trouwens dat ze bij Sporza ook erg enthousiast zijn over Kruijswijk, ze 'coveren' de Nederlanders daar prima bij absentie van de NOS.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5804
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 mei 2011 18:28

Buzz schreef:
fiedoo schreef:Nogmaals: Armstrong liet Pantani niet winnen op de Ventoux. Bekijk zoals ik 20 - maal de videocassette van de beklimming en hoe meer je kijkt hoe meer het duidelijk wordt dat LA de laatste 2 kms Pantani heeft proberen los te rijden. Zelfs de laatste 100m zie ik nergens ook maar LA inhouden of remmen of wat dan ook.
Wie zegt dat LA Pantani liet winnen moet mij maar eens zeggen op welk ogenblik je dit kunt merken. LA was toen al een manipulator en gepatenteerd leugenaar. Zeggen dat Pantani de rit cadeau kreeg is ook voorbij gaan aan het feit dat hij wel 10 keer demarreerde, telkens opnieuw, en er iedereen afreed behalve LA.
Laten winnen dat is zoals vandaag, dat je echt in de remmen gaat of stopt met trappen om iemand voor te laten.

Nogmaals: complete onzin. Je hoeft niet in je remmen te knijpen of je benen stil te houden om iemand te laten winnen. Sterker nog: dat zou pas écht gênant zijn! Gewoon even niet aanzetten is immers al ruim voldoende (net zoals Contador gisteren deed). En zo geschiedde het ook in de betreffende etappe naar de Ventoux. Zowel Armstrong als Pantani reden niet volle bak meer richting de meet, hetgeen op deze beelden... goed te zien is. Maar het staat eenieder uiteraard vrij om er anders over te denken. ;))

Back on-topic: Ben benieuwd naar de Finestre zometeen!


Het belangrijkste stukje ontbreekt de voorlaatste km waar LA 2X demarreerde, dus waarom zou hij eerst 2x demarreren en dan de zege weggeven.
En je hebt gelijk : LA geeft de zege weg omdat Pantani zijn benen wat sneller gaan dan de zijne, goed gezien, dat is inderdaad weggeven.
Heb je dat laatste stukje van de ventoux trouwens al opgefietst??
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39518
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2011 18:31

Pfffft, ik vind de Giro mooi dit jaar, maar de verslaggeving en de beelden zijn echt op amateurkoersniveau.
Totaal geen overzicht door de italianen, geen idee wie waar zit. Kreuziger 10x in beeld, maar geen moment een tussentijd oid om maar wat te noemen. En als je zelfs bij dit prachtige weer geen scherpe beelden meer kunt maken ben je echt toe aan nieuwe apparatuur.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39518
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2011 18:35

Dank aan de Belgen, Kreuziger op 17sec maar :(
Less is bore

eelcoz

eelcoz 28 mei 2011 19:04

Daniel1975 schreef:Pfffft, ik vind de Giro mooi dit jaar, maar de verslaggeving en de beelden zijn echt op amateurkoersniveau.
Totaal geen overzicht door de italianen, geen idee wie waar zit. Kreuziger 10x in beeld, maar geen moment een tussentijd oid om maar wat te noemen. En als je zelfs bij dit prachtige weer geen scherpe beelden meer kunt maken ben je echt toe aan nieuwe apparatuur.


+1

Inderdaad jammer dat Kreuziger weer teruggekomen is. Toch rijdt Kruijswijk weer ijzersterk, hij heeft ook totaal geen moeite om het tempo te volgen. En hij zit niet met de minsten in een groepje.

Trouwens, bij Sporza beklagen ze zich nu ook over de regie.

Edit: Toch nog 18 sec. op Kreuziger, maar helaas zal dat niet genoeg zijn met de vlakke tijdrit van morgen voor de boeg.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39518
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2011 19:07

Knap gedaan van Kruiswijk!!!
Zoals het er nu naar uitziet 9e! Jammer dat het span niet wat eerder op de wagen ging, dan was Kreuziger gesloopt.

EDIT: huh??? Nu weer een ander klassement. Volgens mij hebben ze echt geen idee hoe het zit. Nieve 1 sec achter kruiswijk. Wordt een leuke tijdrit morgen. Kruiswijk moet het kunnen winnen van Nieve wat toch meer een echte klimmer is.
Less is bore

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 28 mei 2011 19:20

Die Kruiswijk, geweldig.
Bij versnellingen doet hij goed mee en valt zelf nog aan.
Petje af!
En morgen moet idd voor Kruiswijk zijn.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

marino
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 apr 2006 22:11

marino 28 mei 2011 19:55

Een dag te laat, maar hier de beelden van Jalabert die in de Vuelta van 1995 een soortgelijk Contador-Tiralonge gebaar maakt door de Duitser Bert Dietz de etappe te laten winnen. Ik was toen 7(!) jaar oud, maar vanaf toen speelde ik op weg naar school dat ik Jalabert was haha.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 8260861723#

Mooie dag weer van Kruiswijk vandaag. Knap dat hij zo sterk blijft in het laatste deel van deze slopende Giro!
Anima Sana In Corpore Sano

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 28 mei 2011 20:54

fiedoo schreef:
Buzz schreef:
fiedoo schreef:Nogmaals: Armstrong liet Pantani niet winnen op de Ventoux. Bekijk zoals ik 20 - maal de videocassette van de beklimming en hoe meer je kijkt hoe meer het duidelijk wordt dat LA de laatste 2 kms Pantani heeft proberen los te rijden. Zelfs de laatste 100m zie ik nergens ook maar LA inhouden of remmen of wat dan ook.
Wie zegt dat LA Pantani liet winnen moet mij maar eens zeggen op welk ogenblik je dit kunt merken. LA was toen al een manipulator en gepatenteerd leugenaar. Zeggen dat Pantani de rit cadeau kreeg is ook voorbij gaan aan het feit dat hij wel 10 keer demarreerde, telkens opnieuw, en er iedereen afreed behalve LA.
Laten winnen dat is zoals vandaag, dat je echt in de remmen gaat of stopt met trappen om iemand voor te laten.

Nogmaals: complete onzin. Je hoeft niet in je remmen te knijpen of je benen stil te houden om iemand te laten winnen. Sterker nog: dat zou pas écht gênant zijn! Gewoon even niet aanzetten is immers al ruim voldoende (net zoals Contador gisteren deed). En zo geschiedde het ook in de betreffende etappe naar de Ventoux. Zowel Armstrong als Pantani reden niet volle bak meer richting de meet, hetgeen op deze beelden... goed te zien is. Maar het staat eenieder uiteraard vrij om er anders over te denken. ;))

Back on-topic: Ben benieuwd naar de Finestre zometeen!

Het belangrijkste stukje ontbreekt de voorlaatste km waar LA 2X demarreerde, dus waarom zou hij eerst 2x demarreren en dan de zege weggeven.
En je hebt gelijk : LA geeft de zege weg omdat Pantani zijn benen wat sneller gaan dan de zijne, goed gezien, dat is inderdaad weggeven.
Heb je dat laatste stukje van de Ventoux trouwens al opgefietst??

Dat laatste stukje van de Ventoux heb ik al een paar keer opgefietst, ja. Ook die 20km ervoor trouwens. En o.a. ook de Mortirolo, Grand Colombier, Artzamendi, Kitzbüheler Horn, Parpaillon, en de Cauberg. Doet dat iets ter zake dan?

In dat YouTube-fragment wordt eveneens niet getoond dat Pantani — ergens halverwege de Ventoux — een paar keer moest lossen uit de kopgroep. Speelde hij toen nog verstoppertje? Hoe dan ook, volgens mij doet het allemaal niet ter zake. Het gaat er gewoon om dat ze allebei niet voluit naar de meet reden. Maar jij ziet dat kennelijk anders, jij denkt dat Armstrong niet harder kon (en vond hem vervolgens toen al een gepatenteerd leugenaar). Da's dan jouw mening. Prima. Het is in ieder geval niet de mijne.

Back on-topic: Wel een beetje flauwe etappe vandaag.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 28 mei 2011 21:04

Kruiswijk, chapeau! Genieten van zo'n kerel. Belachelijk dat de NOS hier geen enkele aandacht voor heeft. Snap ik werkelijk helemaal niets van.

eelcoz

eelcoz 28 mei 2011 21:08

fizik schreef:Kruiswijk, chapeau! Genieten van zo'n kerel. Belachelijk dat de NOS hier geen enkele aandacht voor heeft. Snap ik werkelijk helemaal niets van.


De NOS moet, begrijpelijkerwijs, prioriteiten stellen en die liggen duidelijk niet bij het wielrennen. Ik kijk al jaren niet meer, ten eerste omdat ze weinig uitzenden en ten tweede omdat ik me stoor aan het commentaar.

Ik ben trouwens wel eens benieuwd hoeveel een Giro-etappe in het weekend qua kijkers bij de NOS zou trekken ten opzichte van bijv. een Roland Garros-match. Of een hockeywedstrijd.

Ik neem aan dat Kruijswijk de Tour niet rijdt, maar volgend jaar zouden hij en Mollema echt meesterknechten voor Gesink kunnen zijn. Lang geleden dat we zoveel goede klimmers hadden (jaren '80?).

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 28 mei 2011 21:10

Ik hoorde laatst van de Belgen dat ze de Nederlanders bedankten voor het massale kijken.
Het wielrennen op de belg was het beste bekeken in de namiddag in Nederland:p
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Plaats reactie