nieuwe fiets
-
- Forum-lid
Volgens mij is dat prima te doen. Met een triple heb je meestal maar 1 verzet lichter als het lichtste bij een compact.
Vergelijk maar eens een verzetten tabel.
Ik rij zelf met een compact van Campa en heb straks met een miche cassette als lichtste 34x30
Vergelijk maar eens een verzetten tabel.
Ik rij zelf met een compact van Campa en heb straks met een miche cassette als lichtste 34x30
- Emielepiel
- Forum-lid
- Contact
Volgens mij staat deze vraag in het verkeerde topic. Hij zou hier moeten staan.
On-topic:
Ik ben ook begonnen met een triple en ondertussen overgestapt op een compact. Ik fiets af en toe ook in de bergen. Op de triple had ik een 11-25 casette en op de compact nu een 13-29 van Miche. Met de compact heb ik dus een lichter verzet. Ik ben er erg tevreden over.
On-topic:
Ik ben ook begonnen met een triple en ondertussen overgestapt op een compact. Ik fiets af en toe ook in de bergen. Op de triple had ik een 11-25 casette en op de compact nu een 13-29 van Miche. Met de compact heb ik dus een lichter verzet. Ik ben er erg tevreden over.
Ben met mijn >90 kg in juni 5 x alpe d'Huez opgereden met een compact.
4 x op 34-27; laatste keer de escape 34-30 gebruikt v.a. bocht 5.
Valt mee dus,
4 x op 34-27; laatste keer de escape 34-30 gebruikt v.a. bocht 5.
Valt mee dus,
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
Zoals hierboven ook aangegeven is het zeker te doen qua versnellingen. Zolang je de juiste cassette achter hebt moet je de meeste ( of elke ) berg kunnen op fietsen. Maar let op, het is niet alleen de versnellingen die het verschil maken, ook afhankelijk van hoeveel je fietst, wat je conditieniveau is etc...
Mijn persoonlijke mening is. Twijfel je of je boven komt met Compact, ga lekker voor "safe" en neem een triple.
Mijn persoonlijke mening is. Twijfel je of je boven komt met Compact, ga lekker voor "safe" en neem een triple.
Bovenkomen is niet het issue bij het vergelijken van compact en triple. Het is meer de vraag of je op het vlakke met een compact met een gatenkaascassette overweg kunt of of je zin hebt om regelmatig te sleutelen om je cassette en binnenblad te verwisselen.
Overigens is dit ook de verkeerde plek voor deze discussie.
Overigens is dit ook de verkeerde plek voor deze discussie.
Campagnolo Ultra Dork
- rielplayer
- Forum-lid
ik heb nu de nieuwe ultegra compact met een 11-23 cassette voor het vlakke. Die incidentele keer dat ik wil klimmen steek ik de 11-32.
Geen centje pijn!
Geen centje pijn!
Dit had ik er volledigheidshalve idd wel even bij moeten vermelden....Ernie C. schreef: Het is meer de vraag of je op het vlakke met een compact met een gatenkaascassette overweg kunt of of je zin hebt om regelmatig te sleutelen om je cassette en binnenblad te verwisselen.
Terug thuisgekomen meteen weer een 39-er binnenblad en een 11-25 cassette geplaatst.
10 minuutjes werk; maar rijdt op het vlakke wel zo prettig
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Kansloos of niet; ik wil wel proberen het uit te leggen.amclassic-fan schreef:Hoe kan een 11-25 cassette nu ooit fijn rijden op het vlakke. Dat je een 18 niet mist kan ik nog inkomen, maar zonder 16?
Vraag is behoorlijk kansloos, hoe moeten wij weten hoe hard jij kunt fietsen..
Die 12-25 cassette lag nieuw op mijn fiets toen ik hem kocht.( En heeft een 16 )
De 12-30 monteer ik voor serieus klimwerk.
De 11-25 gebruik ik nooit omdat ik die niet heb
Dat was nl een tikfout.
(Overigens was die 12-25 origineel met een 52-39 crankstel maar die heb ik vervangen door 50-34 )
En hoe hard ik kan fietsen?
Ach; bijna 50.....
Versleten knieen ...
Is wel eens harder gegaan
Als het de nieuwe ultegra (6800) betreft, die gaat met de GS derailleur tot 32t. Voor het vlakke Nederland wissel je alleen de cassette voor een 12-25t.sander15 schreef:Ik rij nu met een triple maar sta op het punt een nieuwe fiets te kopen daar zit een ultegra compact op. Mijn gewicht, circa 96kg, en fiets ook in de bergen. Is dit te doen met een compact?
En, inderdaad, hoe hard jij kunt fietsen, kunnen wij onmogelijk weten.